Zwanger?getrouwd!? lang gewacht maar nu verschenen - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Rik Beijer - WaarBenJij.nu Zwanger?getrouwd!? lang gewacht maar nu verschenen - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Rik Beijer - WaarBenJij.nu

Zwanger?getrouwd!? lang gewacht maar nu verschenen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rik

27 Juni 2008 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Hallo,

Gister even een paar minuten met ferry gebeld en hij vertelde me dat hij een beetje gek werd van alle mensen die vroegen wat het nou precies zou zijn… ‘wat rik bedoeld!’

Dus vandaag met veel moeite even tijd gemaakt voor internet, en nou moet ik ook een beetje uitgebreid mijn weekend gaan vertellen ( wat ik niet van plan was )

Het begon allemaal op Vrijdag in de avond ben ik met Prof en Fanita mee gegaan naar een andere town-ship nog buiten PE ( port-elizabeth) samen met andere vrienden van ons bij ons in de auto…

Midden in de town-ship reden we eerst langs een grote begraafplaats na gelijk de eerste afslag links genomen te hebben zie ik al vele auto’s op de weg staan en een vuurtje in de tuin bij mensen in de tuin. Vlak bij het vuur staat een totumpaal met horens en er hang wat vlees aan…

We stoppen de auto, ik zie op een gras veldje een hele grote rode vlek en daar 2 meter naast een koe of in iedergeval wat daar nog van over is!

De rode vlek blijkt na dat ik de auto uit ben gestapt het vel te zijn van de koe die 4 uur daarvoor is geslacht is door 6 man onder toezicht van vele mensen, wij hebben dit gelukkig/helaas moet missen maar wat ik nu zie geeft ook al vele indrukken met me mee.

Ik ga wat informeren bij Prof en andere wat er nu allemaal precies gebeurd en mij word verteld dat de vrouw van het huis is overleden en dat er dit weekend allemaal ‘familie tradities’ gehouden worden… zo is de man van haar druk bezig met het vlees en even later houd hij een preek tegen over alle mensen…

Kinderen zijn druk bezig verschillende andere bemoeien zich ook met het kruiden, snijden, vuur en nog meer voor mij word er een stoel geregeld mag ik niet meer op dat houte bankje zitten met de andere mensen of moet je voor deze enige blanke in deze tuin en waarschijnlijk ook in de 3 km omheen!
Uiteindelijk is er een gedeelte van het vlees klaar, zo’n 60 mensen die in de tuin zitten en per 15 mensen word er een bakje neer gezet waar iedereen stukjes uit kan gaan halen ook in ben benieuwd en natuurlijk wil ik het ook gewoon proefen dus daar ga ik dan!

Super lekker vlees was het, weet niet van welk gedeelte dit is maar het smaakt lekker en krijg al van mijn buurman een nieuw stuk vlees in me handen gedrukt.

Na dat het vlees op is roept prof me mee hij wil even een paar biertjes van gaan koken in een barretje in de straat verder op, druk aan het bellen met zijn vriend die al in de kroeg zit vinden we het uiteindelijk. Het ziet er erg gezellig uit, voetbal staat op er staat een pooltafel in het midden van 1 van de 2 zalen en we kijken al snel naar de gasten die aan het poolen zijn met een biertje in ons hand.


Ik vraag of we terug gaan of dat we hier de hele avond zitten maar prof was daar wel duidelijk in wij blijven hier lekker zitten en komt op het idée om maar een fles whiskey te gaan kopen met zijn 3e en deze staat ook snel naast ons…

Naast me zitten 2 jonge meisjes ( er zat tralies tussen ) ik kom met 1 van de meisjes in gesprek en als even later de moeder van haar binnen komt en een kleine ruzie ontstaat met haar zus ( zus van moeder dus! ) meng ik me daar even tussen… ben wel heel benieuwd geraakt waar dit over gaat het raak in gesprek met allemaal!

Haar zus is dronken, en wil blijven maar moet morgen werken word mij verteld. Haar Nuchtere zus ( de moeder dus! ) verteld me dat ze nog niet eens gegeten hebben niks in huis hebben en ook geen geld hebben ze wil dan ook geld hebben van haar zus maar die wil dit niet geven of wil het niet snappen…

Dit wil uiteindelijk lukken en ze hallen een paar frietjes en een kippenpootje en delen dit met zijn 2e, moeder en dochter eten hun eten op en we praten nog even verder. Vader komt ook even binnen en dan is het te laat haar jongste dochter moet naar huis, als de politie hier heen komt en ziet dat er een jong iemand in de bar is word ze een aantal dagen opgesloten!

We nemen afscheid praat nog even met ‘onze’ dronken zus en als zij vertrekt is uit de Whiskey fles ook al aantal glazen op, en als wij later op avond vertrekken zit er ook niet heel veel meer in de fles… aangekomen bij het huis is het al rustiger en loop ik voor het eerst het huis in en begin ik me aan alle ‘oude’ vrouwen daar voor te stellen en te dansen en kusjes op hun hand te geven, praat met iedereen en beloof ze allemaal na navragen van prof en fanita over de mogelijkheid dat ze me morgen weer zien.

( het gaat namelijk 2 dagen door, deze avond was nog rustig de volgende middag/avond word alles opgegeten! ) op weg naar huis krijg ik weer last van mijn wagen ziekte en ben dan ook wel heel blij als we thuis zijn aangekomen.
Als de deur word open gedaan loop ik rechtstreeks naar me bed en …..??????

Zaterdag ochtend, lachend word ik wakker denk terug aan gister en doe eerst maar even me kleren uit. Loop me kamer uit en word naar mijn ‘hooppijn’ gevraagd ik begin te lachen en vertel (over een vork,lepel en een mes ( grapje ! ) ) dat ik me goed voel en begin opnieuw te lachen als ik me weer precies herrinner wat er de avond er voor was gebeurd en wat ik had gedaan, wat een mooie avond!

Prof en Fanita komen terug op mijn belofte en ik zeg vol spijt dat Nederland moet voetballen dat ik daar ook net aan dacht… we besluiten om begin van de middag te vertrekken die kant op, helaas gaat dit allemaal uiteindelijk toch niet door omdat de vrienden waarmee we de vorige avond zijn vertrokken niet meer gaan en wij de mensen eigenlijk niet eens kende we gewoon als gasten mee gingen.


Voor mij dus weer op zaterdag naar het voetballen toe ( Nederland – Rusland ) in de middag nog een goed gesprek met Fanita gehad over Werk, Geld, Nederland, Sese, Huis enz…
Ze vertelde me date en Duitse vrouw haar ooit heeft gevraagd om Sese mee te nemen naar Duitsland, hier moest ze wel over na denken ze zou dan echt in Europa, een goeie wereld terecht komen! Maar is hier gelukkig niet meer akkoord gegaan, voor Fanita argumenten waren dat ze nog veel te jong toen was en ze zelf niet zonder haar dochter zou kunnen.

Na snel wat gegeten te hebben vertrokken naar een Bar waar we op de eerste wedstrijd na ook de andere wedstrijden hadden gekeken… met een slecht gevoel vertrok ik naar de wedstrijd, en vanaf de start was het ook verdacht rustiger dan de andere wedstrijden om mij heen! En Helaas, na de wedstrijd me gelijk laten op halen door Prof en met een Flinke kater van de voetbal vertrokken naar een andere Town-Ship, ik moest maar wat gaan drinken om dit verlies toch een beetje goed te maken.

Hier had Prof al de hele avond gezeten bleek al wel, en kwam gelijk een gezellige ruimte terecht we hadden onze eigen tafel en de drankjes stonden al op tafel... al gelijk was ere en vrouw dat helemaal gek op me was ze vroeg me al gelijk of ik ooit zo verliefd op haar was maar vertelde dat ik het wel leuk vond om met haar te praten ( na 2 zinnen ) en dat deed haar niet veel goed!

Na van plaats gewisseld te zijn en aan de praat geraakt met de andere van de tafel kwam ere en man op me af vanuit de andere kant van de bar… ik liep met hem mee en werd naar 2 veel oudere vrouwen gebracht waar ik maar even tegen aan moest gaan dansen, na veel lichen van mij en een aantal keer in mijn rug geduwt te zijn vertrok ik van deze mensen maar naar mijn eigen tafel.

En daar gaat het gebeuren…. Lang op gewacht…..

Aangekomen bij mijn tafel werd ik door mijn ‘eerste liefde van de avond’ gevraagd om even met haar mee te gaan naar de wc, toevallig moest ik ook echt naar de wc en vertrok ik 1 minuut na haar richting de wc, waar ik straal langs haar liep en gewoon richting mijn eigen wc ging en niet samen met haar dus!

‘dit was dus niet waar jullie zo op zaten te wachten….’


Om 1 uur weer thuis en om half 3 de zoon even binnen gelaten door mijn kamer raam, Prof zou de andere met de auto even thuis brengen en had mij al vast afgezet alleen tegen die tijd was hij nog niet thuis en was natuurlijk weg met de auto sleutel!

Voor mij dus weer een reden nu ik toch wakker was om Ferry te smsen hoe het Basel is, daar kreeg Ik geen antwoord van….( sliep al! )



Zondag ochtend naar een Park vertrokken met andere Nederlanders waar ik de laatste weken veel mee om ga en ook geregeld over de vloer kom in de weekenden en de donderdag avond ( pokeravond )

Aangekomen in het park zien we gelijk zebra’s in het eerste park werd ik helemaal gek toen ik dieren zag , en van zebra’s schreeuwde ik wauw wat een mooie beesten! Maar nu waren we allemaal de verwende nederlanders en werd het al snel normaal dat we deze beesten zagen…

We een neushoorn gezien, dat was wel erg leuk maar heb er niet echt goed bij stil gestaan wat je nu echt allemaal ziet, wat het is natuurlijk wel heel speciaal wat je allemaal doet!

We besluiten in de middag wat te gaan eten/drinken en ons in te schrijven om een ‘tjitta’’?’ te bezoeken dit betekend zijn hok in te gaan en bij hem te gaan zitten en aaien

Na het park, snel naar huis rummikub op gehaald en richting hun huis gereden en bij het neer zetten van mijn bordje gaaat mijn telefoon over, Doreen van het kindertehuis.

1 van de kinderen ( 10 jaar oud! ) is na de kerk niet meer thuis gekomen, ze hebben de weg terug gelopen en hebben haar daar ook niet meer gevonden.

Op het moment van bellen is het 5 uur, ik ben gelijk in me auto gesprongen en snel naar het kindertehuis gereden daar is Doreen ook in de auto gekomen en vertelde me het verhaal.

Ze heeft tegen de andere kinderen gezegd tijdens de kerk dienst dat ze naar de wc moest en ze is toen niet naar de wc gegaan waarschijnlijk maar naar haar vaders’s huis toe gelopen, ongeveer een uur lopen!

We zijn dus naar het huis van de vader gereden maar tot grote verbazing van Doreen stond er geen grote flat meer waar de vader van het ‘vermiste meisje’ zou moeten wonen!
Na een paar keer toeteren parkeer ik de auto en lopen we het terein op, een bewaker komt naar ons toe gelopen en we vragen hem of hij mischien een klein meisje heeft gezien die hier kwam om haar vader te bezoeken…

Hij verteld ons dat hij geen meisje heeft gezien en dat de flat afgelopen jaar inderdaad is gesloopt, ZE had het dus ook niet kunnen weten dat haar vader hier niet meer woonde wat ze had haar vader al 18 maanden niet meer gezien, de reden waarschijnlijk ook dat ze naar haar vader is gelopen.

Aangekomen bij de laatste mensen die hier op het terein nog wonen komen we terecht bij 2 mannen en een vrouw waarvan Doreen in gesprek komt met een man die al aardig wat op heeft… hij verteld Doreen dat de bewaker haar hier heen had gebracht en dat hij haar vader had opgebeld en dat ze later is opgehaald door een andere man in een witte auto en dat deze haar naar Walmer zou brengen, de plaats van het kindertehuis!

Doreen word flink link, ze is goed boos omdat hij haar niet het nummer wil geven en dat hij verschillende foute opmerkingen maakt over het kind, het meisje heeft een heel erg huid probleem de huis laat helemaal los over haar hele lichaam met een witte kleur dan, hij geeft Doreen hier de schuld van wat natuurlijk nergens opslaat omdat ze hier echt super veel tijd aan besteed waardoor het veel minder lijk!

We vertrekken met veel trammeland en omdat er niet in engels of Afrikaans gesproken word kan ik er dus geen woord al de hele tijd van verstaan…
Als we terug zijn in de auto is Doreen echt niet rustig en wil naar huis, ik stop 3 minuten later de auto even aan de kant en praat met Doreen ik wil haar vanavond vinden en ga je daarbij helpen!

We vertrekken naar huis omdat ze daar heen zou zijn gegaan maar vinden haar hier niet ook na bellen van engelse geemmigreede sponsors nu wonend in Afrika gaan we naar het politie bureau in de town-ship na geholpen te worden en ons verhaal verteld te hebben moeten we naar een grote politiebureau in onze plaats…

Daar zitten we 2 uur te wachten, Na een broodje en drinken gekocht te hebben, het afluisteren van andere gespreken die gewoon in zelfde ruimte worden gehouden en het lachen om 2 jongens die ook maar zitten te wachten omdat hun vriend is opgepakt waarbij hun in de auto zaten en nu niet weg kunnen lopen ze maar een beetje te kloten met de politie en vallen steeds in slaap op een stoel of grond…
Vind er tegen 9 een wisseling van de mensen plaats, gelijk worden we echt geholpen en 15 minuten later vertrekken we met 2 politieagenten naar de mensen die ‘haar’ voor het laats hebben gezien.

Er ontstaat een ruzie met de agent en een dronke man, deze man begon de agenten uit te schelden dat ze moesten….. uit zijn huis en dat het maar……. Waren, dit allemaal ging in Afrikaans en Xhosa de vrouw van het huis word boos om dat de agenten hun huis zouden hebben proberen te vernielen! Het ging zo de agenten kloppen op de deur…’politie!’ de mensen zeggen binnen, maar de deur is nog opslot dus ze probeerde de deur open te duwen omdat ze dachten dat deze open was….


De andere agent lost dit op met de vrouw, deze praat met consumptie en daar is de agent ook niet van gedient! Ondertussen staan Ik en Doreen hier gewoon 2 meter van af…

We kijgen een adres en vertrekken, ze is bij haar vader maar deze kan niet voor haar zorgen hij is zelf ziek en werkt de hele dag… het ligt in een andere regio en we moeten naar een ander politie bureau toe.

Ik praat met de agenten en vraag of we weer zo lang zouden moeten wachten als we naar het volgende politie bureau gaan, hij zegt dat het nu al laat is en niet zo druk meer is en dus sneller geholpen zal worden.

Doreen maakt zich zorgen om de andere 15 kinderen en ook de buurvrouw is al weer terug naar huis gegaan, ik krijg het voor elkaar om Doreen in de auto over te halen toch naar het andere politiebureau te gaan en daar het aftehandelen!

Als gekken rijden we over de normaal zo drukke weg naar het politie bureau, aangekomen verteld Doreen het verhaal en vul ik het een klein beetje aan…
De persoon aan wie we het vertellen moet het weer vertellen aan de ‘inspecteur’ die 1 meter er achter aan het werk is om alle boeken te kaften!

Hij verteld het echt als een grap en verhoogt ze stem om het spannend te maken, de andere om hem heen laggen er ook om en ik moest ook me lach eigenlijk wel inhouden.
Ze verteld dat Doreen niet kan bewijzen dat zij moet zorgen voor haar maar dat ze er wel heen kunnen rijden, alleen als de vader haar niet wil geven is er niks aan te doen ivm de papieren!

We wachten 45 minuten en er komen 2 zwaar bewapende mannen binnen, kogelvrije vesten, peperspray bussen, 2 wapens, wapenstok, enz? Ze willen bepaalde details ook nog horen en we vertrekken we rijden weer achter de politie aan, we rijden weer veel te hard en dit keer vraag ik me af of me auto’tje dit wel gaat houden…

Gehaald! We zijn er uiteindelijk, komen aan op een groot industrieterein met allemaal paardestallen, groot en luxe!
We rijden naar het achterste gebouw waar ook een groot huis staat hij zet zijn sirene aan, en ze stappen uit en pakken allebij een kant van een gebouw….

Wij zijn allebij ook uitgestapt en ik zeg Doreen dat het wel een film lijkt, er word geschreeuw, pistool in de hand, lampen en even later zijn ook de mensen netjes bij elkaar!

Verkeerde huis…. Ze vertellen we moeten de volgende hebben

2e ook verkeerde, dit is een groot terein met paarde stallen van verschillende bedrijven de bewakers zeggen dat we de 4e moeten hebben en hij rend de politie auto vooruit…

3e dan maar ! de politie agent stapt uit en begint te schreeuwen tegen de bewaker , de bewaker lag te slapen en de politie vond dit zo slecht en werd daar boos om en wou dan ook weten voor wie hij werkte maar ging hier verder niet meer op in! we rijden met onze auto’s naar de 11e loods (paardenstal) en openen het… achter de achter staat een blanke jongen (ik) en in de loods staan echte paardenstallen waar in 1 van deze zeker 10 mensen slapen ze maken deze wakker en ondervragen hun, we komen er nu eindelijk achter bij wie het meisje in de auto heeft gezeten!

De vader werk op dit terein maar slaapt hier niet, hij slaapt bij zijn baas in huis… Ons word nog wel beloofd dat de vader hier morgen te vinden is dus we besluiten om hier morgen dus terug heen te gaan!


Dit ligt weer in een ander gebied wat nu echt geen zin meer heeft om er heen te gaat het is tenslotte al weer half 12 in de avond. ( 12 uur terug in bed )

Voor Doreen de volgende ochtend weer 4 uur op, en ik lig normaal ook niet veel later dan 9 uur in bed en moet ook weer 7 uur op staan!
We bedanken de mensen, agenten en vertrekken richting weer naar ons huis met d

Na mijn computer lessen in de ochtend vertrek ik rond een uurtje of half 2 met Doreen richting de plaats waar zijn baas zou moeten wonen, met alleen de naam van de eigennaar kwamen we naar heeeeel veel vragen eindelijk bij een man die we konden volgen en ons naar zijn huis bracht…

Het terein van de baas opgereden komen we andere tegen die vertellen dat ze hier inderdaad is… een opluchting…

En daar komt ze aangelopen met een jas over haar hoofd ter bescherming tegen de zon staat ze tegen me aan en probeer ik wat doods normaals tegen haar te vragen, een klein antwoord krijg ik en voor de rest is ze stil zoals ook in de auto.
Niet gek als je nog niks hebt gegeten op een dag tegen 1 uur in de middag… we rijden nu naar haar vaders werk waar Doreen alleen uitstapt om met haar vader te praten!

Zij maken daar o.a een afspraak dat hij haar 1 keer in de maand moet opzoeken… het contact tussen hun is appart want ook doei zeggen was er niet echt van, tot dat ik zij zwaai maar even…

Terug in de auto was het stil… ze moest naar huis, gewassen worden want ze was nu helemaal wit en haar huid deed pijn! Maar thuis aangekomen hield Doreen haar niet aan haar woord ze vertelde mij dat ze niet echt boos zou worden omdat ze he took wel kon begrijpen als je je vader 18 maanden niet kan zien maar dat ze zoiets wel eerst moet vragen en dat ze duidelijk zou maken dat het niet goed is wat ze gedaan heeft, met een straf!

Thuis stonden er 6 volwassen mensen in haar kamer en stond ik op de gang, bij het open doen van de deur stond ze in het midden met tranen over haar gezicht heen… als Doreen buiten komt bedankt ze me namens god en alles vanuit haar hard ik onderbreek haar en vraag waarom 6 mensen haar moeten aanspreken!
Als antwoord krijg ik;

“rik, dit is onze cultuur”
“ik ben niet oud genoeg, hoe ouder je bent hoe wijzer je bent! ”

Ik vraag wie de oudste van binnen is en of zij dan ook het meeste weet…

“in het blauw, ja zij weet het meeste!”

Ik besluit te vertrekken zeg dat ik het niet goed vind maar dat komt nu niet over wil er nog over praten met Doreen maar wanneer moet we nog maar even kijken.

In de avond heeel lang op internet gezeten en met iedereen echt gepraat erg leuk!
Snappen jullie misschien nu ook wel dat ik er toen geen zin meer in had om het verhaal helemaal te typen! Ferry had mij zondag avond gebeld, toen ik op het politie bureau zat te wachten dus hij wist het al een beetje!

En heb hem toen in de avond op msn een beetje bij gesproken…

Hoop dat het voor jullie te lezen ook een beetje indrukwekkend is zowel de ‘vermissing’ als het verhaal over geslachte koe wat echt GAAF was met die mensen daar en alles!


Op school zijn bepaalde leraren niet zo heel blij meer met mij, 2 dagen in de week word ik tegenwoording geholpen in het computer lokaal door een andere nederlander.

Alleen zijn er sinds deze week 2 weken vakantie en ga ik daarna 3 weken met Ferry ( Feur ) op vakantie dit betekend dat mijn oude rooster niet echt meer klopte ivm die 2 weken school vakantie en dat ik ook door kreeg dat ik veel tijd en moeite in gr 4 moet stekeken om alleen computer op starten te leren!

Heb dus besloten elke week groep 7 te doen, en dat deze als ik weg ga GOED kunnen typen, daarnaast groepen 5 en 6 te doen…

Dit heb ik nu dus in een rooster gemaakt dat loopt tot midden Augustus, en daar waren bepaalde leraren niet echt blij mee ( de docenten van groep 4 dus ) en 1 leraar van groep 5 kwam woensdag naar mij toe, zij was nu aan de beurt met haar klas vertelde ze mij op het schoolplein op een vragende en boze toon.
Ik vertelde dat ik het rooster helemaal heb aangepast, en verder had ik geen kans… had volgens haar een hekel aan haar klas en weet ik niet wat allemaal.

Ik was met een relaxe leraar op dat moment eigenlijk aan het praat en die begon ook te lachen en vertelde de vrouwelijke leraar dat het door de docent kwam, dat de kinderen van haar klas geen les kregen.
Hier ging ze natuurlijk ook weer op in en ik vroeg haar mee te lopen naar mijn lokaal om alles te laten zien en uit te leggen… hier ging ze niet op in en liep weg! HAHA moest wel lachen met die relaxe leraar, wat een vrouw!

Woensdag, heb ik in mijn rooster dus alleen de eerste 2 uur les om daarna wat meer in de andere klassen mee te lopen ( voornamelijk lagere groepen) hier begon ik dan ook in de pause van 10 uur mee, alleen kwam er geen einde aan de pauze dus ook niet aan het buiten spelen en was ik om 12 uur dus ook helemaal kapot.




De andere oudere kinderen waren ondertussen druk aan het schoon maken van het hele school gebouw, vloer, ramen, muren, lokalen, kantoren, gras veld, enz!
De volgende dag zouden er nieuwe lokalen geopend worden door de regering, er zijn de laaste weken 2 ‘container lokalen’ geplaats…

Nog naar huis gereden met de auto om 3 ballen op te halen en daar met de kinderen gespeelt met o.a de ballen vanuit Nederland! :) THANX!!!

Rond half 2 vertrokken en met prof naar het strand gereden het was opnieuw SUPER weer hier tenslotte is het winter dus hier waren we weer erg blij mee! Deze week ook al de laatste kinderen mee genomen naar het strand en daarna dan langs de mac-drive ( met iedereen gedaan! ) en nu zou ik dan even met prof eerst me camera shop gaan, toen Sese haar rapport op halen en heb toen prof naar mooi restaurant mee genomen ( wij ook ferry?!) aan de zee waar we een hele grote burger hebben gegeten…

En wat hebben gepraat ook over Doreen en hij vond het ook niet goed van die 6 mensen!

Bij het afzetten van Prof, naar Nederlanders gegaan, Rumikkub gespeeld, daar gegeten, Jan Smit geluisterd en voetbal gekeken!
Alleen veel het 2 keer aantal minuten uit dus heb de 2-1 en 2-2 niet gezien HAHA!

Gister lag ik nog lekker in me bedje om half 10 toen Doreen me belde dat ze graag met de auto naar een fruit/groenten zaak ( van de foto’s! ) wou gaan om van alles te kopen, ze had 80 rand bij zich…100 rand = 8 euro

Bij thuis komst gelijk door gereden naar eigen huis, opgefrist en naar school toe gegaan waar de hele school met een halve cirkel heel zat en keek naar een tent waar zo’n 20 ‘belangrijke’ mensen lekker in de schaduw zaten, drinken hadden en een bakje met een snackje…

Al snel had ik het foto toestel in me handen en maakte ik de foto’s voor de school…
Het was ontzettend warm en ook de kinderen zaten in de brandende zon, sommige onder een tafel in schaduw maar 80% met hun trui van school uniform over hun hoofd tegen de zon! Denk 2 uur na dat hun daar zaten kwamen er 2 grote emmers met water waar een paar flesjes gevuld konden worden met water!

Bij het einde heb ik de open flesjes of overgebleven drankjes gewoon uitgedeeld aan de kinderen, resoltaat echt duwen/ trekken voor een slokje cola of water!
Natuurlijk omdat ze dorst hebben maar het is ook omdat ze cola hebben of een andere frisdrank zo zie ik dit regelmatig met drinken en eten !

Het werd afgesloten met voor de kinderen een broodje en een stukje worst, voor de andere een bord met reist en vlees….




Donderdag middag is prof met de auto Fanita zijn vrouw weer gaan ophalen ze is gebeld en kan ander werk beginnen vrijdag! Een hele moeilijke keuze was het, omdat ze nu 10 dagen werk had en redelijk goed betaald kreeg om op het festival te werken…

Maar haar nieuwe werk was ook goed, en hopelijk voor lange tijd.

Omdat Prof fanita op aan het halen was en ik dus uiteindelijk alleen thuis zat met hun zoon hebben we samen maar even wat in elkaar gezet om te eten… ei-prut, en aardappeltjes!

In de avond nog even naar buiten gelopen om een appel te kopen, en raakte in gesprek met een bekend meisje ( buurmeisje zo ongeveer) buiten waren ze ook een vuurtje aan het maken en stond ere en tijdje bij, de ouders gesproken en even later zat ik ook binnen! Blijkt dus gewoon dat het meisje dat ik vroeg ‘is dit ook je zusje’ ze hadden gezin van 7!

Zegt ze tegen me; “Nee jho, dit is me dochter”

Niet veel later vraagt ze naar mijn leeftijd voor mij dus perfect om even na te vragen hoe oud ze ook al weer was, en ja hoor ik heb het toch echt goed gehoord de vorige keer ze is 16 jaar oud en heeft gewoon een dochter van 2 jaar oud!

Vader zou ze niet weten waar die is.. kind slaapt bij haar op de kamer en word nog elke avond huilend wakker! Pfff, daar ga ik nog een keer het een en ander over vragen!


Vrijdag is Fanita dus vertrokken naar haar werk en heeft kunnen regelen dat ze pas later hoeft te beginnen dit betekend dat ze vandaag weer terug is gebracht door prof met de auto naar het festival waardoor ze daar kan blijven werken.

1 ½ uur rijden, wel zoned van de benzine! Dat tikt wel even aardig voor ze aan nu….
En we letten er allebij al zo erg op, p.s benzine elke week nu zoveel duurder! ( nog wel goedkoper dan in Nederland! )

En ik kon al mijn plannen niet uitvoeren, wat mijn plan was zal ik jullie besparen maar ben dus door prof afgezet bij sport club, opgehaald door een vriend die me weer heeft afgezet bij zijn vriend waar ik nu mijn verhaal zit te typen!

En dan ga ik straks of taxi terug of kijken of prof al terug is om mij op te halen…

En vanavond ga ik na het eten bij Ned. Slapen omdat ik morgen om 7 uur(is het plan) te vertrekken voor een actief weekend.

En heb ik de kans om van de hoogste brug van de wereld te springen, ik wil zo graag maar durf het echt niet… ben gewoon nu al bang! Fuck, we zien het wel wat het weekend allemaal gaat worden in iedergeval weer een lang ver haal alleeen hopelijk niet zo lang als deze!




JHAAAAAA KLAAR!!!

Hoop dat het niet is tegen gevallen, NOG niet getrouwd, NOG geen kleine zwarte kindjes gemaakt en ook NOG niet…. Haha dat vertel ik niet, vraag dat maar aan Henri

Haha wat een verhaal, nu snel afsluiten nog meer te doen word opgehaald door prof over 30 minuten dan eten hopelijk en richting de nederlanders..

Tot snel!

  • 27 Juni 2008 - 16:02

    Feur :

    Leuk wat staat erin ? :D

  • 27 Juni 2008 - 16:37

    Elyse:

    Ik zeg SPRINGEN :D!
    Je krijgt maar een keer de kans...
    Veel plezier dit weekend!

  • 27 Juni 2008 - 19:04

    Irma En Oma:

    wat een verhaal. heb hem samen met oma gelezen. heel spannend hoor.
    ga maar niet springen hoor........eng
    groetjes oma en irma

  • 27 Juni 2008 - 19:40

    Henri:

    Ik zei toch al dat het heel simpel was, niks geen blondje en geen condooms maar gewoon even naar de w.c. HaHa
    Enne Rik even over dat springen wij zeggen ogen dicht en doen,maar niet dat elastiek vergeten...

  • 27 Juni 2008 - 20:06

    Henri:

    Ik zei toch al dat het heel simpel was, niks geen blondje en geen condooms maar gewoon even naar de w.c. HaHa
    Enne Rik even over dat springen wij zeggen ogen dicht en doen,maar niet dat elastiek vergeten...

  • 27 Juni 2008 - 21:35

    Karin:

    ppffff, wat een verhaal zeg!! maar super spannend de vermissing! dat koeien slachten lijkt me ook erg indrukwekkend.
    Springen van die brug, die kans krijg je maar en keer.
    oja e
    het woord laggen schrijf je met ch, wellachen.

    veel plezier van het weekend

  • 28 Juni 2008 - 11:56

    Rob:

    SPRINGEN

    doe je de volgende keer weer een lang verhaal!!!
    Leuk dat jij je kleine'groote'vriend een kaart heb gestuurd.

    Rik jij bent op reis en je eet daar rijst.

    wat een super verhaal erg leuk dat je ons zo laat mee genieten met wat jij allemaal meemaakt.

    je Pa

  • 28 Juni 2008 - 11:57

    Rob:

    RIK

    WE WILLEN WEER
    FOTO'S

  • 28 Juni 2008 - 14:28

    Ferry:

    Maar wat staat er nou in het is zo'n groot verhaal en ik met mijn gebrekkige nederlands kan dit natuurlijk niet lezen :P

  • 28 Juni 2008 - 14:56

    Steph:

    wauw wat een avonturen, druk leventje daar zeg.. maar wel super.. take care.

  • 28 Juni 2008 - 21:01

    Rik:

    kom net uit de jacuzi zit in een huisje... morgen beslis ik wel of niet doen 89 % kans dat ik het toch niet ga doen... sorry 3 vrienden vandaag al gedaan!

  • 29 Juni 2008 - 13:15

    Joey:

    Stoer joh die agenten met pistolen wel een beetje eng,de volgende keer weer wat foto's graag....En oja luister eens een keer naar Irma...NIET SPRINGEN!!!!!!

  • 29 Juni 2008 - 15:37

    Feur:

    Nou toch maar eens de tijd genomen om het te lezen (A) maareh ik kan moeilijk zeggen of je moet springen :P aangezien ik het zelf zeker niet zal doen lol klote hoogtevrees :S en je weet dat je met mij altijd kan snacken haha! 24 Dagen jongen dan zien wij elkaar ;) gaat nou opschieten !! Spreek je deze week wel weer massols KUS

  • 01 Juli 2008 - 12:34

    Henri:

    hoe gaat dat liedje ook alweer.
    Als je nu niet springt ben je een ......

  • 02 Juli 2008 - 09:40

    Lester:

    En?!?!? Heb je gesprongen!?! :O

  • 02 Juli 2008 - 10:19

    Manon :

    Zo wat een verhaal hee.. ! leek net uit een film idd
    Maaar ik ben eigelijk ook wel benieuwd of je gesprongen hebt!!
    xx

  • 03 Juli 2008 - 06:00

    Dianne:

    Bedankt voor je kaart!
    ben je nu gesprongen of niet??????

  • 06 Juli 2008 - 15:27

    Rik:

    oke ik kan jullie vertellen dat ik niet heb gesprongen, verhaal komt volgende week ofzo wel met andere info! ( dit weekend ook weer veel doen... )

    maar als ferry er is wil IK eigenlijk wel gaan springen hoor;)

  • 07 Juli 2008 - 09:23

    Silvia:

    Leuk in de vakantie met FERRY springen,dan staan er twee schijters op de brug.

  • 07 Juli 2008 - 15:18

    Rody:

    Mietje!!!

  • 07 Juli 2008 - 15:18

    Rody:

    Mietje!!!

  • 07 Juli 2008 - 17:52

    Feur:

    ik spring niet

  • 09 Juli 2008 - 07:42

    Rik :

    wil jij dan een foto maken ferry?

  • 09 Juli 2008 - 11:01

    Rob:

    wedden dat je er met een nat kruis op de foto komt te staan.
    Ha ha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 September 2008

TERUG IN NEDERLAND...

22 September 2008

Afgelopen weeekend!

15 September 2008

afgelopen weekend!

11 September 2008

Een van de laatse berichtjes???

27 Augustus 2008

Foto's
Rik

Nederlandse leeuw (in de vorm van een koekje) in Mongolie!

Actief sinds 15 Maart 2008
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 49997

Voorgaande reizen:

02 Juni 2012 - 18 Februari 2013

Wereldreis 2012

20 April 2008 - 27 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: