Foto's - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Rik Beijer - WaarBenJij.nu Foto's - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Rik Beijer - WaarBenJij.nu

Foto's

Door: Rik vanuit zuidafrika

Blijf op de hoogte en volg Rik

27 Augustus 2008 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Foto's staan er op

verhaal komt snel!



EN DAAR IS HET VERHAAL DAN....

ik kom hier eigenlijk beetje onvoorbereid aan omdat ik nogal 'druk' ingepland sta de laatste dagen had ik dit ook niet verwacht!

ik zal jullie uitleggen waarom...
Heb dit verhaal dus ook niet echt voorbereid dus 'pas maar op' voor het opnieuw lastige lezen van mijn verhalen!




Na een GEWELDIGE vakantie samen met Ferry gehad te hebben die op de Woensdag middag vertrok heb ik het de rest van de week lekker rustig aan gedaan. Dit betekend dus niet naar school toe gaan en heb ook nog even gewacht met het kindertehuis! Thuis lekker filmpje gekeken, uitslapen ( wat echt nodig was! ), naar de andere nederlanders toe enz.

Maar de dag na het weekend ( hier in zuid afrika de maandag! ) begon school dan toch weer... aangekomen in de computerklas eerst maar weer begonnen met een planning te maken welke klassen ik op welke uren en dagen wil hebben. Tot mijn grote verbazing had ik helemaal niet veel tijd meer tussen mijn vertrek naar nederland en het moment van planning maken.

wat ook nog eens betekende dat ik maar eigenlijk 1 week computer les kon geven, ???

ik zal je uitleggen waarom: de week erop op de woensdag ( deze woensdag was dat dus ) ben ik een duik cursus begonnen hier kreeg ik een veel te dik boek in het engels voor om te leren...

hier heb ik dus ook de Maandag en Dinsdag vna deze week voor vrij genomen van school en kindertehuis om mijn boek maar eens goed door te lezen!

Had behoorlijk moeite met het engelse boek en tot mijn grote geluk had 1 van de nieuwe nederlandse studenten zijn Nederlandse duik boek mee genomen waardoor het voor mij dus wel een stuk makkelijker werd met de laatste hoofdstukken.


Afgelopen weekend waar ik voor had verwacht heel veel te leren is dat 'eigenlijk' niet echt geworden daar tegen over heb ik door dat weekend wel het nederlandse boek geregeld!
HOE DAN OOK.... een top weekend gehad! donderdag na het pokeren blijven slapen bij hun waarna het vridjag zeker 28 graden was en we na het buiten voetballen met Michiel en Rene we naar het strand gingen om daar verder te voetballen!

Na zwemmen, voetballen op het strand vroeg ik al snel een afrikaan om met ons partijtje te spelen 2 vs 2 na 5 minuten was dat dan ook geen 2 tegen 2 meer maar 7 tegen 7!!!

helemaal kapot was ik dan ook na zeker meer dan 2 uur fanatiek voetballen!

Die avond eerst 'romantisch' gegeten waarbij Michiel de kaarsjes op tafel had geregeld! ( hij was/is helemaal verliefd! ) na een paar heerlijke biertjes vertrokken we naar een afscheids en verjaardags feest van een nederlander en 2 afrikanen!

Met je eigen drank onder je armen ( zoals dat hier is! ) vertrokken we en kwamen we gelijk terecht in een geweldig feest waarna we afsloten in de bar met een klein groepje!

Thuis aangekomen bij de nederlanders onbedoeld in slaap gevallen in een stoel waarna ik de volgende ochtend wakker werd toen de televisie uit gezet werd! AUW, 2 dagen rugpijn!

Zaterdag was het net als Zondag slecht weer maar hadden we deze dagen ook wel nodig om weer helemaal bij te komen van Vrijdag.

Zaterdag avond nog wel een leuke film gekeken maar dat was het weekend dan ook weer.


Maandag en afgelopen dinsdag dus geleerd voor mijn duikcursus waarna ik gister gelukkig mijn Theorie heb afgeloten met maar 5 fouten van de 50!
...
Gister avond ook met Sese bij de steers ( soort Mac ) gegeten...
...

Gister avond was ook in Nieuwland, Bouwdorp 2008, de Disco aan de gang waar geld op gehaald zou worden voor het kindertehuis waar ik hier in afrika werk!

WWW.BOUWDORPNIEUWLAND.NL

en dat is gelukt!!! TOPPIE!!! zal jullie zo snel mogelijk laten horen wat hiervoor allemaal gekocht is.


Vandaag voor de eerste keer in de zee gedoken en voor de 2e keer in een zwembad....

Gaan we morgen een 2 bootduiken maken en 1 vanaf het strand net als vandaag en dan heb ik als het goed is mijn diploma gehaald!


Maandag vertrek ik ( met Michiel ) richting Durban (dit is de andere kant van de kust dan ik met ferry op ben gegaan ) voor mij dus ook een prima gelegenheid om te zien!

Durban is ook de 3e (?) grootste stad van Afrika zal jullie op de hoogte houden wat van leuke dingen ik hier heb beleefd!



Zoals beloofd het verhaaltje,

Vanavond sta ik tot de moeilijke keuze wat ik ga doen er is een etentje van 2 nederlanders.... waarna een feest!

alleen moet ik morgen om 7 uur mijn duikschool op bellen of de duik door gaat! als dat door gaat moet ik daar om half 8 zijn...

dat betekend dus rond half 7 op HMMMM

zal jullie zeggen vanavond word het 2e feestje wat ik door duiken ga afzeggen nu alleen het etentje nog even kijken of ik daar heen ga of niet!




lIEVE MENSEN,

nog minder dan 1 maand! en ik zal je eerlijk zeggen dat ik daar ook wel een 'beetje' blij om ben!



DIKKE ZOEN VOOR IEDEREEN,

en lees snel al jullie reacties!

  • 28 Augustus 2008 - 09:23

    Annet Otten:

    Hallo Rik,
    Leuke foto's. Geeft een goed beeld van jouw "thuis". Ook leuk dat je er zelf een aantal keren op staat.
    Mis je de worst van de Hema?
    Groeten,
    Annet

  • 29 Augustus 2008 - 08:41

    Elyse:

    Aah lief zie dat kindje in de lucht hihi!

    Wat is dat eten? Het ziet eruit als een of andere bonen soep :/

  • 01 September 2008 - 10:44

    Jessica:

    hey Rik!
    Gefeliciteerd met je theorie hé! Goed man.
    Maar je bent dus wel een beetje aan het aftellen nu?
    Leuk om die foto's te zien waar je bent, en een hoop blije kindjes samen met je op de foto.
    Tot gauw!
    Groetjes Jessica

  • 01 September 2008 - 14:08

    Karin:

    he Rik,

    Leuk hoor die duikcurcus. De bouwdorp Disco was erg leuk en hebben en leuk bedrag opgehaald. Het bouwdorp was ook super leuk. Mooi weer. hadden een buikschuif baan, die was erg populair bij de kinderen. Hoop dat je van het geld leuke dingen kunt kopen voor de kinderen daar.
    Wat gaat de tijd snel, over een paar weken ben je weer terug in nederland. maak nog maar een paar leuke weken van

    groeten Karin

  • 01 September 2008 - 15:32

    Joey:

    Hee Rik
    vakantie hier is weer voorbij,we zijn in frankrijk geweest met Rups,Irma,Koen en Manon.en natuurlijk heb ik ook weer meegedaan met het Bouwdorp.Maar jammer dat jij er niet bij was dit jaar de Disco was wel erg leuk en we hebben veel geld opgehaald voor jou gaaf he!!vandaag moest ik weer naar school en dat is best weer leuk.
    Tot over 27 dagen dan zie ik je op Schiphol...

    Dikke knuffel van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 September 2008

TERUG IN NEDERLAND...

22 September 2008

Afgelopen weeekend!

15 September 2008

afgelopen weekend!

11 September 2008

Een van de laatse berichtjes???

27 Augustus 2008

Foto's
Rik

Nederlandse leeuw (in de vorm van een koekje) in Mongolie!

Actief sinds 15 Maart 2008
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 50013

Voorgaande reizen:

02 Juni 2012 - 18 Februari 2013

Wereldreis 2012

20 April 2008 - 27 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: