een lastige week! Met geweldig voetbal :) - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Rik Beijer - WaarBenJij.nu een lastige week! Met geweldig voetbal :) - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Rik Beijer - WaarBenJij.nu

een lastige week! Met geweldig voetbal :)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rik

12 Juni 2008 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

al bijna 8 weken verder, en al wel 2 warme douchen verder... Ja echt waar omdat we hier geen warm water thuis hebben moet ik dus altijd of in een tijl gaan wassen of de koude douche gaan kiezen. Mijn keuze gaat dus naar het laatste uit en kies een lekkere ECHT koude douche!

Op de momenten dat we met een groep nederlanders zijn is het dan ook altijd lachen om mij dat ik geen koude douche heb...of dan loopt er iemand te klagen dat het koud in huis is of een koude douche had! word er altijd echt met respect voor mij gezegd kijk hoe rik het heeft...


zit nu weer in het internet cafe zonder mijn verhaal voor bereid te hebben dus waarschijnlijk ga ik weer dingen vergeten, maar die zet ik dan gewoon in mijn volgende verhaal!



deze week was een zware week, voel me echt kapot...gister avond bij groep nederlanders thuis gegeten en iedereen begint daar ook een beetje ziek te raken, denk dat het ook een combinatie voor mij persoonlijk is van het weer en alles wat je mee maakt.

zo had ik het er gister over, engels praten de hele dag, dagelijks zie ik nog dingen waar je van schrikt of goed van gaat nadenken, vroeg beginnen en ook niet vroeg klaar in het kindertehuis.


van 8 tot 12 computer les

nu ook van 2 tot 4 sportles 3x in de week..

en daarna tot 6 uur ongeveer naar kindertehuis

en het kindertehuis begint ook vaak zwaar te worden, begin meer met huiswerk en dat is voor hun een verandering en ook voor mij... en daarnaast je bent er nu al een tijdje zijn steeds meer aan je gewend en durfen meer te doen tegen jou enzo...

maar ook aan mijn kant ga je je aan bepaalde dingen ergeren, zo ben ik Zondag naar de bioscoop geweest met de 3 oudste dames van het huis...15-16-17 Jaar oud, maar na de film word er nauwelijks wat gezegd, vraag of ze zin hebben in een hamburger en 2 van de 3 lopen naar buiten om daar te wachten.

bij de auto aan gekomen word er niet meer gesproken op de hele terug weg, vraag of er wat aan de hand is maar krijg hier geen antwoord op.

thuis aan gekomen word ik bedankt door 1 van hun ( het was haar verjaardags kado ) de andere zijn al weg... vraag aan 1 van de kinderen daar om er 1 terug te roepen waar ik normaal goed mee kan praten en heb even gepraat in de auto.

probleem ligt niet direct bij mij, zij heeft weer problemen met een ander 'meisje'!

ik vind het maar raar en geef aan dat het waarschijnlijk een cultuur verschil zou zijn dat je niks zegt nadat je wat krijgt ( meerdere voorbeelden! )
we zeggen dat het oke is maar de dag erna gaat het anders en appart!

de afgelopen week is er ook probleem met 1 van de kinderen geweest niet met mij maar met Dorien ( vrouw die ze verzorgd enzo zeg maar ) een meisje was na school niet naar huiswerk begeleiding gegaan maar naar 1 van de sponsors en een onzin verhaal verteld.

hele huis was een apparte sfeer en Dorien was woedend, er speelt ook veel meer rond in dat huis denk ik...ook al spelen ze met elkaar en gaat het er vaak gezellig aan toe.

met dat andere meisje, heb ik niet echt problemen mee mee. ze heeft flink op haar donder van Dorien gehad en doet nu 90% normaal:)

Woensdag ook een echt ronde gemaakt met Prof door de town-ship zo erg ik het vanaf de auto en weg nog niet had gezien heb ook een heel verhaal erbij gekregen wat mis ook zoveel indruk op je maakt!

Owjha daar was ik gebleven bij mijn verhaal! Gister niet naar kindertehuis gegaan doe dat tot en met zo ook niet, Vandaag niet naar school gegaan dus heb even tot zondag een rustige relaxe week.

Maar zo kan ik ook even lekker slapen, gister middag zou ik om 6 uur bij de nederlanders zijn om wat te eten... kwam om 7:20 uur aan van 4 tot 7 vast geslapen, ze hadden we me nog proberen wakker te maken maar dat lukte ze niet! ( vrouw van prof met dochter! )
en dat was trouwens niet de eerste keer deze week voor een kleine middag dutje

Gister bij anderen gegeten, Vanavond pokeren, Morgen voetbal kijken, Zaterdag willen we weer gaan surfen, zondag kerk en daarna rumikub en spelletjes spelen met groep nederlanders! gewoon even een paar andere dagen die ik voor me gevoel echt even nodig heb!



Maar even voor de duidelijkheid!!!

we hebben het hier nog altijd naar de zin hoor!!!

*** EVEN EEN PAAR LOSSE STUKJES ***

geweldige voetbal wedstrijd gezien en dat was echt super. er was in een pool cafe geregeld dat we daar konden gaan zitten en dat nederland op een groot scherm zou uitgezonden worden naar een grote groep ( zeker 30! ) nederlanders en nog 30 andere hebben we een schitterende wedstrijd gezine. als het in nederland niet werd uitgezonden , 3-0 geworden!

einde van afgelopen week me camera naar een shop gebracht, deze is kapot :( de vrijdag nog foto's gemaakt en zaterdag middag merk ik op dat de les niet meer uit de camera wil komen en als dat me dan wel lukt ( 2x ) zijn de foto's heeeeeel wazig. di / wo zou ik hier over gebeld worden hoeveel het gaat kosten maar ben er vandaag heen geweest maar waren er nog niet aan toe gekomen!

echt erg kloten, hoop dat het te maken is... en niet te veel gaat kosten!
ben ik ook nog die zaterdag mijn geheugen kaartje verloren waar al mijn foto's op zitten natuurlijk, 1 groot geluk heb ze net die week allemaal op een usb stick gezet (A) dus foto's zijn niet weg!!!!700 ofzo!

het les geven bevalt nog altijd goed, ook al is het vaak hetzelfde wat je doet hun vinden het helemaal geweldig. elk uur moet ik naar de klas lopen om ze op te halen en dan is het natuurlijk juichen als ik langs kom om mee te nemen naar de les.

wat je ook daar ziet zijn rare dingen kinderen die de platte hand moeten op houden en netjes in een rij staan om een klap te ontvangen op de hand, een groep 2 met 50 kinderen die zonder leraar een gekke huis maken en zowel met mij en cris ( helpt mij 2x in de week met computerles ) na 30 minuten eindelijk stil krijgen...

heb ook een leuk kastje gekocht op mijn kamer, helaas niet mee te nemen dus heb al verteld dat het een kado'tje is voor als ik weg ga HAHA maar nu voor mij! was ook echt nodig zoveel bende op me kamer, lijkt net thuis alleen word het hier zeker 1x in de week voor me opgeruimd thuis niet! HAHAH TOPPIE!

ik zou vorige week na dat dat meisje niet naar huis was gekomen maar naar die sponsor, was dorien behoorlijk in een dip bood haar bij het weg gaan dan ook aan om haar de volgende dag in de middag op te halen om te gaan lunchen helemaal blij was ze dan ook en dan word je echt wel weer bedankt! helaas ging dit de volgende dag niet lukken bij mijn aankomst maar zou wel even wat zoeken en mee nemen naar haar huis beloofde ik haar, ik de auto in gestapt en echt met een grote zak KFC aan gekomen! lekker zitten eten daar met zijn 2e en weer een goed moment om het over van alles te hebben.... achtergronden, hoe het in huis aan toe gaat enz.!

vorige week donderdag op de mannen avond ( jaja vrouwen verboden ) DE POKER AVOND! was er geen bbq maar gingen we even pizza bestellen, vraag ik bij binnen komst van de pizza gast of ik zijn tas mag kopen, en wat denk je nu heb ik een PIZZA TAS in me kamer liggen HAHHAHAHAHA!


HOOP DAT IK NIET TE VEEL BEN VERGETEN,

maar kom morgen of maandag wel weer op internet!

Groetjes Rik




  • 12 Juni 2008 - 12:56

    Chantal:

    Wow, wat een belevenissen allemaal!
    Heel veel sterkte en plezier met alles daar!

    Kus,
    Chantal!

  • 12 Juni 2008 - 13:05

    Annet:

    Rik, jij komt zeker in aanmerking voor "de warme douche". Geweldig wat je daar allemaal doet! Succes verder.
    Groetjes!

  • 16 Juni 2008 - 16:58

    Shane:

    Goed bezig Rik!
    Ik zal even een mailtje terug sturen, maar was ik nog niet aan toe gekomen door school en een handbaltoernooi!

    xx
    Shane

  • 18 Juni 2008 - 15:50

    Je Zusjee:

    Aaaahh.. Jij en je koude douche!! We leven met je mee hoor..
    HaHa.. Geweldig die pizza tass(H)! echt jou actiee gwoon weer hé :P!
    Xx Manon

  • 19 Juni 2008 - 16:08

    FeuR:

    Ik lees alleen maar over koude douches !? wat is dat nou ! als er maar koud bier staat ben ik al blij!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 September 2008

TERUG IN NEDERLAND...

22 September 2008

Afgelopen weeekend!

15 September 2008

afgelopen weekend!

11 September 2008

Een van de laatse berichtjes???

27 Augustus 2008

Foto's
Rik

Nederlandse leeuw (in de vorm van een koekje) in Mongolie!

Actief sinds 15 Maart 2008
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 50002

Voorgaande reizen:

02 Juni 2012 - 18 Februari 2013

Wereldreis 2012

20 April 2008 - 27 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: