Een van de laatse berichtjes??? - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Rik Beijer - WaarBenJij.nu Een van de laatse berichtjes??? - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Rik Beijer - WaarBenJij.nu

Een van de laatse berichtjes???

Door: Rik vanuit zuidafrika

Blijf op de hoogte en volg Rik

11 September 2008 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Het duurt niet lang meer of ik loop gewoon weer rond in Amersfoort....

Dat weet je natuurlijk al vanaf het begin, maar toen ik dinsdag op het vliegveld rond liep en mijn gate opzocht voelde dat wel vreemd aan!
"slik" nog minder dan 3 weken Afrika.


Sinds 13 Augustus zit ik hier weer alleen in Afrika! ( bijna alleen ) Ferry vertrok weer richting Nederland na 21 geweldige dagen samen in Afrika...

Thuis,terug voor mij in de Township was het wel even wennen.
Niet raar toch? 3 weken van luxe en dan opeens terug in een krottenwijk!

Vanaf het vertrek van Ferry op een woensdag heb ik het tot Maandag eerst even relax aangedaan!
Op Maandag begonnen dan ook weer de "normale bezigheden" voor 1 week!

Voor me zelf maak ik altijd een schema waarop ik kan zien welke klassen ik op welk uur en dag heb.
Maar dit keer niett ( haha ) ik had een officele duikcursus ingepland en na mijn terug komst met Ferry ook afgesproken nog een kleine vakantie er aan te plakken!

dus uiteindelijk was voor computerles en kindertehuis even geen tot weinig tijd...laatste maand is iets meer relaxen, feesten, vakantie dus GENIETEN!

Ik heb onderhand mijn "PADI" duikdiploma gehaald ook mijn 9-daagse vakantie zit er sinds Dinsdag al weer op!

Met het duiken krijg je zwembad oefeningen en ook in de zee verschillende oefeningen voordat je voor het echte werk de zee ik moet!
En het klopt echt dat het wel heel appart/gaaf is om onder water adem te halen!

Dat ik de reis met Michiel... ( een Nederlandse jongen die met dezelfde organisatie als mij naar afrika is gekomen. Veel mee om gegaan zeker een goeie gast hij is alleen Fries :P )
...gedaan heb ben ik zeker blij om de mensen/huizen/natuur/weer het is allemaal gewoon 100% anders!
Veel meer het echte Afrika zoals je verwacht en neit vaak zo touristisch als ik met ferry gehad heb. ( wel hebben Ferry en ik voor onze vakantie de juiste route genomen! )

Gister ben ik de hele dag druk geweest met het juiste speelgoed te zoeekn voor het kindertehuis. Natuurlijk heb ik al vaker speelgoed gekocht maar niet voor zoveel geld...ik had meer dan 400 euro te besteden!

kijk hoe ze dit gedaan hebben op: www.bouwdorpnieuwland.nl
( sorry krijg het verhaaltje van mij niet geopend! )

op het moment al gekocht:

* Basketballen
* Voetballen
* Groot voetbal goal
* Basketbal ring + net
* 2 steppen
* 2 Springstokken
* Djembee ( trommel )
Aankomende zondag wil ik in de middag naar een speelhal gaan en met de oudste kinderen gaan bowlen!

ik moet alles nog geven maar bouwdorp 2008 alvast heel erg bedankt!

Foto's komen er dan natuurlijk ook gelijk aan...

Voor dat ik stop... ik reageer altijd op de smsjes en msn gesprekken alleen komen bij sommige hier in afrika niet altijd alles aan! Springt mijn msn vaak aan omdat ik het niet altijd goed afsluit in het internetcafe.

En ben ik er nu zelf ook achter gekomen dat mijn verhalen niet te lezen zijn... Ben ze van de week is gaan terug lezen, soms snap ik mijn eigen verhalen niet eens!

Foto toestel vergeten mee te nemen maar zal er deze week nog een aantal foto's opzetten!

28 September dan ben ik weer in Nederland...


TOT DAN!

Rik


en voor dat ik het echt vergeet Zaterdag ga ik voor de 2e keer proberen ( net voor mijn vakantie niet gelukt ) met het hele gezin een dagje weg te gaan!
Probeer naar Ado park toe te gaan..

hou jullie op de hoogte!

  • 11 September 2008 - 11:08

    Silvia:

    Ja Rik nog 3 weken dan loop je weer in Amersfoort rond,ik heb er hier 1 die kan niet meer wachten.Het aftellen is nu heel serieus geworden.Leuke spullen heb je gekocht voor het kindertehuis.Nou geniet nog even van je laatste weken daar en tot gauw.

    Dikke knuffel van ons allemaal.

  • 11 September 2008 - 13:31

    Joey:

    Hee Rik
    Leuk verhaal,en leuk dat je voor Sinterklaas kon spelen.Maar hehe nog 17 dagen en dan kom je weer thuis.
    Tot gauw en een dikke knuffel van JOEY

  • 11 September 2008 - 14:01

    Lester:

    kerel, kan je mooi de 28e mee spelen..... :)

    tot gauw!


  • 11 September 2008 - 20:07

    Rob:

    handbal komt goed hoor. speel je zondag de 28ste mee?
    wij tellen ook af en vinden het helemaal niet erg dat je tijd er daar bijna op zit.
    tot snel.

  • 11 September 2008 - 20:11

    Irma:

    ik verheug me erop om jou weer thuis te hebben rik! Maak er nog 2 mooie laatste weken van. Ik zie je op Schiphol...

  • 12 September 2008 - 12:58

    Annet:

    Oh ja, er komt ook nog een familieweekend door je ma en tante Dianne georganiseerd eind Oktober. Maar ... jullie mogen geen ongein uithalen. Jammer he ! Succes de laatste weken daar. Ook weer goed dat je terugkomt!

  • 12 September 2008 - 13:16

    Rik:

    Ik heb gister nieuwe handbalschoenen gekocht, ik ben er de 28e bij als er genoeg koude biertjes voor mij koud staan na de wedstrijd?

  • 13 September 2008 - 19:49

    Rody:

    Hey Rik, 18 Oktober moet je ook vrijhouden..........

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 September 2008

TERUG IN NEDERLAND...

22 September 2008

Afgelopen weeekend!

15 September 2008

afgelopen weekend!

11 September 2008

Een van de laatse berichtjes???

27 Augustus 2008

Foto's
Rik

Nederlandse leeuw (in de vorm van een koekje) in Mongolie!

Actief sinds 15 Maart 2008
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 50019

Voorgaande reizen:

02 Juni 2012 - 18 Februari 2013

Wereldreis 2012

20 April 2008 - 27 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: