2e Verhaal Rickje & Feur - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Rik Beijer - WaarBenJij.nu 2e Verhaal Rickje & Feur - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Rik Beijer - WaarBenJij.nu

2e Verhaal Rickje & Feur

Door: Feur en Rickje

Blijf op de hoogte en volg Rik

09 Augustus 2008 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Na vertrek uit oudsthoorn ( laatste verhaal )
Zijn we vertrokken om een uurtje of 10 op onze route na onze politie controle (waar we NOG niet waren aangehouden) kwam rik erachter dat hij zijn foto toestel lader was vergeten.
Omgedraaid en natuurlijk werden we op de terug weg aangehouden, Boete ontvangen.En bij aankomst backpackers kwam ferry er ook achter dat hij wat was vergeten!!!

Rik nog altijd rijdend omdat ferry een kater had van de fles sambuca, Konden we voor de 2e X vertrekken van backpackers ( 2 uur later).
Onderweg bij ronnie's sex shop onder andere gestopt ( lezer's vraag wat is dit !?)

In kaapstad aangekomen, backpackers gezocht in long street de uitgaans stad van kaapstad. Maar wij hebben een casino opgezocht en daarna vroeg naar bed gegaan met winst in onze zakken !!
Hallo miezerig landje,

De volgende dag naar Cape Point gegaan. Kreeg rik ferry als zijn broertje van 15 jaar bijna gratis mee naar binnen.Ook naar het wel bekende kaap de goede hoop gereden ! Op de terug weg bavianen versperde de weg wij moesten dus wel stoppen mooie gelegenheid om foto's te maken ! op een gegeven moment zegt rik Kijk die aap zich eens groot maken dus ik raampje open zetten en foto's maken komt die aap vervolgens op ons afgelopen met het raampje open bijna een aap in onze auto!!!

Die avond naar een indisch restaurant geweest lekker pittig eten!!!Daarna flink long street onveilig gemaakt en de plaatselijke toptalenten ingemaakt met poulen.( teveel drank)!!

Volgende ochtend was het plan table mountain te beklimmen. maar door onze katers ging dit plan nie tdoor zijn daardoor maar naar het casino gegaan + bios!S'avonds naar gastgezin gegaan adres gekregen via iemand die rik kent in PE.
Waar die man onze oren van de kop lulde.

Volgende ochtend mooie route naar robben eiland.Dat is het eiland waar nelson mandela 18 jaar heeft gevangen gezeten! Echt kut voor em.
Daarna veel muziek op het groote plein groot aquarium bekeken en erg mooie auto's gezien ( ferrari etc.)

Volgende dag toch nog table mountain beklommen.Eenmaal boven aan werd het te mistig om nog naar beneden te gaan zijn daardoor met kabel baan naar beneden gegaan! Na tabel mountain weer naar het casino gegaan film gekeken! om 3 uur kwamen we snachts weer thuis gelukkig zat het alarm er niet op en hadden we de sleutel bij ons.

Uitgeslapen afscheid genomen en naar onze volgende stop gereden ( Mooie route !) Hermanus......

Tijdens het koffie drinken walvissen bekeken.S'avonds jaccuzi gezeten en lekker met z'n tweeen braaien.

Volgende dag vroeg om half 7 weg. Op weg naar het haaien duiken. Super gaaf veel haaien gezien sommige wel 4 meter groot !!! en dat te bedenken dat de grootste 8 meter is.

Die middag nog vertrokken naar mosselbay. Was niet helemaal de planning maar toch een mooie stop.Onderweg kwamen we namelijk 2 duitse vrouwen tegen in een auto.Waarna ferry zijn kont liet zien en rik de auto naast de kant zetten om ook net als ferry uit te rusten.Stond hun 5 min later ook ineens achter ons!!!Rik vraagt of samen een bakkie koffie te drinken... En ja van het een kwam het ander daar lagen we dan s'avonds ineens in de zelfde kamer......Die avond weer naar het casino geweest.Mee gereist met een groep africanen in een busje erg gezzelig anders moesten we een taxi nemen dus dit was een veel betere optie,toch mamma's? Daarna gestopt, barretje gedaan.

Volgende dag lekker uitslapen daarna skydiven boeken. Smiddags dus skydiven met elkaar mee gevlogen omdat er maar 1 per keer kon springen ! Super gave ervaring en zeker nog een keer doen!

Gereden naar tjitjikamma ( park)
Bij de steers ( soort mac..) radio gewonnen ! gegeten en om 7 uur aangekomen waar onze vriendinnen weer op ons wachten ( wisten we niet ). Goed gezopen daar boete gekregen omdat we onze eigen drank meehadden! een boete betaalt van 2,40 euro LOL.

Uitgeslapen Bungee jumpen geweest! Ferry wist meteen dat hij het niet ging doen. Rik twijfelde erg maar kon zich zelf niet overhalen hoe graag hij ook wilde !!!De dag verder hield in poulen , uiteten, poulen, massage,uiteten,poulen en een heerlijke jaccuzi!

Vandaag na het ontbijt naar jeffrey's gereden nog maar 75 km van PE af hier als 2 godse geile wijven gaan shoppen uiteten sjans met de barvrouwen. en opnieuw gaan shoppen na onze strand wandeling van 2 minuten besloten we maar om terug te lopen en te gaan internetten. Om jullie van onze onzettende gave belevingen mee te delen.

De volgende 2 dagen lekker surfen en activiteiten te gaan doen zoals zandboarden ( nog niet zeker omdat er heel veel wind staat !)

Groetjes Rickje en Feur

Volgende week laatste verhaal