het weekend... - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Rik Beijer - WaarBenJij.nu het weekend... - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Rik Beijer - WaarBenJij.nu

het weekend...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rik

04 Mei 2008 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

vrijdag nog mijn laatste berichtje achter gelaten, en nu alweer op internet...
vertelde dat ik toen in het walmerpark zat en dat het hier zo'n 2 weken 'stil' heeft gelegen!
vridjag dus maar eens gaan kijken wat er te vinden is op 5 min afstand met de taxi vanaf mijn huisje;
restaurants,bioscoop,heeeeel veel winkels, verschillende fastfood tenten...noem maar op!

oke het verschil, bijna alleen maar blanken die hier rond lopen, want deze mensen hebben geld! en het klopt ook wel volgens prof is het internet hier net iets duurder!

ik zou ook voor het eerst nu alleen de taxi nemen, dit ging dus ook gelijk al fout... kwam uit in de grote stad de town!
hier stapte iedereen dsu uit en ik gaf aan waar ik heen moest, dit had ik ook tegen deze persoon gezegd, gelukkig hij bracht me wel naar de townSHIP!
toen ik uit stapte heb ik hem maar even 7 rand fooi gegeven terwijl de rit maar 6 rant koste! 1 rand is ongeveer 12 cent

ben gelijk naar het kindertehuis gelopen en daar prof gebeld dat ik veilig aan was gekomen!

als vraag terug kreeg ik of ik vanavond vroeg wou slapen! nee tuurlijk niet antwoorde ik!!!
er was weer een bring en braai je neemt drinken en eten mee = PARTY!

party viel dit keer weer tegen dus gingen we na 4 uurtjes ( was 12 uur ) met de laatste gasten naar huis die ons thuis brachten met de auto.

zaterdag een leuke lange dag gehad, het festival zou dan zijn georganiseert door 2 nederlanders en voor de 'show' nog wat afrikanen o.a prof er bij.
maar deze voeren weinig tot niks uit als ik ze mag geloven of zelf mee mag maken.

maar ook de winkels hier in afrika heb je niks aan geen sponsoring ofzo het gaat allemaal heel mooi zaam, je moet 5 keer langs komen om iets te kunnne regelen! geld was dan ook van de familie uit nederland gekomen om het festival te regelen.

maar over zaterdag, ik was coach,scheidsrechter heb de stand bij gehouden met kinderen gespeeld en met andere nederlandse ( studenten ) gesproken.

het grappige deze kende mij al wel van verhalen omdat ik in de township woon... ze vinden het zo knap en zo veel respect krijg je maar tegelijk bieden ze me logeer adres aan of zeg dat ik nog altijd appartement kan regelen...

van het eerste ga ik zeker gebruik maken denk een keer van vr. middag tot zo. avond!

maar je blijft een dubbel geveol houden, gelukkig heb ik het nog steeds super na me zin en gaat alles lekker relaxt hier dat ik wel lekker. alleen merk je inderdaad ook genoeg 'dode' momenten dat je toch begint te twijfelen...hmm....
op zulke momenten is het natuurlijk lekker om te kunnen zwemmen of met nederlanders te kunnen praten of iets doen.


na het opruimen naar huis gegaan want was aardig moe, het was een lange vermoeiende dag...

thuis lekker gegeten, bank gehangen weer record op manon haar telefoon verbroken met tetris! en rond 10 uur gaan slapen! slapen, de buren hadden een feest en ben tot 6 uur elk uur wel wakker geworden en om 8 uur ging mijn wekker omdat we de ochtend naar de kerk zouden gaan.

de ochtend maar 2 sterke bakken koffie genomen wat ik naast limonade siroop heel veel drink hier.

daarna na de kerk, dat was best wel spannend teon ik er voor stond hoe gaan de mensen reageren en noem maar op...

binnen viel het allemaal mee de eerste preker was heel boos dacht ik hij stond me te schreeuwen en leek bijna te gaan huilen maar hij was aan het preeken bleek dus. ( duitse jongen voor mij dacht dat ook al, die was ook een keer met prof+fam mee) na 2 uur dacht ik wel dat...pff het moet niet lang meer duren en gelukkig stopte het ook na een half uur!

een leuke ervaring, maar om dit nou elke week te doen word me nog wat.
de vrouw van prof gaf ook aan dat ik rond 11 uur weg kon gaan, maar dat zien we nog wel even!

ga nu even kijken of ik wat mailtjes kan beantwoorden en een paar nieuwe foto's plaatsen.




blijf het leuk vinden als ik elke keer jullie reacties op mijn berichten lees... en ook opa en oma houden het bij erg leuk! en oma krijgt de kopie's van erna dus ook die kan het bijhouden zonder een computer te kopen!

allemaal erg bedankt,

en ik denk tot volend weekend!


Ma begint mijn eerste dag op school, jullie horen van mij!

p.s heb mijn ned sim kaart er meestal in de avond er even in om te kijken of ik smsjes heb ontvangen voor de rest mijn afrikaanse nummer!


Kusss!


  • 04 Mei 2008 - 12:04

    Je Zusjee!:

    Heeii Rikkiee
    Spreek je nu ook msn, maar alsnog!
    Leuk verhaal weer!! Je houd ons goed op de hoogte :D

    En goeie foto's, zo weten wij ook een beetj waar je ben... aaaaaahh dat jongentj met die unox muts alleen,dies echt lieff (L)! hihihi!
    Xxx

  • 04 Mei 2008 - 12:07

    Je Zusjee!:

    Heeii Rikkiee
    Spreek je nu ook msn, maar alsnog!
    Leuk verhaal weer!! Je houd ons goed op de hoogte :D

    En goeie foto's, zo weten wij ook een beetj waar je ben... aaaaaahh dat jongentj met die unox muts alleen,dies echt lieff (L)! hihihi!
    Xxx

  • 04 Mei 2008 - 12:18

    Je Zusjee!:

    Heeii Rikkiee
    Spreek je nu ook msn, maar alsnog!
    Leuk verhaal weer!! Je houd ons goed op de hoogte :D

    En goeie foto's, zo weten wij ook een beetj waar je ben... aaaaaahh dat jongentj met die unox muts alleen,dies echt lieff (L)! hihihi!
    Xxx

  • 04 Mei 2008 - 19:43

    Femke:

    He Rik,
    Lees je verhalen; errug leuk allemaal!
    Hoor ook van Ellen en Martijn dat je het supergoed doet!
    Doe de groeten aan Prof. Die heb ik afgelopen juli gezien tijdens een tour door de township!
    groetjes Femke (& Mark & Noor & Seppie)

  • 04 Mei 2008 - 19:51

    Erna:

    Hoi Rik, ik vind het erg leuk om alles te lezen. Wat een ervaring in zo n land! Als je dit mist straks in Ned. kom je maar een keer bij mij in de klas. Ik heb er 14 uit 11 versch. landen.Heel veel succes met alles!!! Groetjes Erna

  • 04 Mei 2008 - 19:56

    Karin:

    Had je verloren met een spelletje?jij? Je houd toch van pittig!
    super leuke foto's om een indruk te krijgen van daar.
    Ben je elke zondag de lul om naar de kerk te gaan? en dat op zondag ochtend, maar ja later dan 12 uur 's nachts wordt het niet.

    groetjes

  • 04 Mei 2008 - 21:12

    Carlo En Joke:

    Beste Rik,

    Vandaag terug gekomen van vakantie en direct je site gelezen. Onder de indruk van wat je allemaal mee maakt. Hopen dat je daar een geweldige tijd zal beleven en
    zullen je site zeker blijven volgen. Heel veel succes met alles.

    Carlo en Joke


  • 05 Mei 2008 - 20:55

    Annet:

    Ik had al van oma gehoord dat er mooie foto's op jouw site staan. Dat klopt!
    Het is een hele andere wereld en op de pc ook zo dichtbij.
    Veel succes maar weer.
    Oma zal blij zijn dat je naar de kerk gaat .....!
    Lieve groeten,
    Annet

  • 06 Mei 2008 - 15:45

    Nenad And Lazar:

    hello rik
    how are you
    irma and rob are now in drvar with us.
    have a nice time in afrika
    bye.

  • 06 Mei 2008 - 19:58

    Wout:

    he rik jonge
    egt mooi daar of niet?
    hier is het rustig..
    mooie verhalen trouwens:)
    wij hebben vrijdag feest van niek
    die gaat 3 maand ofzo na canada
    k zal er 1 op je drinken(Y)
    maar ja hoe is het voor de rest daar?
    al heimwee of:P
    ik moet morge zelf ff na de dok
    foto's laten maken van me enkel
    voetbal he(A)
    maar ja spreek je nog wel
    greetz

  • 06 Mei 2008 - 20:46

    Cuny:

    Hoi Rik,
    Wat boeiend om je verhalen te lezen!! En de kinderen zijn echt blij met jou!!Dat kan ook niet anders..haha..
    Floris heeft vorige week zijn pols gebroken...maar het gaat weer goed hoor..hij leest je verhalen ook allemaal..hij zal je ook mailen zegt ie..
    Heb je veel tijd om te zonnen??Of is dat een gekke vraag..
    Nou, ik ga naar bed,we zijn vandaag terug gekomen uit Griekenland..Heel veel liefs,
    Cuny.

  • 07 Mei 2008 - 09:36

    Steph:

    echt super indrukwekkend je verhalen. kijk uit naar je volgende verhaal..
    en echt bijzonder dat je met de voor ons zo simpele dingen deze mensen en kinderen zo blij kan maken. dat lijkt me echt een wereldgevoel..
    en succes met de sambalmomenten. hahahahaha , ooh tjemig das wel een aanslag voor je ingewanden, hahaha maar ja reinigt ook lekker zeggen we dan..
    knuffels steph

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 September 2008

TERUG IN NEDERLAND...

22 September 2008

Afgelopen weeekend!

15 September 2008

afgelopen weekend!

11 September 2008

Een van de laatse berichtjes???

27 Augustus 2008

Foto's
Rik

Nederlandse leeuw (in de vorm van een koekje) in Mongolie!

Actief sinds 15 Maart 2008
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 50000

Voorgaande reizen:

02 Juni 2012 - 18 Februari 2013

Wereldreis 2012

20 April 2008 - 27 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: