Afgelopen weeekend! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Rik Beijer - WaarBenJij.nu Afgelopen weeekend! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Rik Beijer - WaarBenJij.nu

Afgelopen weeekend!

Door: Rik vanuit zuidafrika

Blijf op de hoogte en volg Rik

22 September 2008 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Mijn laaste dagen zijn echt al weer aangebroken...Zondag ben ik gewoon al weer in Nederland!

Nee daar heb ik afgelopen weeekend echt nog niet aan na moeten denken het was partytime en chill modus time :)

haha ik zal jullie proberen mee te laten genieten...

Donderdag kwam ik met Martijn ( student, gek, een 2e rik en toch gewoon een super kerel ) een uur te laat gekomen voor het poker!
waarop wij naar Primi zijn gegaan ( voor de 2e keer in de week ) om daar uit uiteten te gaan met verschillinde coctails!

daarna vertrokken naar het casino om wat geld te verliezen en verschillende mensen uit te lachen die aan het karaoke waren!

uiteindelijk met 3 personen in een 1 persoonsbed beland wat een geweldig persoonlijk recore opleverde voor ons 2 na vorige week nog met zijn 3e in een 2 persoonsbed gelegen te hebben geslapen!

Vrijdag ochtend snel bij Martijn thuis gedoucht en een broodje gegeten...

( rest van verhaal van khaya site afgehaald ! SORRY! )

Chintsa September 2008

Vrijdag morgen om 9uur stond een colonne auto's bij Kragga Kamma Road 64.
Nadat iedereen binnen was werd iedereen over de auto's verdeeld en vertrokken we richting Chintsa. Na een uurtje was een plaspauze en nog 1,5uur later was er een korte lunch. Bereid door de drie top chefs Tinus, Douven & Esra.
Na nog ongeveer 2,5 uurtje te rijden waren we in Chintsa, iedereen ging "rustig" een slaapplaats zoeken. In een van de drie huisjes of in de tenten.
Nadat iedereen gesettled was ging iedereen even rond kijken, zwemmen of al aan het bier. Het weer was niet optimaal, maar de hield deze groep Khaya studenten natuurlijk niet tegen. Rond half 6 begon het bier en de springbokkies rijkelijk te vloeien en rond 8uur heeft de groep zich naar de bar verplaatst.
Hier kregen we om 9uur te eten (1,5 uur te laat, maar ja het is en blijft Zuid-Afrika).
Hierna hebben we een heel mooi feestje gebouwd en rond half 3 ging bij de meeste huisjes het licht uit.
Dag twee, ongelofelijk slecht weer maar toch stonden Martijn & Douven om half 8 weer klaar om het ontbijt klaar te maken. Op het menu stond scrambled eggs met een lekkere boterham.
De activiteiten waar iedereen zich voor had opgegeven ging niet door, door het slechte weer. De groep deed haar best om alternatief te zoeken.
Zo gingen mensen naar East-London, werd er gesurft, werden er massages ontvangen, werd er weer gezwommen en gekaart. 'S middags werd er een lunch met knakworst gemaakt voor de liefhebbers en Tinus begon aan zijn pastasaus.
Rond half 7 begon het avondeten en kwam de party op gang. Om 8 uur is de hele partij naar de poolbar verhuist en heeft Rik een magistraal optreden gegeven en iedereen buikpijn van het lachen bezorgd.
Het feestje was in volle gang en iedereen amuseerde zich prima. Rond een uur of 11 is bijna iedereen naar de backpackers bar verhuist en hebben we hier door gefeest tot diep in de nacht.
De volgende ochtend hadden de boys van Khaya vrij. Het ontbijt werd verzorgt door Buccaneers Backpackers zelf. Hierna is iedereen aan zijn of haar activiteiten begonnen. Er werd gesurft, gemountainbiked en gesurft.
Om half twee was er nog even tijd voor een groepsfoto en toen vertrokken de colonne weer naar Port Elizabeth.
Voor iedereen goed en wel op weg was begaf de auto van Mathijs het en het mechanische werk van Rene & Stefan moest eraan te pas komen om hem weer start klaar te krijgen.
Iedereen was al bijna terug gereden behalve de auto van MArtijn, Douven & Mathijs. Net buiten King Williams Town gingen we even een security check doen bij de auto van Mathijs. Net op dit moment knapte een leiding in de auto en er kwam heel een massive load of rook uit de auto.
Gelukkig was niemand gewond maar we waren wel een auto verloren. Deze hebben we op een parkeerplaats gestationeerd bij een tankstation en we zijn met twee auto's (lekker krap) terug naar huis gereden.
Later hoorde we nog dat er nog meer mensen problemen hadden gehad maar dat zij wel nog verder hebben kunnen rijden.
Als afsluiter van het weekend zijn we nog met ons allen gaan uit eten bij Primi. Wat een top weekend weer!!

.....

Mijn laatste weekend en het was echt geweldig !!!
Zaterdag zit ik al weer in het vliegthuis hopelijk veranderen ze mijn vertrek tijden nog HAHAH want ik geef vrijdag nog een feest!

Zondag in Nederland is iedereen ook uitgenodigd bij mij thuis vanaf 19:00 uur ik zal mijn dag indeling vertellen voor de zondag!

Helaas is het niet meer gelukt om zaterdag thuis te komen om voor zaterdag gelijk een feest te geven!

ik kom in Amsterdag aan om 12:20 waarna ik door rij naar Amersfoort om hopelijk nog voor het einde van de wedstrijd van heren 1 aanwezig te zijn!

daar zullen we na de wedstrijd even een drankje doen... waarna ik weer vertrek richting de Poortersdreef!

Daar is iedereen dan ook uitgenodigd om daar een drankje te komen doen...

Meer info bij Mij of iemand anders:)

Groetjes Rik en al weer bijna RICKJE!

• 22 September 2008 - 15:29

Karin:

He Rik,
    Wat klinkt dit weer echt top, super. Veel plezier vrijdag, maak er een mooie party van en ik zie je zondag. geniet nog van je laatste dagen.

• 22 September 2008 - 16:24

Rob:

Wees maar blij dat je niet later vertrekt want nu kun je als er geen vertraging is de gehele handbal wedstrijd meespelen. ha ha maar als je een te vermoeide indruk maakt laten we jou gewoon op de bank zitten.
    zorg ervoor dat je de laatste dagen nog voeldoende foto's maakt en zorg er dan voor dat er dit keer niets mee gebeurd. geniet de laatste dagen maar lekker. wij gaan ook nog even genieten van de rust in huis.
    tot snel je Pa

• 22 September 2008 - 20:54

Irma:

alvast succes met het inpakken. Ik heb het idee dat je nu ver over de 20 kilo zal komen, die je mee mag nemen. Ik hoop met jouw vlotte praatjes, dat je het gratis mee mag nemen!!
    Handbagage mag ook maar maximaal 8 kilo zijn.
    Rik, maak genoeg foto's nu het weer kan en alvast een goede terugreis. Wij wachten op Schiphol op jou!!!

• 23 September 2008 - 14:00

Silvia:

Toch leuk dat ze op die Khaya site ook leuke verhalen schrijven.Maak er vrijdag nog een leuk feest van want slapen kan je daarna nog lang zat in het vliegtuig.We hopen dat je een goede terugreis hebt en tot Zondag op schiphol.

Dikke knuffel van ons allemaal

• 23 September 2008 - 14:32

Cuny:

Rik,
    Nog even genieten daar in het verre land!!!!Ik wil foto's zien!!!!
    Heel veel groeten van Cuny XXX