Foto's - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Rik Beijer - WaarBenJij.nu Foto's - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Rik Beijer - WaarBenJij.nu

Foto's

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rik

09 Juli 2008 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Heb eerst even wat foto's geplaatst zodat ik nu precies weet hoeveel tijd ik over heb voor mijn verhaaltje. En dat ik daarmee moet oppassen wat ik allemaal zeg ben ik ook wel achter gekomen!

Eszra,komt van Afrika, werkt ook voor Khaya en heeft een Nederlandse vriendin ... sinds deze week is zij ook in Afrika en op Eszra zijn verjaardag ontmoete ik haar ook, voorstellen was niet nodig want mijn 'waarbenjij-site' werd gewoon gelezen door haar dus ze wist eigenlijk alles al!

haha vond het wel heel grappig en leuk eigenlijk en laat me maar horen wat je van dit verhaaltje vind;)

Na mijn vorige verhaaltje met 'kromme' zinnen en veel spelfouten ga ik ook dit weer snel typen en hoop dus niet dat jullie er veel problemen mee hebben:)

Vorige week zaterdag om 8 uur met Michiel vertrokken naar Tjitsikamma na onderwerg een heerlijk stukje appeltaart en koffie als ontbijt konden we weer opweg voor het laaste stukje.

Na onze slaapplek geregeld te hebben ( incl Jacuzie) konden we beginnen aan onze tocht..

het was een leuke wandeling, waterval toch... omdat wij de kaart niet hadden mee genomen waren we na de eerste waterval gewoon doorgelopen, je loopt over de rotsen en soms door de bossen waren we na 2 uur en 45 min kapot.

op het begin stond route van 3 uur en gelukkig kwamen wij dan ook bij een afslag aan die wij volgens mijn gevoel ook moesten nemen...na een uur deze gelopen te hebben kwamen we weer op het zelfde punt uit! fuck!

Verdwaald, na vele liedjes gezongen te hebben en Michiel 'op de grote oceaan' proberen te leren werd ik ook even serieus bijna donker en wij liepen niet meer op een pad omdat we een waterkabel zagen lopen allebij lost volgen dus ons gevoel zij dat we dit ook moesten volgen HAHA

uiteindelijk toch op een weg uitgekoemn en daar lukte het mij bij de 2e keer een auto te stoppen, deze mensen hadden we onderweg mee gepraat en wij liepen ver voor hun... ik vertelde hun het verhaal dat we door waren gelopen na de waterval en toen een afslag hadden genomen, we moesten dus bij de eerste waterval de zelfde route terug nemen wij zaten op een route die 5 dagen duurt ( en waren de eerste slaapplek al ver voorbij! )

ze hebben ons terug gebracht met de auto en dat was maar goed ook was nog zeker een uur lopen geweest anders.
bij de auto aangekomen heel veel dolfijnen gezien en onderweg hadden we al valvissen gezien!

in de avond met 3 andere die later waren vertrokken uit eten geweest en daarna met een drankje buiten in de jacuzi naar de sterrenhemel kijken!

de zondag ochtend Michiel gaan springen, 260 meter DE HOOGSTE VAN DE WERELD!
nee voor mij was het eerst echt niet, later zal ik het toch maar gaan doen... maar toen dacht ik stel het wel uit doe het wel als Ferry er is... HAHA ik zie het wel!

later op de middag nog gaan abseilen door de bosssen van platau naar platau... niet super gaaf ofzo maar wel leuk om even gedaan te hebben.

Maandag, de scholen hebben hier nu 2 weken vakantie wat voor mij dus betekend niet 7 uur opstaan maar gewoon lekker uitslapen en in de middag maar besluiten een keer naar het kindertehuis te gaan...

omdat Fanita in Grahmstown daar is het festival aan het werk is neem ik Prof maar mee naar de supermarkt om wat boodschappen te gaan doen. ik besluit Macaroni voor 2 dagen te maken, gaan een keer braaien omdat sese hier al 2 weken naar vraagt zo hebben we toch al weer voor 4 dagen eten.

***
p.s voor de slimme onder ons, dit is bij elkaar 3 avond maaltijden maar Fatita had voor ons al voor 1 keer gekookt!
***

in de middag huurde Prof 5 dvd's en hebben die week dus films kunnen kijken, en dat miste ik toch eigenlijk best wel ben in deze tijd 2x naar de bioscoop geweest maar een film thuis kijken is echt super hier heb je op televisie heel veel soaps en vaak ook nog in de middagen de herhalign 3x!


Donderdag komt er een nieuw meisje langs bij ons thuis, Prof heeft voor haar werk geregeld ook in de township...we doen een rondje en laten haar de veschillende dingen zien waar ze gaat werken, Kerk, kinderopvang en 1 middag het kindertehuis waar ik ook ben!

Samen maken wij nog een rondje in PE gaan nog even naar internetcafe om wat te mailen... gelukkig maar want ik had een smsje gemist maar bleek dus dat er 2 familie op mij zaten te wachten, we zouden gaan 'skypen' bellen via internet!

na een heel wat gedoe wou dit niet lukken en werd het toch maar bellen met mijn mobiel wat heel leuk was omdat het Kelsey en Joey hun verjaardag was kon ik ze toch 'live' feliciteren en even gezellig praten!

THANX!

in de avond even groot geld gewonnen, 200! en dat met een inleg van 5 is toch leuk...

voor mij de 2e x dat ik 2e word op onze 'donderdag-poker-avond'

Vrijdag, vertrokken naar het festival daar wat rond gelopen het was 1 echt super grote markt met verschillende kraampjes kleedjes en soms wat optredens... wat wij wisten waren er ook optredens die we gelukkig ook hebben gevonden ( heel lastig, echt op zijn afrikaans )

de vrijdag avond met 4 nederlanders een toneelstuk gekeken

zaterdag middag met zelfde 4 een cabaret voorstellen

en in de avond met een groep om 10 een muziek voorstelling gekeken...

de vrijdag uitgegaan, voor mij was het veel te vroeg terug ( half 3 ) andere verklaarde me voor gek..tja ik ben ook wat anders gewend en het was gewoon gezellig!


de zondag de auto gepakt om gewoon een beetje te 'touren' door PE
het stadion gezien voor het WK2010 wat hier echt groot news nog altijd is... elke dag wel op het nieuws en je ziet er echt verschillende dingen over.

de avond had ik 2 verjaardagen allemaal erg gezellig 1 was eten bij een meisje die woont ook in een gast familie ( niet in township! ) en daarna was ik met Geert met wie ik samen ook na de eerste was gegaan naar Eszra zijn verjaardag vertrokken dit vierde hij in een bar, waar we daarvoor al met zijn alle geld bij elkaar hadden gelegd om een mp3 te kopen!


Deze maandag opnieuw films gehuurd die ik dan ook naar kindertehuis breng zodat ze het ook daar kunnen kijken.
Sese mocht nu ook een film uitkiezen, deze heeft ze alleen vanochtend al 2x gekeken en in totaal al zeker 10x haha echt grappig!

dezelfde avond, praat ik met Sese over wat ze later wil worden en opeens slaat het over wat ze zal doen als ze veel geld heeft:

* Telefoon kopen, ik zeg haar dat ze er niks aan heeft haar vrienden hebben toch geen telefoon...

- ik koop ook niet alleen voor me zelf maar voor iedereen een telefoon!


* ze zou ook een film gaan HUREN
- en we lachen allemaal hard!



Gister middag met Sese pizza gemaakt dit was de 3e keer dat we gekookt hebben samen, macaroni, de braai en nu de pizza!



50 minuten maar voor het verhaaltje nodig! pff...

Hoop dat jullie er weer een indruk bij hebben gekregen...


voor de 'lezers thuis' een lezersvraag,

wat is een Windowshopper?



en als jullie nog iets anders Speciaals in mijn verhaal willen horen over iets hier in Afrika laat het me horen ga ik daar de volgende keer wat over typen.
bijv: Natuur, wegen, winkels, mensen, douche:P , enz enz enz


Groetjes Rk

  • 09 Juli 2008 - 10:55

    Rob:

    leuk verhaal weer rik en.... ook goed te lezen.
    Je moet echt gaan springen van die brug hoor.
    Wat leuk dat ik als eerste mag reageren op dit bericht. Ha ha

  • 09 Juli 2008 - 12:59

    Sanne:

    Hee Rik!!

    Echt super leuk om elke keer weer je verhalen en je belevenissen te lezen! Zal wel erg wennen voor je zijn als je terug bent! Al die feestje daar.. Je hebt hier dan heel wat te regelen!;)
    Echt heel erg bedankt voor je kaartje, superleuk! Geniet er nog lekker van he! Liefs Sanne

  • 09 Juli 2008 - 13:00

    Annet:

    Leuke tekst en mooie foto's. Je ziet er goed uit, Rik!
    Succes maar weer en tot de volgende keer.

  • 09 Juli 2008 - 13:02

    Lester:

    leuke pics.... ennuh.. vet autootje! :)

  • 09 Juli 2008 - 16:22

    Kelsey:

    Het was echt een gedoe om met elkaar te praten maar het is goed afgelopen. En heben als nog met elkaar gepraat. Maar dan via de telefoon het was leuk om je te horen op onze verjaardag.leuke berichjes om te lezen.
    En nog veel plezier in
    ZUID-AFRIKA!!!!!!!!!!!

  • 09 Juli 2008 - 16:26

    Joey:

    Heee Rik wat las ik dat je niet durfte te springen...goed zo.Na lange tijd eindelijk weer mooie foto,s. Wel stoer die foto met dat beest.
    Dikke knuffel van ons allemaal

  • 10 Juli 2008 - 11:51

    Natasja:

    hey rik
    gewoon springen hoor dat kan je maar 1x doen van zo'n hoogte.
    leuke foto's weer werdt wel tijd :P
    leuke mensen daar ook ik hoop dat het goed is afgelopen met die panter :P
    fijn dat je het zo goed naar je zin hebt.
    jammer dat je niet op het feessie kan zijn van mij en helma 19 juli maar ja komt wel goed als je weer terug komt :P
    nou tot krabbels dan maar (K)

  • 10 Juli 2008 - 19:18

    Jessica:

    Hey Rik!! weer een leuk en interessant verhaal van je! En die 'kromme'zinnen van je wennen vanzelf met lezen hoor;-P
    Maar rijdt het een beetje daar die wegen in die mooie bolide van je?

    Tot leess maar weer hé.
    Groetjes Jessica

  • 13 Juli 2008 - 01:07

    Feur:

    wat een kut verhaal vertel eens iets leuks gaat aleen maar over drank niet eens over drank en..... muahahaha dus aap vertel is wat leuks trouwens BETER hebben ze daar ook samboeca dus kappen met die onzin verhalen en gewoon eens iets intressesants seggen
    anderss moeten wij allemaal vervelen !

    P.S. ! DIT WADS ZATERDAG AVOND NAAR EEN FLES SAMBOECA !

    P.S.S.
    Neuk nou is een x anders moet ik dat geruk aan horen

  • 13 Juli 2008 - 10:27

    Irma:

    leuke foto's rik: die met die panter...mooi. en een foto van jouw 1e auto!!! we zijn met zijn allen ontzettend jaloers op al jouw mooie belevenissen. ps. NIET SPRINGEN HOOR

  • 13 Juli 2008 - 21:12

    Elyse:

    Leuke foto's weer! Maar wie is nou prof op de foto??

    Wel springen!! Is wel heel hoog.. maar echt supertof als je eenmaal gesprongen hebt, echt (en na mijn vakantie kan ik spreken uit ervaring ;) ).

    En we merken wel weer (wéér) dat ferry niks beters te doen heeft na zn fles 'vertrouwde' sambuca. Ha ha.

    Windowshopper.. goede vraag? Iemand die alleen maar voor de winkelruiten gaat kijken naar de kleding en het niet kopen??

  • 14 Juli 2008 - 11:52

    Rik:

    heel goed elyse... :) precies!

  • 14 Juli 2008 - 15:07

    Feur:

    zelfs na het weekend blijft het een kut verhaal

  • 14 Juli 2008 - 15:51

    Rody:

    Ik heb Ferry (Feur) vanmorgen gezien. Volgens mij was hij nog steeds beroerd, dus zijn opmerking klopt wel.

    p.s. Was een goed verhaal!!!!!!!!!!!!

  • 14 Juli 2008 - 15:51

    Rody:

    Ik heb Ferry (Feur) vanmorgen gezien. Volgens mij was hij nog steeds beroerd, dus zijn opmerking klopt wel.

    p.s. Was een goed verhaal!!!!!!!!!!!!

  • 18 Juli 2008 - 18:32

    Feur:

    www.feur.waarbenjij.nu

    IS SOWIESO EEN VEEL BETERE SITE :P

  • 23 Juli 2008 - 07:57

    Dianne:

    Rik en Ferry een hele fijne vakantie!!!!

  • 28 Juli 2008 - 16:04

    Rik En Ferry:

    snel een verhaal van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 September 2008

TERUG IN NEDERLAND...

22 September 2008

Afgelopen weeekend!

15 September 2008

afgelopen weekend!

11 September 2008

Een van de laatse berichtjes???

27 Augustus 2008

Foto's
Rik

Nederlandse leeuw (in de vorm van een koekje) in Mongolie!

Actief sinds 15 Maart 2008
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 50015

Voorgaande reizen:

02 Juni 2012 - 18 Februari 2013

Wereldreis 2012

20 April 2008 - 27 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: