Donderdag, eeste dag kindertehuis! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Rik Beijer - WaarBenJij.nu Donderdag, eeste dag kindertehuis! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Rik Beijer - WaarBenJij.nu

Donderdag, eeste dag kindertehuis!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rik

25 April 2008 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

ik heb echt zoveel te vertellen, er gebeurd of je ziet elke dag wel is wat anders en dat wil je iedereen natuurlijk allemaal vertellen maar ik zal nu eens de dag van gister pakken en vertellen wat ik daar allemaal meegemaakt heb.

ik heb de afgelopen dagen 2 nederlanders ontmoet op een meeting van prof, hij organiseerst samen met die nederlanders een festival voor volgende week zaterdag. ik heb ook bij die meeting gezeten en zit nu ook gelijk is de Crew, dit wil zeggen dat ik niet help met het organiseren maar die zaterdag wel van alles ga regelen en helpen ik loop dan ook de hele dag mee met hem omdat hij mij kan vertrouwen ( dit is overigens een nederlandse jongen )

donderdag moest ik voor prof foto's maken hij maakte een krantje voro een school en daar heb ik een aantal foto's voor gemaakt en gelijk in een word bestandt gezet op de juiste plek, dit was gelijk een kleine test voor mij om te kijken of ik nou echt goed met de computers om kon gaan... GESLAAGD!

toevallig, was ook 1 van die nederlanders er, ik heb veel met hem gepraat wat vooral ging over mijn slaapplek en wat ik verwacht en moet verwachten van mijn tijd hier. Hij begreep niet goed waarom ik nou hier in de town ship zat ( zeg maar krottenwijk ) ik miste alle feestjes en kon ook niet gemakkelijk uit gaan. khaya de organisatie met wie ik ben gegaan blijkt dus gebouwen te hebben zeg maar flat met appartementen alleen voor nederlanders!

oke oke allemaal gezellig en leuk vertelde ik hem en dat zou helemaal geweldig zijn, maar ik weet hoe ik ben lekker feesten, kom hier voor andere reden ik loop vrijwilligers werk hun allemaal via stage en ik wil ook wanneer ik terug kom echt wat van hun cultuur te weten zijn gekomen... klopt, zegt hij mij hun wonen ook in een villa wijk en hebben een zwembad achter in de tuin ( dus nu ga ik toch maar bij hun wonen, grapje hoor! )

ook heb ik het met hem gehad over hoe het hier er aan toe gaat en dat ik echt op mijn veiligheid moet letten deze week is er een nederlanders samen met 2 zijn groep wat gaan drinken in de stad hij was even alleen sigaretten gaan halen bij een tankstation en is daar beroofd van alles, details zal ik besparen maar ik moet beter op alles letten, ik kom hier zo verder op terug!

een ander punt waar we het over gehad hebben is wat ik nu precies doe hier en dat ik daar echt zelf achter aan moet gaan, ik zelf dacht dat ik de hele dag op het kindertehuis zou zijn maar dit is woensdag bij mijn kennismaking afgesproken om van ma tot en met vrijdag om half 3 aan te komen... dit betekend dus dat ik vanaf ik wakker word dit is meestal om 7 uur ( pff wat maken hun een lawaai ) en sta ik op tussen 9 en 10 ondertussen val ik gelukkig weer in slaap!
maar verder alleen met prof zit, dit is nu zeker heel erg leuk maar 6 maanden vol houden ik denk dat dat niet gaat lukken.

ik ben later dus ook naar prof gelopen die druk op zijn kantoor bezig was met zijn word bestand waar ik die foto's op had gezet over gehad wat ik wil gaan doen volgende week!

dit is besproken nu en hebben we het vandaag ook weer verder over gehad, ik ga op een school helpen die van 8 tot 2 open is, hoeveel dagen ik denk 3, maar daar ga ik dinsdag heen ( ma/do/vrij ) is er hier vakantie en dan ga ik op die school waarschijnlijk computerles geven en huiswerk begeleiding.

dit komt dus allemaal goed! :)


*kindertehuis*

alleen er heen gelopen, omdat het zo'n 5 minuutjes lopen is alleen een rechte weg kwam ik bij het kindertehuis aan.
er stond net een busje, die een aantal kinderen thuis bracht.

toen ik binnen kwam was het er net als bij mijn kennismakking rusti, er waren zo'n 4 kinderen en er was visite aanwezig.

ben met 2 meisjes van het tehuis van 15 en 16 een rondleiding gekregen over de township ze hebben we me van alles verteld en ook weer over de veiligheid en dat mensen je willen pakken omdat je blank bent, oke dit was even de druppel en loop nu dus ook met veel minder geld op zak, 1000 even opzij gelegd en dat ligt nu ergens op mijn kamer, me camera neem ik niet meer altijd mee, en loop niet meer met een tas over straat, loop niet alleen in het donker en ben dus een stuk veiliger!!!

tot een uurtje of 4 was er echt helemaal niks aan heb me vooregsteld aan iedereen die binnen kwam en die kinderen maar ook voornamelijk ik moesten erg wennen aan elkaar, op het moment dat de 'mama' ( dit is echt een heeeeel dikke wijf ) naar een bespreking op 1 van de scholen moest gaf ik aan dat ik ook nog een kado'tje had voor iedereen en speelgoed voor allemaal!

De Mama, werd helemaal blij en ging snel zitten... ook alle kinderen kwamen er bij en ik gaf ze de volgende dingen:
* voor ieder een unox muts
* voor ieder een auto
* voor allemaal spellen met speelkaarten
* voor allemaal een voetbal
* voor allemaal een bal met zo'n lint er aan
* voor allemaal een bal met touw er aan waarbij je tegen over elkaar staat en die bal vol met water steeds naar je toe komt en je nat word, watterball!


eindelijk kwam het dus toen ook los, iedereen blij en ik ben gelijk naar buiten gegaan en veel foto's gemaakt ( komen later )

we zijn 2 uur lang buiten geweest, binnen kaart spelletjes gedaan, en heb afrikaans eten geproeft, niet te eten... wat eet is dan in mijn huisje lees je in mijn volgende bericht!



blijf mijn berichten volgen, ook al is het heel moeilijk ik blijf elke week te mailen!!!

kussssss!

  • 25 April 2008 - 12:54

    Elyse:

    Tutu, wat een taal rik: dit is echt een heeeeel dikke wijf.

    Haha grapje, leuk hoor! Hé, nu je die kinderen op school gaat helpen.. kun je dan niet gelijk je leuke spelletje met kaarten introduceren ;)

    xx

  • 25 April 2008 - 14:01

    Tamara:

    Hee:)
    Hoe gaat het nou? Je maakt wel veel dingen mee zeg!:) Het lijkt me daar wel heeeel leuk! Nou veel plezier, en ik hou deze site goed in de gaten:)
    xx(K)

  • 25 April 2008 - 16:58

    Natasja:

    zo kijk dus maar goed uit daar dan schat je weet maar nooit.
    oke dus je hebt al het een en ander gezien nu elke dag een beetje meer wel leuk dat je nederlanders hebt leren kennen daar dikke (K)

  • 25 April 2008 - 18:40

    Irma:

    Vandaag Rik gesproken op msm:hij vertelde dat hij 's avonds door 2 meisjes van 15 en 16 jaar naar huis wordt gebracht ivm zijn eigen veiligheid.
    Verder heeft hij het goed naar zijn zin.
    Hij zal proberen om wekelijks een berichtje te plaatsen.Voor zijn verjaardag morgen,gaat hij nog taart kopen voor het kindertehuis en gastgezin!

  • 02 Mei 2008 - 08:39

    Steph:

    wauw wat een verhalen joh!!!!echt super.. en zekers goed dat je ff over de veiligheidsmaatregelen hebt nagedacht... is nooit grappig! maar geniet er van en heel veel plezier..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 September 2008

TERUG IN NEDERLAND...

22 September 2008

Afgelopen weeekend!

15 September 2008

afgelopen weekend!

11 September 2008

Een van de laatse berichtjes???

27 Augustus 2008

Foto's
Rik

Nederlandse leeuw (in de vorm van een koekje) in Mongolie!

Actief sinds 15 Maart 2008
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 50016

Voorgaande reizen:

02 Juni 2012 - 18 Februari 2013

Wereldreis 2012

20 April 2008 - 27 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: