na precies 5 weken hier - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Rik Beijer - WaarBenJij.nu na precies 5 weken hier - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Rik Beijer - WaarBenJij.nu

na precies 5 weken hier

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rik

25 Mei 2008 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

al weer een tijdje geleden mijn laatste berichtje heb geen notitie's gemaakt van de week en niet een verhaal voor bereid dus hoop dat ik me alles nog een beejte nu kan herrineren en dat het leuk is om te lezen!

Vrijdag ochtend ben ik vertrokken voor het eerste uitje met mijn organisatie. het begon al lekker want heb ongeveer een half uur in de taxi gezeten want deze kon het juiste huis niet vinden en ik wist het natuurlijk ook niet te vertellen. dus Martijn maar gebeld bleek dat we er al 2x langs waren gereden HAHA

het weekend was zeker top, naar hocksbergen ( ofzo ) en daarna gaan hiken (?) dat was super leuk lekker klimmen bij de rotsen gewoon met je handen, door de bossen, langs watervallen ... super super super!

we hadden de korte route van 5 uur genomen, en hebben 3 schitterende watervallen gezien... we begonnen als 1 grote groep 25 man, maar uit eindelijk ga je uit elkaar omdat je dan veel meer kan doen.

helaas geen wilde dieren gezien tijdens de tocht gezien, zaterdag ochtend zaten ze wel voor ons huis een groepje van 10 apen en dus mooie foto's kunnen maken!

de vrijdag avond was geweldig, wij hadden 1 groot huis waar we met zijn alle in sliepen. eten deden we met zijn alle in de bar en daarna feesten! alleen die bar mensen waren allemaal zo dronken, slapen op de bank, baas kotst buiten, kon uit de flessen drank drinken die gingen rond.......

mijn vrijdag avond is natuurlijk rustig gebleven net als de zaterdag netjes 5 uur geslapen verdeeld over de vrijdag en zaterdag avond!

uiteindelijk een top weekend gehad ! mensen wat beter leren kennen en hun hebben mij leren kennen ;)

enige jammer is dat ik wel de jongste ben, en dat merk je ook wel 21+ maar zoals ik al zij goed vermaakt!

Maandag ochtend werd ik om half 8 wakker moest om 8 uur beginnen dus heb me nog maar een keertje omgedraaid en niet naar school gegaan, wat is dat toch makkelijk vrijwilligerswerk in afrika ( zo zijn die afrikanen ook )

in het weekend was ik door prof gebeld dat hij een prima auto had gevonden niet te duur, goeie conditie... deze moesten we kopen ! ik dus een voorschot gegeven, wat op mijn kamer verstopt lag...

en maandag naar het casino gegaan om geld te pinnen, alleen kwam ik net 200 euro te kort ofzo omdat ik ook een max. bedrag heb dat ik kan opnemen....

man van de auto gebeld dat we vandaag niet konden komen en dat het morgen wel gaat lukken....
gelukkig kan je in het casino ook wat drinken dus dat hebben we maar even gedaan, en dan kan ik de verleiding niet weerstaan om even te gokken....

op de terug weg werd ik gebeld door een koriaan, hij had mijn nummer van andere nederlanders gekregen en vertelde dat hij op wereldreis is en dat hij werk en slaapplek in de township zocht, dit heb ik dus voor hem kunnen regelen.

vanaf dinsdag loopt hij dus ook met mij mee op school en in de middag in het kindertehuis, dinsdag vertrekt hij naar johannesburg om vanuit daar naar een ander land te gaan....

Woensdag avond, een lekker voetbal avondje in het casino is een sport cafe dus voor de wedstrijd moest ik al weer voor de 2e keer in een week tijd even het casino in! ( Totaal na 2x winst 10 Rand= 80 euro cent )
wat een feest was dat daar 2 soorten fans door elkaar verspreid en 1 groot feest! gelukkig ook een geweldige wedstrijd, met de juiste winnaar!

na de wedstrijd ben ik nog even de kroeg in gegaan met jack en een groep nederlanders maar jack bleek niet echt een uitgaans type te zijn dus zijn we niet tot de diepe uurtjes gebleven.

alleen deze koriaan op wereldreis heeft weinig geld te besteden dus moesten we op de gratis manier naar huis omdat hij zat te onderhandelen over 10 rand en dit verloor met de taxi chauffeur!

do nog altijd bezig met de verzekering van de auto, maandag gaat word dit afgerond er moet iets in gebouwd worden en je bent er best veel geld kwijt voor. in afrika hoef je alleen niet verzekerd rond te rijden maar dit wou ik dus wel, zo ben ik ook wel weer pap's en mam's!
* gezocht verzekerings sponsor :) *

vrijdag een poker tournooi gehad, en uitgeweest! haha ik had jack weer mee genomen, was een bbq en drinken mee nemen... en pokeren dus maar om 10 uur zat ik jack te zoeken we hadden al gesproken dat hij naar huis wou, maar ik had aangegeven dat ik rond 3 uur wel terug wou! ( thuis al! )

dus om 10 uur hij niet meer te vinden en ik maar bellen en zoeken vanaf het balkon;) maar na 5 kwartier nam hij op was hij in een andere woonkamer in slaapgevallen op de bank.

heb toch maar een taxi voor hem gebeld en betaald zo dat hij naar huis kon en ik later nog lekker kon feesten!

( p.s volgende verhaal laat ik alle feesten weg )

zaterdag met nicole die ook in hocksbergen was naar het strand gegaan, eerst mooi stukje gereden langs de kust en rotsen en daarna beetje gezeten.

township, huisje, kindertehuis laten zien en toen jack op gehaald op haar naar huis te brengen maar stelde ze voor om uit eten te gaan. leuk idee eerst wat met zijn 3e gedronken 2 andere nederlanders gebeld en met zijn alle wat gaan eten!

na het eten, in het sportcafe wat gedronken... pff alweer die cola ( owjha ben ik een keer de bob geweest ) en nog even zitten pokeren met de groep ( totaal winst na 3x 50 rand= 4 euro haha )

vanochtend naar de kerk geweest en de auto naar internetcafe gepakt!

volgende week loopt er een nieuwe nederlandse student met mij mee, hij zocht ook vrijwilligerswerk in township we willen samen ook een sport les gaan opzetten maar dit moeten we samen nog even gaan uitwerken hoe we dat precies willen gaan doen. maandag eerst computerles en kindertehuis....

volgende verhaal is weer voorbereid!

5 weken, tijd gaat snel.

maar begin nu wel wat te missen... gewoon die lekkere dc muziek!

we Msnen we mailen,

Laterz!

Rickje !

• 25 Mei 2008 - 12:10

Irma:

hoi rik, mis je mij niet een beetje????

• 25 Mei 2008 - 12:31

Rik:

ook:)

• 25 Mei 2008 - 14:38

Silvia:

Zo te lezen heb je het nog steeds naar je zin,feesten,voetbal,drank en pokeren dus dat kan eigenlijk ook niet anders.
    Leuk om ook wat te lezen over het land...
    3 schitterende watervallen!!!!

Dikke knuffel van ons

• 25 Mei 2008 - 15:23

Feur:

Nicole ? Neem aan dat dus de afrika voorziening condooms is aangebroken ?
    lol spreek je snel weer

Massol

• 25 Mei 2008 - 15:40

Sanne:

Je hebt het zo te horen echt heel goed naar je zin en bent er al erg gewend of niet? En ook daar ben je van alles aan het regelen. Als je in nl terug bent zul je al die feestjes en bbq's wel missen..;)

Geniet lekker!!

Liefs Sanne

• 25 Mei 2008 - 17:42

Rob:

Vertel eens iets meer over Nicole!!! Beetje langs strand rijden en daar wat gezeten is te vaag voor ons nederlanders. He feur hij heeft die voorraad niet nodig hoor in afrika zijn ze niet zo snel.(vandaar dat Rik zich ook al zo thuis voelt)
    En ja Silvia het is een mooi land dat afrika, je krijgt er een goed beeld van als je Rik zijn verhalen leest.

He Rik geniet maar lekker verder daar. Groeten van je Pa

• 25 Mei 2008 - 21:10

Karin:

He Rik,

ja ja drank, casino, feesten, nicole
    oh ja en af en toe een beetje vrijwilligers werk. je hebt het naar je zin, geniet er van.
    Het is wel erg rustig in het dc!
    denk dat 'het bestek' jou ook wel een beetje mist.

Karin

• 28 Mei 2008 - 07:50

Annet:

Ha die Rik, ik volg mijn neefjes via hun weblog. Leuk om iedere keer te lezen.
    Wat lijkt het hier dan saai in Deventer!
    Nog vele fijne avonturen toegewenst!
    Tante

• 28 Mei 2008 - 12:43

Shane:

Heej Rik,
    Zo te horen heb je het daar best!=)
    Heb je trouwens ons pakketje gehad of niet?
    Lekker touren in je eerste auto(H) nice

Veel plezier nog,
    Gr Shane

• 28 Mei 2008 - 12:44

Shane:

Zoals Karin al zegt het is nu wel erg rustig binnen het bestek!

• 28 Mei 2008 - 12:46

Rik:

even snel een krabbel op mijn eigen weblog, en zelfs al thuis de voorbereidingen op mijn volgende verhaal klaar!

net bij de kapper geweest, moest tot 3x zeggen kan wel wat korter...hoop dat het niet te kort is! plan voor deze week is quart rijden, en ado elephantpark bezoeken ( zie ik ook eindelijk eens dieren hier in afrika:) ) dit park wil ik waarschijnlijk ook met ferry gaan bezoeken dus gelijk kijken of dit de moeite is!

jullie horen van mij:)

RIk

• 31 Mei 2008 - 19:42

Marc:

Nog steeds niet eentje van de big five gezien? Volgens mij lopen ze hier wel rond. Groot en gevaarlijk...

Ik heb net vele foto's gemaakt van Klavertje Vier. Mirjam heeft 80km geskate. Top prestatie vind ik.

Groeten, Marc

• 02 Juni 2008 - 18:13

Recep:

He Rik!

Zo te lezen heb je het naar je zin! Wel leuk dat je naast je school, ook tijd hebt voor (veel) leuke dingen. Casino, strand! Het lijkt wel een soort vakantie!

Veel plezier nog!

Groetjes,
    Recep...

• 03 Juni 2008 - 07:09

Lester:

Wie is Nicole?! ;)
    Leuk om te lezen dat het niet uitmaakt in welk land of op welk continent je bent; het feesten gaat gewoon door!
    Enjoy!