Ferry en Rik - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Rik Beijer - WaarBenJij.nu Ferry en Rik - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Rik Beijer - WaarBenJij.nu

Ferry en Rik

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rik

30 Juli 2008 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

In de weekenden was ik altijd al wel in een ''andere'' wereld maar nu al na 1 week met Ferry is het zo anders dan wat ik gedaan heb in de 3 maanden hier alleen in Zuid - Arika.

Omdat Ferry bij zijn aankomst in Johannesburg vertraging had en zijn sms niet bij mij was aangekomen, wanneer hij wel weer zou vertrekken wist ik dus niet zeker wanneer hij hier in P.E zou landen, met een beetje uitrekenen en geluk stond ik daar precies optijd op het vliegveld van P.E.
.

Gelukkig, daar was hij dan de laatste dagen zo naar uitgekeken en tegen iedereen volgens mij ook al wel verteld dat mijn vriendje langs komt! het was nog niet zo erg dat ik met bier klaar stond ( zoals gevraagd! en ik zat er eerlijk gezegd wel even aan te denken) heb ik gewacht tot het laten zien van de township, school, kindertehuis en huisje waar ik bij de laatste 2 afrikaans eten had geregeld!
Zijn we de avond echt goed uitgegaan, Dubbele Brandy Cola..., met als gevolg een mooie avond met vele lachwekkende momenten die we elkaar de volgende ochtend vertelde en met moeite nog konden herinneren!

de volgende ochtend 2 uur later dan gepland 2 uurtjes computerles gegeven, nee voor vele zou het niks zijn net als het kindertehuis maar ik leer ze daar te werken met de computer en dat betekend voor mij weer veel!
Diezelfde middag aangekomen in een park een cheeta jong mee gespeeld om daarna bij een volwassen cheeta in zijn kooi te stapppen om hem daar aan te kunnen raken en even een 'vriendschappelijke' knuffel te geven ;)

Natuurlijk ook nog vele andere dieren gezien waarna wij onze dag afsloten in het stadion van P.E waar de wedstrijd,gespeeld tussen de 2 grootste clubs van Zuid-Afrika! samen met 20 andere nederlanders en mensen waar ik hier geregeld mee om ga hebben bekeken.


Op Zaterdag vertrokken we met ''Ver?'' in onze gedachten het gezeik met de auto waardoor we een auto hebben moesten huren. en de actie die voornamelijk Ferry heeft gemaakt... dat er voor zijn gezicht een gast een lege fles op zijn kop kapot geslagen werd... TOT BLOEDEN TOE!

Omdat Ferry door zijn enkel heen was gegaan moesten we onze geplande reis een beetje aanpassen omdat het surfen en wandelen de eerste week toch niet zou lukken...
In Plettenbergbay waar we onze eerste 2 dagen doorbrachten hebben we veel gedaan en geprobeerd tot 2x toe te gaan skidiven alleen is dit i.v.m het weer helaas niet gelukt, proberen we de terug weg nog een keer mee te pakken!
2 dagen, wel heerlijk gegeten, apen park bezocht en daar foto gemaakt van.... ( kijk de foto's maar! ), slangen om onze nek, braaien (Barbeque ;)) en heel veel biljarten.

Op advies van andere mensen hebben we de volgende dag 2 plaatsen waar we van plan waren te overnachten alleen door gereden, foto-shoots gemaakt, verschillende stops en een nieuwe camera voor ferry gekocht en boxen voor onze mp3 op de route naar Oudtshoorn!
Na de beste Nederlandstalige nummer hard mee gezongen te hebben en ondertussen van het prachtige uitzicht te genieten kwamen we aan bij een struisvogel farm net voor Oudtshoorn tussen nog altijd een prachtige omgeving.
hier hebben we op een struisvogel gereden Ferry redelijk lang, en ik daarmee vergeleken een fractie van een seconden, HAHA!
je krijgt er dan ook een rondleiding en er word van alles verteld zoals oo in alle bezochte en nog te bezoeken parken dat is.

In Oudtshoorn kennis gemaatk met de politie nadat ik een fietser geraakt had en hij gelukkig helemaal niks had moest het voor mij alleen even voor mij bij de politie aangegeven worden i.v.m de verzekering.
ook hebben we al een flinke bekeuring ontvangen, toffe agenten hier 2 verschillende overtredingen, 2 verschillende agenten en dat in 5 minuten!

In Oudtshoorn hebben we een echte tocht door de grotten gemaakt zijn gaan klimmen, glijden en kruipen tussen en langs de rotsen!
Ba weer vele portjes biljarten het echt gezellig gemaakt in de backpakker waar we verbleven de 1e en 3e nacht... HU? gister in een park geslapen 4 sterren en dat was ook wel te zien we sliepen in een tent met airco, bad, douche, supper uitzicht, supper lekkere bedden en een mini bar!

Wekker moest helaas wel alweer vroeg gaan, werden we dit keer niet vermoeid wakker maar beide met het gevoel: 'dit bed is zo lekker hier wil ik er niet eens uit!'
Douchen, receptie bellen dat ze ons op kunnen halen met een golfbaankarretje ( 50M lopen ) om daar een heerlijk ontbijtje te nemen..
De safari die we erna hadden geboekt veel tegen, zagen helaas heel weinig.
Gelukkig daarna nog olifanten gevoerd, gespeeld, gezeten en opnieuw heel veel foto's gemaak.

Nu zitten we dus weer voor dat we naar Kaapstad vertrekken te genieten in onze backpakkers te relaxen met muziek en een heerlijk koud..... BIERTJE!



Dikke Natte Kus, Ferry en Rik

  • 30 Juli 2008 - 16:21

    Rik:

    Meerdere foto's via een andere site... mijn foto's zijn helaas te groot op deze site! Morgen vertrek naar Kaapstad mis. morgen nog een paar andere foto's of later op de week! nog geen uitzicht foto's wel heel veel activiteit foto's van mij:D

    p.s respect voor die aap!

  • 30 Juli 2008 - 16:47

    Irma:

    leuke foto's rik, vooral die met dat half aangevreten dier....
    hoe hoog waren de bekeuringen?

  • 30 Juli 2008 - 17:27

    Silvia:

    Hee Rik en Ferry,
    Jullie vermaken je eigen wel zo te lezen leuke foto's.Nu wachten we allemaal alleen nog op een paar andere actiefoto's,dus Rik geef Ferry een fles Sambucca en SPRINGEN.
    Fijne vakantie nog samen.

    Knuffel van ons

  • 30 Juli 2008 - 19:48

    ROB:

    he kerel zeker wel wennen met die mafkees van feur.Gelukkig ben ik nu even van hem verlost. ha ha.
    Wel gaan springen he en niet te zuinig gaan doen het is de valantie van je leven.
    En ja hoe hoog waren de bekeuringen?? ik had er laatst eentje van 175 euro.
    Groeten je Pa

  • 30 Juli 2008 - 19:53

    Feur:

    Hehe het was 1000 rand in totaal dus zo'n 90 euro ofzo valt best mee maar wel klote trouwens ben nu bezig met sambuca smaakt best hier echt lachen ;) jullie horen snel meer en rob niet zo stoer je mist me wel (K)

  • 31 Juli 2008 - 06:52

    Rik:

    NIEUWE FOTO'S... let op: je kan hier ook per foto reageren!

  • 31 Juli 2008 - 14:51

    Kelsey:

    Leuke foto's kan je voor mij zo'n leuk AAPJE meenemen???

    DIKKE KNUFFEL

  • 31 Juli 2008 - 14:55

    Joey:

    .....En ik wil wel een Struisvogel....en nog heel veel plezier met Ferry

    Groetjes van je grote kleine vriend


  • 06 Augustus 2008 - 11:34

    Lester:

    hey gozers!
    lookin' good! gaat zo'n half hert nou ook op de 'braai' of is dat iets te veel van het goede?!
    laterz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 September 2008

TERUG IN NEDERLAND...

22 September 2008

Afgelopen weeekend!

15 September 2008

afgelopen weekend!

11 September 2008

Een van de laatse berichtjes???

27 Augustus 2008

Foto's
Rik

Nederlandse leeuw (in de vorm van een koekje) in Mongolie!

Actief sinds 15 Maart 2008
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 50024

Voorgaande reizen:

02 Juni 2012 - 18 Februari 2013

Wereldreis 2012

20 April 2008 - 27 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: