over mij en over van alles.... - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Rik Beijer - WaarBenJij.nu over mij en over van alles.... - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Rik Beijer - WaarBenJij.nu

over mij en over van alles....

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rik

25 April 2008 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

een speciale titel al zeg ik het zelf,

denk dat ik hier maar van alles ga neer zetten over wat me nu te binnen schiet maar ook vragen die ik heb gekregen. zal maar eens vertellen waar prof zo om heeft gelachen en waar ik ook wat vragen over heb gekregen!

het wassen, ik vroeg me af hoe ik me moest wassen had eerst geen eens een douche knop gezien sinds gister wel! maar vroeg aan prof hoe ik mij moest wassen/opfrissen, hij heeft me dit even geleerd, een emmertje met water pakken en een grote bak en zo kan je je wassen.
ik begreep hierdoor dat ze weinig water wilden gebruiken en gebruikte daarom steeds maar een maatemmer ( die wij in nederland ook in de keuken gebruiken! )en daar waste ik me dan mee dan alleen me gezicht maar heb nu ook de rest gewoon gewassen hoor weet nu ook dat ik meer kan gebruiken maar moet nog even een goeie manier vinden!

de douche is soms warm water maar anders gewoon koud, ik wou vandaag douchen maar had vanochtend geen zin meer denk morgen ochtend maar even douchen! volgens mij om de maand in het weekend regelen ze dat ze een warme douche hebben, er is 1 gebouw waar wel warm water is. maar die ga ik niet gebruiken ik red me wel met de middelen die ik hier heb!

het eten,
gister avond werd me gevraagd wat ze in het kindertehuis aten, afrikaans? ik zij ja en begon te lachen net als hun het is echt niet te eten en ben blij met wat wij hier eten.

avond:
* rijst
* aardappels
* spaggeti

middag:
* ei
* worstjes
* tomaat
* tosti
* toast met honing

lekker lekker lekker hoor, ik blijf mooi in dit gast gezin, daar moeten ze zelf koken!

over het slapen, ik heb mijn eigen kamer, bed ligt niet zo lekker dat ik het thuis zou nemen maar ik slaap er elke avond goed op... luister gewoon even muziek over stuur nog even een smsje en dan ga ik slapen dit meestal rond 10 uur!

smsen , ik krijg zo af en toe wel smsjes en vaak sms ik dezelfde dag wel terug alleen vergeet ik dan zonder dat ik het door heb het nederlandse nummer er voor te zetten dus denk ik dat ik het verstuurd heb maar ontvangen jullie je smsje nooit!!!! sorry!!!
ik sms ook ongeveer 2/3 smsjes per dag anders kost het mij wel erg duur, voor jullie blijft het normale prijs maar antwoord krijgen jullie altijd hoor ;)!

mijn begeleiding hier is, prof, iedereen kent hem en is ook in de town ship heel erg bekend! je moet je voorstellen als ik met hem loop roept hij echt naar iedereen en zegt echt iedereen gedag!

feestjes:

woensdag heb ik konniginne dag bij martijn thuis, hij is hoofd van khaya.

elke donderdag is er pokeren bij martijn hij had mij gebeld gister maar ik belde hem te laat terug had mijn telefoon niet gehoord!

volgende week zaterdag is dus dat festival van 10 tot 5

vanavond zou ik met prof bier gaan drinken, hij heeft mijn vakantie foto's gezien...haha!!!

zaterdag a.s was er ook nog een feestje van 3 duitse dames die als enige 'buitenstaanders' net als bij in de township wonen! hoop dat dat door gaat, lijkt me erg leuk!

DIT KOMT DUS WEL GOED ALLEMAAL!!!!



hoe ziet een town ship er uit, dit is zowiezo de enige vlak bij de stad! de rest is allemaal er ver buiten. als je binnen komt staan er allemaal vervallen slechte huisjes dit kan je zien als hout,met platen,beton maar dan helemaal kapot of verrot, foto's zullen van zich spreken.

heb nog paar minutjes even snel de mails door kijken,

bedankt voor alles, en jullie horen van me!

  • 25 April 2008 - 12:23

    Erna:

    oh Rik geweldig, wat maak jij veel mee!!!Leuk om alles te lezen.Doe prof de groeten . bye Erna

  • 25 April 2008 - 14:07

    Kelsey:

    he Rik!ik heb alles gelezen.
    Je hebt al veel leuken dingen gedaan.
    Leuk om te lezen.

  • 25 April 2008 - 14:36

    Koen:

    Je hebt het dus allemaal wel naar je zin, zo te horen ;)
    Leuk om je berichten te lezen..

  • 25 April 2008 - 14:56

    Silvia:

    Hee Rik

    Wat een mazzel dat je precies de goede vakantiefoto's bij je had{haha}want ja BIER en POKEREN wat wil je nog meer,de Feestjes natuurlijk maar zo te lezen komt dat ook wel goed.Nou heb ik Zondag nog een foto gemaakt met je laatste Hamburger,die zal ik je mailen want wie weet brengen ze je volgende week dan naar de MAC.

    Dikke knuffel van ons

  • 25 April 2008 - 15:16

    Koen:

    Je hebt het dus allemaal wel naar je zin, zo te horen ;)
    Leuk om je berichten te lezen..

  • 25 April 2008 - 20:34

    Natasja:

    jeetje gezellige boel daar en meiden zat :P
    xxx

  • 26 April 2008 - 06:01

    Kirsten:

    He Rik!

    Vandaag ben je jarig! Hoera! Gefeliciteerd met je 19e verjaardag. Wel bijzonder zo of niet, in Zuid-Afrika;-)

    Hou je taai, liefs Kirsten

  • 26 April 2008 - 06:10

    Dianne:

    Rik Gefeliciteerd met je verjaardag!!!
    Veel plezier daar in het verre!!!

  • 26 April 2008 - 09:00

    Jessica:

    Hey Rik, gefeliciteerd met je verjaardag!! Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Een heel avontuur zo zeg. Heel veel plezier daar.

    Groetjes Jessica

  • 26 April 2008 - 09:08

    Anke En Melco:

    Van harte gefeliciteerd!!!
    Drink er maar één of meer van ons, doen wij het ook hier.
    Kun je vertellen waar er behoefte aan is daar bij jou, dan kunnen wij mogelijk iets toezenden, het adres hebben wij al van je ouders gekregen.
    En zeg nu niet dat je water nodig heb, want dat is lastig toe te zenden.
    Wij zien je bericht wel.

    Groetjes.

  • 26 April 2008 - 09:53

    Joey:

    hee grote vriend gefeliciteerd met je 19de verjaardag.:)

  • 26 April 2008 - 10:30

    Cuny En Fam.:

    Van Harte Gefeliciteerd met je 19 e verjaardag!! en..Proost!!!
    Leuk om je verhalen te lezen!!!
    Veel succes met die kinderen daar !!
    X Cuny en fam.

  • 26 April 2008 - 11:05

    MVL:

    GeFeLiCiTeErD!
    We wensen je nog vele gezonde jaren.

    <|:0)

  • 26 April 2008 - 12:35

    Luuk :

    ey kerel fijne verjaardag he
    we drinken er wel een pilsje op

  • 26 April 2008 - 14:27

    Kelly:

    gefeliciteerd rik!

  • 26 April 2008 - 14:52

    Tanja:

    Hoooi!:D
    Gefeliciteerd met je verjaardag he! daar zal ik vanavond wel ff een biertje op drinken!:D
    Heel veel plezier daar verder
    Kus

  • 26 April 2008 - 18:07

    Willem, Annet + Kids:

    Hallo neef Rik,
    Van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag! Hopelijk heb je een fijne dag gehad! We lezen met veel plezier jouw belevenissen. Groeten uit Deventer,
    ook van oma Annie.
    Annet

  • 26 April 2008 - 18:08

    Oma En Opo Uit Ekim:

    Rik van harte proficiat met je verjaardag, en nog een heel fijne en leerzame tijd toegewenst
    Als je over een poos weer thuis bent dan kun je wel een boek uitgeven van alle berichten welke je krijgt en verstuurd.
    Hier is alles goed. De hartelijke groeten van ons uit Elim.

  • 26 April 2008 - 19:23

    Karin:

    he rikkie,
    gefeliciteerd met je verjaardag. Wat een leuk verhaal zeg. Je voelt je al helemaal thuis ( bier en pokeren wat wil je nog meer. En dan ook nog door twee meiden naar huis gebracht worden?
    veel plezier
    Karin


  • 26 April 2008 - 20:24

    Babs En De Rest:

    Heeee Rik!!!

    GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!!!
    Woow echt gaaf om het daar te vieren zeg! Hoe was de taart in Afrika??

    Leuk dat je toch nog tijd kunt vinden om je weblog bij te houden! Ik ben benieuwd naar foto's !! Komen die snel??

    Nou geniet van elke minuut en houd ons op de hoogte!!

    Veel liefs,

    Babs (en de rest van de familie hier)

  • 27 April 2008 - 11:33

    Silva:

    Gefeliciteerd met je verjaardag.Het is beijzonder moi,geweldig noog veel plezier

  • 27 April 2008 - 17:50

    Henri:

    De KNVB gaat naar Rotterdam
    FEYENOORD-Roda jc 2-0
    1-0 Landzaat
    2-0 de Guzman

  • 27 April 2008 - 21:55

    Zusjee:

    Heeii :D!
    Jah superr leuke verhalen!
    HEbben we eindelijk andwoord op onze vragen... :P

    Haha ZoZo na huis worde gebracht.. !
    Ma in iedergeval, nog veel plzier!!

    En we smsen nog wel!

    Wanneer krijgen we foto's te zien:D?
    KUsss Manon

  • 29 April 2008 - 08:12

    Steph:

    het klinkt allemaal super.. zooooooooo anders he!! heel apart, maar wel geweldig om deze ervaring in je rugzak toe te voegen..
    we lezen gezellig mee.. dikke knuffels steph..

  • 29 April 2008 - 21:18

    Opa Beijer:

    Hoi Rik, Het is hier nu 23 uur dus bijna 30 april,en dan is onze koningin jarig,dat moet gevierd worden,dan kun je twee dingen doen of je gaat naar Amsterdam om een kraam te bemachtigen op de vrijmarkt of je gaat zoals het hoort in het buitenland,naar de ambassade om daar een toost uit te brengen op de koningin.Al met al denk ik dat het blijft bij een lekkere rijsttafel bij de familie waar je je kamer hebt.Genoeg gezeur dus alles bij elkaar het ga je goed en veel plezier in je werk en dat je een leuk stel vrienden zult leren kennen
    de groeten van je oma en opa.

  • 30 April 2008 - 20:29

    Christel:

    heeej rik!!

    jeetje wat heb jij al veel meegemaakt! zoals beloofd kijk ik regelmatig en zou ik ook afentoe een berichtje plaatsten:P haha
    heel erg vet om te lezen wat jij allemaal meemaakt!! begint het al een beetje te wennen? of voelt het een beetje als een 'vakantie'?

    Nou heel veel plezier daar in ieder geval!
    ik lees je berichtjes wel weer!!

    liefs en kus, christel!

  • 01 Mei 2008 - 10:31

    Arnold:

    Hoi Rik,
    leuk om alles te lezen.
    Veel plezier daar en we blijven het volgen!
    Arnold Wilma en Thijs en Geerten

  • 17 Mei 2008 - 06:29

    Joey:

    gefeliciteerd :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 September 2008

TERUG IN NEDERLAND...

22 September 2008

Afgelopen weeekend!

15 September 2008

afgelopen weekend!

11 September 2008

Een van de laatse berichtjes???

27 Augustus 2008

Foto's
Rik

Nederlandse leeuw (in de vorm van een koekje) in Mongolie!

Actief sinds 15 Maart 2008
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 50023

Voorgaande reizen:

02 Juni 2012 - 18 Februari 2013

Wereldreis 2012

20 April 2008 - 27 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: