een hele andere week, - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Rik Beijer - WaarBenJij.nu een hele andere week, - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Rik Beijer - WaarBenJij.nu

een hele andere week,

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rik

20 Juni 2008 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

hooooooihooooooooi,


daar ben ik weer!
vorgie berichtje leken een beetje te zijn geschrokken door mijn berichtje wat helemaal nergens voor nodig is! nog geen heimwee, wil hier nog niet weg, alleen nog maar leuke dingen in het voor uit zicht, en ga mis ook 1 dag ik de week wat nieuws doen.....

ik zal het jullie allemaal wel weer vertellen in mijn bijna 2weekelijkse verhaal!

Vrijdag nog even op internet geweest, vooral op internet gezeten om mensen die examens hadden gehaald te feliciteren! heel veel mensen nog niet eens gesproken...MAAR GEFELICITEERD!

na het internet Prof thuis opgehaald en zijn we op zoek gegaan naar een sportschool ik had er ook 1 gevonden maar deze was veel te duur volgens prof ( 10 euro per week, onbeperkt! )
gelukkig een nieuwe gevonden nog even een nachtje over slapen maar hier betaal ik 40 euro voor 3 maanden!!! onbeperkt...

s'avond natuurlijk weer helemaal in oranje gekleed naar de kroeg om voetbal te kijken... hier met andere nederlanders afgesproken om de volgende dag een overnachting in Jeffrey's Bay te nemen en daar dan 2dagen te kunnen surfen!

Zaterdag in de auto bleek dat het geen overnachting meer zou worden erg jammer had me hier wel opverheugd even een weekje wat anders, ook het surfen wou niet lukken omdat we eerst naar kleding winkels waren geweest waren we best laat.(uit eindelijk nog45min toch nog zelf kunnen surfen )

na een lekkere braai voor het eerst blijven slapen bij hun in huis, wou altijd nog een keer naar een markt en die was de volgende dag bij hun! en tja ik vond het ook wel lekker omdat ik dit weekend even helemaal wat anders wou doen:)

de volgende morgen dus gelopen naar de markt en daar flink ingeslagen en al bij het eerste kraampje 580 Rand armer...( tja wat zou ik gekocht hebben! ) grappige was dat ik om de laatste 10 rand heb zitten pingelen en uiteindelijk gewonnen had ( 570! rand ) maar bij het afreken was ik dat alweer vergeten HAHAHA

bij het weg gaan kwam er nog een koopman die de verkoper steeds advies gaf naar mij toe en vertelde waarom het zo moeizaam ging, we zaten echt onder de prijs maar ze geloven er in als ze de eerste koper laten gaan dat het een slechte dag zal worden!! ik dus weer geluk!

beging van de middag naar het strand vertrokken weer geen geluk met het huren van de surf borden en dus maar een voetbal gekocht wel heerlijk gezwommen in de zee en voor het eerst vond ik dat echt gaaf, hier zijn de golfen veel hoger de grond is gewoon lekker plat zand dus gewoon leuk om in de zee te zitten!

na het strand , naar de supermarkt gegaan en heerlijk aardappels ( uit oven ) en spinazie voor ons laten koken en weer blijven slapen!

Maandag(nationale vrije dag in afirka) was er een voetbal tournooi in een andere town-ship dat was ook de reden om te blijven slapen want we vertrokken al om 9 uur...ECHT straatvoetbal tournooi was echt heel er leuk , 2 x 15 min maar in de rust stonde we al met 3-0 achter... het werd pas echt een groot feest ook voor de afrikanen toen we terug kwamen met 2x echt LUCKY goals! 3-2 laatste minuut maakten hun nog 4-2 en was deze vermoeiende maar leuke wedstrijd afgelopen...

weer thuis in mijn eigenhuis aangekomen kamer opgeruimd en plaats voor nieuwe kleren en spulletjes gemaakt, daarna met de auto vertrokken voor het aanmelden van de sportschool en eerste sportdag:P maar bij het uit rijden van de township brak de koppelingskabel af en stond ik daar.... gelukkig is dit allemaal goed gekomen en dinsdag in de middag was deze al weer gemaakt!

kan dus wel zeggen dat vanaf donderdag vrij tot maandag avond, echt super lekker was en me dinsdag ochtend ook het gevoel gaf me echt goed had gedaan gewoon even iets simpels iets anders...

dinsdag kreeg ik van een leraar ook een krant waar 5 van de nederlanders in stonden met het voetbaltournooi, helaas ik niet maar wel erg leuk!

Donderdag met spierpijn van de vorige dag klaar maken voor de 2e keer sporten, conditie viel me tegen... maar ga hier nu wel serieus aan werken ( natuurlijk wel klaar maken voor het kampioens start met fidelitas heren dit jaar ) naast de goedkope lidmaatschap komen er voor mij nog wel kosten bij, extra sokken, boxers, handdoeken .... dit had ik nooit al genoeg en met sporten gebruik je dat niet een 2e keer!

Vandaag ga ik even 2 email adressen voor het kindertehuis aan maken...1 voor iedereen 1 alleen voor Dorien!

als ik straks in kindertehuis kom gaan we ook pizza maken dus dat word erg leuk denk ik!

van de week ook weer een nieuw schoolrooster gemaakt willen meer op de hogere klas richten en daarnaast groep 5 en 6, voor me zelf 1 dag vrij gepland of wat ik eigenlijk wil is die dag met een groep 2? mee lopen....



Tot de volgende keer, en wel berichtjes blijven achter laten he... HAHA

Groetjes Rik

  • 20 Juni 2008 - 11:01

    Henri:

    SPORTSCHOOL, goed bezig.
    Nu niet teveel kleding meer kopen want straks past het misschien niet meer.

  • 20 Juni 2008 - 11:37

    Steph:

    he rikje, het sportfestijn kon eindelijk beginnen, haha bij het lezen van je verhaal heb ik wel een paar keer flink gelachen. maar veel succes.. en natuurlijk heel erg veel plezier. en fijne wedstrijd morgen tegen de rusjes......
    knuff

  • 20 Juni 2008 - 14:58

    FeuR:

    Als je maar niet denkt dat feur aan zijn conditie gaat werken Ik zal nog eens in vorm komen :| hoho daar pas ik voor :P lateur pik

  • 20 Juni 2008 - 15:09

    Rob:

    Hier een oproep aan iedereen die de berichtjes van Rik leest.
    LAAT EEN BERICHTJE VOOR RIK ACHTER
    Stel dat hij heimwee krijgt dan komt die eerder naar huis toe en dat is toch niet wat we willen. Ha Ha
    Je Pa

  • 20 Juni 2008 - 15:11

    Irma:

    Leuk dat je bent gaan sporten!Koop je ook een extra tas voor de terugreis? Is de pizza gelukt?

  • 20 Juni 2008 - 15:31

    Lester:

    JE KOMT NIET NAAR HUIS!!
    (moest ik van je pa zeggen....)

    :)

  • 20 Juni 2008 - 16:23

    Joey:

    Heeei Rik

    Leuk verhaal weer alleen jammer dat je met voetbal niet gewonnen hebt.
    En RUPS je hebt niet altijd gelijk....HaHa

  • 20 Juni 2008 - 17:57

    Elyse:

    gebruik jij met sporten je sokken en handoeken enzo geen tweede keer :P? (oke als je ze niet kan wassen zou ik het ook niet doen haha).

    wel leuk dat je in ieder geval kan sporten!!

    veel plezier morgen met nl wedstrijd!!

  • 22 Juni 2008 - 14:08

    Karin:

    Wat een sleche wedstrijd he?
    Goed bezig hoor, Sporten!! hoe is het afgelopen met de pizza wat is het verschil tussen liters en dl?
    wanneer komen er weer nieuwe foto's ?

    veel plezier nog



  • 22 Juni 2008 - 20:06

    Michael &Wilma :

    hey rick goed veel je armen trainen dan gooi je straks de bal dwars door het net.
    zo te lezen vermaak jij je daar wel.
    de oranje kleren kan je nu wel opruimen wat een wedstrijd zag ppfff wil en ik hebben deze in de DC gekeken heyy man groetjes en nog veel plezier daarzo

  • 23 Juni 2008 - 09:00

    Feur :

    Wat ik begreep van rik is dat hij zijn vooraad condooms nog niet heeft geopend dus ik neem aan dat hij niet alleen in de sportschool zijn armen aan het trainen is......

  • 23 Juni 2008 - 14:29

    Babs:

    Hee rik!

    Poeeff wat een verhalen weer :) je beleeft echt super veel!!

    Komen er nog een keer weer foto?? :P:P

    Naja blijven genieten daar he!

    Daaag!!

    Liefs Babs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 September 2008

TERUG IN NEDERLAND...

22 September 2008

Afgelopen weeekend!

15 September 2008

afgelopen weekend!

11 September 2008

Een van de laatse berichtjes???

27 Augustus 2008

Foto's
Rik

Nederlandse leeuw (in de vorm van een koekje) in Mongolie!

Actief sinds 15 Maart 2008
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 49999

Voorgaande reizen:

02 Juni 2012 - 18 Februari 2013

Wereldreis 2012

20 April 2008 - 27 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: