na een tijdje een berichtje, na drukke dagen!!! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Rik Beijer - WaarBenJij.nu na een tijdje een berichtje, na drukke dagen!!! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Rik Beijer - WaarBenJij.nu

na een tijdje een berichtje, na drukke dagen!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rik

03 Juni 2008 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth


Op het moment van schrijven zit ik achter de computer van school, zet dan om een paar dagen een klein stukje van dit verhaal op de computer om het dan later op een usb-stick om zo dan ook nog genoeg tijd heb voor msn en mailtjes te lezen… en te beantwoorden wat niet altijd makkelijk is na alles al verteld te hebben op deze site:)

Na het internet van vorige keer naar de supermarkt tandpasta,douchegel ingeslagen te hebben op zoek naar een kado’tje voor 1 van de oudere uit het kindertehuis kwamen we uit bij de bioscoop die ook te vinden is in walmerpark, samen met jack kwam ik op het idee om haar een bioscoop kaartje aan te bieden en dan met de 3 oudste en ons 2 naar de bioscoop te gaan....
Aan Dorien de moeder gevraagd of het goed was maar dat was verder geen probleem maar net toen wij ons lekker gebaken eitje op hadden kregen we een smsje dat ze niet mochten omdat het te laat zou worden!

Dit moet nog een keertje gedaan worden, even kijken wanneer dit uit komt! ( waarschijnlijk a.s vrijdag! )

Vorige week werden 3 dagen lang alle kinderen van de school gecontroleerd door de tandarts, dit word betaald door de regering. Ik ben ook even gaan kijken in de leraren kamer maar dit word niet handig gedaan! Ik kom binnen en zie een meisje op een klein tandarts bankje liggen, mond open en achter haar een grote tafel voor met gereedschap om alles uit te halen, of voor elk persoon een nieuwe ik weet het niet maar het zag er eng uit!

Dan gaat er even later een spuit in waar tegen ik zou zeggen ik loop wel met verotte tanden rond dan dat ik zo’n spuit in me krijg! Eng!
Buiten staat een jongen te huilen die van de leraar in de hoek moet gaan staan, op een binnen pleintje. Aan een leraar vraag ik wat er is, hij is bang! Ik weet nou niet of hij in de hoek tot rust moet komen of dat het zijn straf is omdat hij zit te huilen....

Afgelopen week is eindelijk het rooster ingegaan die ik had gemaakt voor de computerlessen, alleen blijkt hier dus dat de leren het niet snapten ze kennen hier niet de weken alleen de dagen en dat viel nu net precies gelijk dus 50 % klopte maar... maar is deze week weer helemaal goed gekomen, heb nu ook een beter beeld van hoever elke klas is en wat ze precies doen of juist nog moeten doen!

De lessen bevallen altijd nog goed, vorige week dinsdag is Jack de ‘koriaan’ vertrokken maar als het goed is ga ik hem nog ontmoeten heb hem onderdak aangeboden in amersfoort een boekje laten zien over amersfoort en daar was hij redelijk enthousiast over!

Voor deze 4 weken heb ik de groepen 5,6 en 7 echt leuk om te zien is hoeveel verschil er in de kinderen zit, maar om het zelf te worden :) (ben trouwens blij dat ik me zelf geen les hoef te geven) zelf ben ik echt een strenge leraar, haha , maar dat is hier ook heel gewoon heb een keer de hele klas er uit gestuurd de dagen erna kwamen er kinderen met de ouders na mij toe om de excuses aan te bieden! Dit moest van de leraar van de klas waar ik ze naar toe had gestuurd....



Met Dorien, vorige week ook na de school gegaan van 2 van de kinderen, school voor kinderen met problemen. ( nou weet ik dus niet meer wat van problemen hoe je dit noemt....) wat ze dan bijvoorbeeld nog op haar 10e geleerd moest worden dat je polo met de knoopjes aan de voorkant moet, verschil van schoenen.... bla bla bla en ook nu moet Dorien nog met de raarste dingen helpen. Badmenton was dan ook moeilijk om dat de hand en oog cordinatie niet goed is.... ( bij meerdere trouwens! )

De klassen zijn 6 tot max 12 kinderen zij blijven hier tot hun 18e jaar op hun 17e jaar worden ze appart genomen om 1 jaar lang de richting te volgen waar ze iets in zouden kunne gaan doen, bijvoorbeeld koken! Echt een baan was er volgens Dorien niet echt meer te vinden omdat ze altijd een achterstand zullen houden of ander gevonden zouden worden!


Woensdag tot vrijdag was Sese ziek, het kleine meisje in huis. 6 Jaar oud en echt een schatje van een kind wil altijd spelen alles weten wat je gaat doen en eigenlijk om gek van te worden!

Ze had medicijnen gekregen er is iets met haar keel en eerst dacht ik dat de ouders iets te over bezorgd waren maar ze praat nauwelijk met me dus echt goed zal ze zich dan wel niet voelen.

Na school met de auto naar het kindertehuis gereden daar ging ik al snel met de 3 oudste dames naar het strand toe het was tenslotte lekker weer, 25 Graden zoals vele dagen hier maar de zon leek wat veller te schijnen! Op het strand aangekomen kwam ik Michiel nog een andere nederlander tegen waar ik samen met hem en de dames het water ben in gedoken....

Een rondje over board walk gelopen waar ze wel een ijsje wouden eten dit is geen ijsje geworden maar een burger bij de mac donalds op de terug weg haha!
Later op de avond problemen met de auto bij het weg rijden, prof heeft dit kunnen maken we laten het wel even na kijken weet nu zelf ook hoe het gemaakt moet worden maar hoop dat het niet vaker zal gebeuren!


Donderdag niet naar het kindertehuis gegaan, na school zou robert ( ook 1 van de nederlanders hier ) met een vriend uit nederland naar de township toe komen om dit te laten zien en bij mij wat te drinken. Dit was er niet echt van gekomen en ik had ondertussen van martijn al gehoord dat het pakje met speelgoed aangekomen was en ondertussen bij hun thuis lag ook was aangekomen.

Thuis op me kamer open gemaakt en maandag middag even gekeken wat ik nu precies weg wil gaan geven aan het kinder tehuis en bij mij thuis waar de kinderen in de buurt dan juist mee kunnen gaan spelen! Dit ook omdat ik al aantal keer wat speelgoed voor heb gekocht en ook voor bij ons thuis maar daar spelen ze er echt mee dat valt in kindertehuis tegen, op de voetbal na! HAHA





Deze toch maar gelijk opgehaald en een rondje met de auto gereden.. uiteindelijk bij robert uitgekomen daar gegeten, poker gespeeld (als chipleader begonnen in de finale tafel helaas 2e geworden ) vrijdag zijn we gaan quart rijden met afsluiten met een bbq, zaterdag zijn we naar een wild park geweest en zondag ben ik gaan surfen!!!!

Zo’n gaaf weekend gehad en zoveel gedaan.... alles was ook super en denk allemaal voor herhaling vatbaar! Zal een aantal foto’s op de site zetten, kan je alvast een klein beetje mee genieten!!!




Gister avond Karin een smsje gestuurd, over de melk problemen in de supermarkten... en dat Nieuwland op tv te zien was met het programma spoorloos echt grappig!

Maar hoe ik dat dan weer weet? O voor degene die het gekeken heeft hebben zie die man in Engeland nog wel gevonden of een ander land... pff 8 kinderen achter gelaten en dan gaan ze hem na zoveel jaar zoeken wel leuk!
????


ga er even een paar foto’s op zetten, Usb stick kopen voor andere foto’s die ik vanavond krijg van andere nederlanders soms is maar 1 iemand die de foto’s maakt, crossen met de auto.....


Tot Snel weer!

  • 03 Juni 2008 - 11:52

    Irma:

    leuke foto's!wat een eng verhaal over die tandarts op school.er is nog een pakketje onderweg met boeken(2wkn geleden verzonden).Veel plezier nog Rik, kus

  • 03 Juni 2008 - 12:37

    Babs:

    Heee Rik, Wat klinkt dat gaaf allemaal zeg! Echt fijn dat je het zo naar je zin hebt! Veel plezier nog he! Liefs, Babs

  • 03 Juni 2008 - 15:03

    Rob:

    Een hele klas eruit sturen wat een mietje ben jij dat je de klas niet in de hand kan houden.Hoe deden ze dat met jou vroeger op school???
    Ik hoop dat je tussen het drinken en uitgaan nog tijd overhoud om vrijwilligerswerk te doen. Ha ha.

    Groeten je pa

  • 03 Juni 2008 - 15:57

    Cuny:

    Hoi Rik,
    wat een leuke foto's!!! En leuk om over school te lezen!!
    Ik kom net van mijn school..Veel plezier nog!!!
    Groeten Cuny.

  • 03 Juni 2008 - 19:48

    Feur:

    Ah ik zie het al dat word zeker srufles voor feur in afrika :D :D kan wel zien dat je dus wel schik heb van de camera ! 7 weken and counting !

  • 04 Juni 2008 - 05:39

    Dianne:

    leuke foto's Je hebt het naar je zin!Blijf genieten,maar dat lukt jou wel
    liefs Dianne

  • 04 Juni 2008 - 17:40

    Karin:

    He Rik,

    Leuke foto's! Die oliefant wat een beest zeg!
    Ik houd je op de hoogte met de ek poule

    groetjes

  • 06 Juni 2008 - 17:23

    John Bosman:

    diep respect en knap dat je daar je steentje bijdraag. tandarts zou ik overslaan als ik jou was hahaha.. suc6 daar en ik kijk af en toe mee...

  • 08 Juni 2008 - 10:16

    Manon:

    Hee Rik !
    Echt weer een leuk verhaal... en best apart van die tandarts enzo.. Vind de foto's heel leuk, hoop dat je er binnekort weer nieuwe opzet!
    veel plezier,
    Dikke kus, Manon

  • 08 Juni 2008 - 20:10

    Kirsten:

    Heee Rik!

    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!Hoop niet dat je daar kiespijn krijgt en naar de tandarts moet, au;-)

    Geniet ervan! kus

  • 10 Juni 2008 - 19:29

    Je Zusjee:

    Heeeii RIkk!!

    Ooo Echt superr gave foto's man!! Wil ik ook allemaall!! :D
    Ennuu leuk verhaall.. HaHa,zie het al helemaal voor me, staat er opeens een olifant 3 meter van je aff!! :| Uhhh

    Maaree ik heb je net gesproken en je ging van internet af dus je zal dit later wel weer lezen:P!..
    Veeeeeeel Plezierr nog!! GRoetjess van Hierr
    Dikkee kUsss Van ONss!!
    Manon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 September 2008

TERUG IN NEDERLAND...

22 September 2008

Afgelopen weeekend!

15 September 2008

afgelopen weekend!

11 September 2008

Een van de laatse berichtjes???

27 Augustus 2008

Foto's
Rik

Nederlandse leeuw (in de vorm van een koekje) in Mongolie!

Actief sinds 15 Maart 2008
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 50017

Voorgaande reizen:

02 Juni 2012 - 18 Februari 2013

Wereldreis 2012

20 April 2008 - 27 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: