hoi zonnigland! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Rik Beijer - WaarBenJij.nu hoi zonnigland! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Rik Beijer - WaarBenJij.nu

hoi zonnigland!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rik

07 Mei 2008 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

hello luitjes,

wat een weer hebben jullie daar zeg, niet normaal! ik hoor van jullie dat jullie denken dat ik ook zulk super weer heb maar dat valt echt heel erg (voor jullie) tegen.

het weer hier is gewoon lekker 20/25 graden maar het is niet warm ofzo ik draag de laatste 4 dagen een 3/4 broek en t-shirt maar voor de rest loop ik gewoon in lange broek en trui!

zoals ik ook wist word het daar nu winter, de zomer is al voorbij en dat zal ik de komende dagen ook merken als het steeds kouder gaan worden!

heb het nog niet koud gehad, daar ben ik al lang blij om!

op mijn eerste dag zat het al gelijk goed met de kinderen buiten, gelijk voor het huis speelden we voetbal en nog altijd voelt dat zeer goed aan als ik buiten kom komen er gelijk meerdere kinderen snel naar buiten toe gerend!


met een wat oudere jongen speel je een potje voetbal en dan komt gelijk iedereen naar je toe gerend omdat ze mee willen doen.

tijdens het spelen probeer je vaak foto's te maken om te laten zien hoe blij ze zijn om iets van de omgeving te laten zien want zo zie je pas echt hoe slecht die huizen hier zijn, wat toch wel het meeste indruk op je maakt. maar wat denk je dat er gebeurd als ik me camera te pakken haal.... er staan allemaal kinderen in de leukste grappigste positsie te poseren!!! haha, oko daarvan natuurlijk veel foto's gemaakt.

1 klein jongentje maakte gelijk de eerste dag indruk op me was een klein jongentje van denk ik nog geen 7 jaar oud, dit ga ik nog navragen, zijn shirt was helemaal vies en ik kwam er achter dat dit ook door het kwijlen kwam maar de volgende dag heeft hij dit gewoon weer aangetrokken. BHA maar zo lief tegen mij, tegen andere kinderen heel gemeen en zelfs dat probeer ik hem, maar heel veel kinderen af te leren;
schoppen, slaan, niet samen spelen is echt de gewoonste zaak hier!

en waarom? in het kindertehuis vertelde ze ook zo'n verhaal tegen mij en dat was dat zij de kinderen leerde te delen, je eten, je speelgoed, alles! en dat zijn ze niet gewend je moet een soort van vechten voor je bezittingen.



maandag dus begonnen op school met computer les, was super leuk! we hebben alleen nog maar groep 7 gehad en dat valt me erg tegen wat ze kunnen met een computer! HELEMAAL NIKS van 5 klassen heb ik volgens mij 5 kinderen gehoord die al eerder iets op een computer hadden gedaan.... erg schokkend dus!

we hebben ze geleerd hoe je op de computer moet inloggen en uitloggen, namen van de computer en hoe de muis werkt!
denk er aan dat je moet uitleggen dat je de muis op tafel moet houden dat je gewoon rustig kan klikken en niet hard hoeft te slaan en bedenk maar de domste dingen!

dinsdag moest ik gelijk alleen voor de klas gaan staan, haha dat heb ik dus echt niet gedaan. andere taal, grote klas ( helft ) 30 kinderen! vandaag was ik dan wel de pineut, hij moest les geven en ik moest de andere helft van zijn klas aan de gang gaan met de computers.

deze kinderen hadden we samen op dinsdag al gehad, was wel van te voren beetje bang dat het fout zou gaan en erg zenuwachtig maar het is gelukkig goed gekomen. ben begonnen met typen en is een goed programma om de letters te vinden en van de 25 begon ik ook al met 8 ongeveer de vingers op de juiste plek te houden.

heb hier echt een goed gevoel over en ga ze echt proberen blind te laten typen!!!:)

heb zondag(?) ook nog een bbq gehad werd door danick gebeld, 1 van de 2 nederlanders die het festival ook organiseerde! ze gaven bij hem thuis een bbq en omdat ik had gezegd dat ik graag een keer wat leuks met ze wou doen hadden ze mij ook uitgenodigd. heb daar dus gezellig gegeten en de laatste nederlandse nieuwtjes moeten vertellen ( wilders ) was erg gezellig! hun huis is super groot met een super groot zwembad! Het ligt vlak bij de zee en bij heel veel restaurants en cafe's. ze hebben me met de auto een klein beetje laten zien ook een 'klein disneyland' vooral veel speelhallen hoorde ik weer van iemand anders met eten enzo....

vond dit leuk om het gezin een keer mee uit te nemen dus dat gaan we zondag na de kerk doen, het is tot 12 uur open dus we kunnen daar ook gewoon uit eten....

jullie horen nog wel hoe dit word! heb er wel erg veel zin in....!


vanmiddag, woensdag middag. niet naar het kindertehuis gegaan, prof zijn vrouw fathi maakt met 2 andere vrouwen thee potten, kettingen en van alles en dat word nu ook in een winkel verkocht. daar ben ik dus met prof heen gegaan met de taxi nadat deze eindelijk ging...pfff... zo'n taxi vertrekt pas als ie helemaal vol zit, en dat duurde een beetje lang!


net even geld gepint, moet volgende week een flink bedrag contant hebben omdat we een auto gaan kopen. hier gaan we vrijdagmiddag voor kijken prof heeft al een leuk autotje zien staan dit moet wel gaan lukken.

nu even met ferry alles bespreken over onze GEWELIDGE reis want hij komt 22 juli naar mij toe:)


TOT HEEL SNEL MAAR WEER, begin jullie allemaal al wel een klein beetje te missen hoor!

foto's volgende keer weer;)


KUSSSSSSS!

  • 07 Mei 2008 - 16:42

    Stefanie:

    hey rik.

    wat een verhalen heb jij :P
    zit nu ondertussen ook met je te msnen maarja ;)
    is wel lekker rustig nou in de winkel hoor:P geen irritante opmerkingen van jou de hele dag aanhoren!!

    nou praten wel verder op msn.

    kus stef

  • 07 Mei 2008 - 17:38

    Natasja:

    nou erg fijn om te horen dat de kinderen zo naar je toe trekken en meteen mee willen spelen.
    erg leuke foto's ook nu krijg ik ook een beetje de indruk hoe het daar is en zo had ik het niet verwacht.
    ja wij genieten hier lekker van het zonnetje ga jij je maar alvast klaar maken voor de winter
    als je terug komt dan heb je zometeen een jaar lang lekker van de winter kunnen genieten :P
    en we missen je ook
    xxx

  • 07 Mei 2008 - 20:15

    Karin:

    he Rik

    Ja het is hier echt super weer maandag personeelsfeest op strand nulde.
    Je doet het daar super hoor? Echt top
    Ferry kwam van de week naar me toe dat met zijn vluchtnummers en tijden had. hij was helemaal trots en volgens mij heeft hij er zin in.
    suc6 met die kids en computerles

    Groetjes

  • 08 Mei 2008 - 12:29

    Floris:

    Heey Rik.

    Alles goed daar???
    Het lijkt me echt super gaaf om er ook een X te komen.
    Doe ze maar de groetjes van mij!

    Floris:)

  • 08 Mei 2008 - 13:19

    Oma Annie:

    Lieve Rik,

    Zoals je weet, blijf ik via Erna met alles op de hoogte.Wat heel fijn is.Rik ik wens je veel geluk, maar pas goed op jezelf.

    Veel liefs en een kus van oma Annie.

  • 09 Mei 2008 - 08:51

    Chantal:

    Heej rik!
    Ik vind het echt geweldig om je verhalen te lezen! De foto's zijn ook leuk om te zien.. nja leuk, als je ziet hoe jij daar moeten leven! :S Maar je snapt vast wel wat ik bedoel! Als ik dat zo zie, vraag ik me wel eens af waarom nederlanders zo vaak klagen :P
    Maar goed, nog een fijne tijd! En tot je volgende verhaal!

    Liefs, x

  • 09 Mei 2008 - 14:54

    Daniel:

    Eeh Rik :D

    Alles goed jongen?
    Je moet een boek gaan scrhijven man o.0
    Maarja zeker geen lekker bier daar haha?

    Spreek je wel weer...

    Groetjes uit het altijd zonnige.... (Groningen hahah)

  • 10 Mei 2008 - 10:01

    Leon:

    Hey Rik het klinkt dat alles naar wens gaat, Kinderen is altijd leuk en helemaal als je ze iets zinnigs kan bij brengen.
    Zodat als je weg gaat toch nog iets achterlaat, nog veel succes met het les geven, dat is niet altijd even makkelijk weet ik.
    en natuurlijk veel plezier gewenst, ik neem er wel eentje extra op je gezondheid ;-)

    Grtz, Leon

  • 11 Mei 2008 - 11:25

    Je Pa:

    wat een verhalen weer en leuk de foto's.
    Hard werken hoor in Afrika gelukkig zijn de werkzaamheden jou op je lijf geschreven, eten, zuipen, feesten en bbq. zijn toch wel jou sterkste punten. wanneer ga je ze daar handbal leren? Moet ik al een bal opsturen?
    Wij zijn weer terug uit Bosnie. Je krijgt de groeten. Naned was erg teleurgesteld dat jij er niet bij was hij heeft paar keer om je gevraagd, zijn ouders ook. Je krijgt ong. 50keer de groeten van hun.
    Groeten

  • 11 Mei 2008 - 18:12

    Marc:

    He Rik, de tafeltennis tafel staan weer buiten. Wil ik je uitdagen, ben je er niet. Berijp dat wel hoor. Nog eens ingemaakt worden... Tja.
    Goed te lezen dat je het daar goed naar je zin hebt. Toppie.
    Wij zijn naar Schiermonnikoog geweest. Daar heb je een schelpen-museum. Het schijn dat er bij Port Elizabeth hele mooie schelpen te vinden zijn. Moet je wel vroeg uit bed komen. Of misschien een nachtje doorhalen... ;-).
    Menno is dit weekend in Denemarken voor een handbal toernooi. Goed he. Hij zal ook wel korte nachtjes hebben.
    Succes met lesgeven. Ha, ´k zou dat wel eens willen zien. Volgens mij gaat je dat zeker wel goed af.

    Groeten,
    Mirjam, Marc, Ruben, Menno, Inge.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 September 2008

TERUG IN NEDERLAND...

22 September 2008

Afgelopen weeekend!

15 September 2008

afgelopen weekend!

11 September 2008

Een van de laatse berichtjes???

27 Augustus 2008

Foto's
Rik

Nederlandse leeuw (in de vorm van een koekje) in Mongolie!

Actief sinds 15 Maart 2008
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 50027

Voorgaande reizen:

02 Juni 2012 - 18 Februari 2013

Wereldreis 2012

20 April 2008 - 27 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: