afgelopen weekend! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Rik Beijer - WaarBenJij.nu afgelopen weekend! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Rik Beijer - WaarBenJij.nu

afgelopen weekend!

Door: Rik vanuit zuidafrika

Blijf op de hoogte en volg Rik

15 September 2008 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Vrijdag was er in "mijn" township een tour van de Nederlandse organisatie.
Dik keer gegeven door prof en een vriend omdat de groep erg groot was...

Natuurlijk was ik bij het drankje in de bar en bij het eten ook toevallig
de juiste plek, waardoor ik prima mee kon genieten!
Na het eten kregen we een dans optreden waarna ik op de gang ook na het optreden nog "rustig" verder ging met 2 van de jongens.

Na dat iedereen weg was ben ik samen met nog 4 uit gegaan in de tow-ship ( vriend van Prof, Ilse, Martijn en Martijn )
ik zal het maar kort samen vatten het was erg gezellig, 'te'

Zaterdag, vandaag zou het me dan wel lukken om een dagje weg te gaan met het hele gezin!

om 11 uur stapte we in onze witte golf met 7 mensen en dat is best veel als je bedenkt dat je met zeker 30 graden door een park moet gaan rijden! Na olifanten, struisvogels,zwijnen,hertjes, '?' en vele liters drinken besloot we/ik maar om terug te gaan....het was gewoon echt te warm!

Terug op het begin vonden we een mooie plek om te zitten in de schaduw met een uitzicht op een tiental olifanten.
Brood, drinken, crackers en beleg gekocht zo dat we echt de hele middag daar konden blijven zitten!

Terug in PE was het ook al donker en zijn we de pier nog even opgelopen, om daarna in een mooi restaurantje aan de zee (met een tafeltje buiten) de dag afegesloten.

Die avond had ik wel moeite om in slaap te vallen ik was echt zenuwachtig voor de volgende dag, het uitje met de kinderen van het kindertehuis!

Zondag ochtend als laaste de Djembee ( trommel ) op de markt gekocht zodat ik nu echt alles in de auto heb liggen:

Voetbal, voetbal, voetbalgoal, basketbal, basketbal, basketbal ring+net, springstok, springstok, step, step, schriften voor iedereen, schoolset ( met echt alles erin!) voor iedereen, rummikub en verschillende kleurboeken!

Ik denk waar ik nog het meest bang voor was.... de reactie van de kinderen en Doreen!
Achteraf was het helemaal nergens voor nodig, ze vonden het helemaal geweldig!!!

Na een uur spelen werd het even lastig wanneer komen nou die andere auto's?
Ik had ze verteld wanneer er 4 auto's voor het huis stonden dat we konden vertrekken naar ons 'uitje' ( mijn eigen auto en 3 andere nederlanders zouden rijden! )

Eindelijk...om 4 uur kregen ze nog snel een laatste snoepje en wat te drinken van mij waarna we echt konden vertrekken met '26 mensen!'

De 2 bowlingbanen in ons gebruik waren een film waard geweest!
* Doreen die de bal de verkeerde kant op gooit!
* verschillende elke keer weer 3 meter over de lijn heen!
* vallen wanneer je de bal gooit!
* tatoo die ook probeert te bowlen!
* een bal met niet genoeg snelheid!

De blijdschap die ze afstraalde was dan toch echt het leukste om te zien!

in het zelfde gebouw, maar apparte zaal...
Computerspellen, springkussens, ballenbak glijbanen en nog veel meer betekende 2 uur dolle pret!


Na 2 uur kreeg iedereen nog een patatje en een broodje hot-dog waarna de dag echt heel mooi is afgesloten!!!!

BOUWDORP 2008 HEEEEEL ERG BEDANKT!!!!



Voor mij mijn ene laatste weekend, Volgend weekend van vrijdag tot en met zaterdag uitje met de organisatie en dan kom ik de vrijdag om 12:20 weer op schiphol!

ben ik dan nog wel optijd voor de handbal?


Rik

  • 15 September 2008 - 12:55

    Irma:

    Leuk dat ik je net aan de telefoon heb gesproken!! Ter informatie voor iedereen: RIK KOMT THUIS OP ZONDAG 28 SEPTEMBER EN HIJ LANDT OP SCHIPHOL OM 12.20 UUR. misschien net op tijd voor de 2e helft van de wedstrijd.....

  • 15 September 2008 - 13:38

    Joey:

    Hee Rik,

    Leuk dat je in Afrika ook kan bowlen.Nog 13 dagen en dan zie ik je op Schiphol,toch jammer dat het niet op de vrijdag is want dan hoefde ik niet naar school.

  • 15 September 2008 - 13:39

    Joey:

    Oja bijna vergeten DIKKE knuffel van ons allemaal...

  • 15 September 2008 - 15:45

    Rob:

    Mooi verhaal, ben best trots op jou(dat mag iedereen best weten hoor) je doet het toch allemaal maar. Ondanks dat jij daar super na je zin heb ben ik blij dat je snel thuis komt. Hou je kop er nog even goed bij de laatste dagen, geniet en zorg dat je gezond en heel thuis komt. kus je Pa

  • 16 September 2008 - 08:55

    Annet:

    He Rik, Prachtig verhaal! Ik denk niet dat we op Schiphol zullen staan, maar we hopen je toch gauw weer te zien! Succes de laatste week! Groetjes.

  • 17 September 2008 - 13:40

    Karin:

    He Rik,

    Wat leuk dat je die kinderen zo blij hebt gemaakt met al dat speelgoed.Geniet van je laatste week. En ze kunnen je wel gebruiken met handbal.

  • 21 September 2008 - 12:12

    Jeee Zussjee!:

    Heeé RIK! :D
    Bouwdorp was geweldig,weer! Veeel mense die naar me toe kwamen,Ook kindere! die vroegen hoe het met jou was,en Dat ze het allemaal zo goed en leuk vonde!! Haha.. echt grappig! Iedereeen weet ook meteeeen wie je bent..

    Leuk verhaal weer!, heeel veel plezier de laatstee paar daagjes nog! & zie je sNel!!
    Kuss van je Zussiee :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 September 2008

TERUG IN NEDERLAND...

22 September 2008

Afgelopen weeekend!

15 September 2008

afgelopen weekend!

11 September 2008

Een van de laatse berichtjes???

27 Augustus 2008

Foto's
Rik

Nederlandse leeuw (in de vorm van een koekje) in Mongolie!

Actief sinds 15 Maart 2008
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 50004

Voorgaande reizen:

02 Juni 2012 - 18 Februari 2013

Wereldreis 2012

20 April 2008 - 27 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: