Laatste dag USA - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Rik Beijer - WaarBenJij.nu Laatste dag USA - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Rik Beijer - WaarBenJij.nu

Laatste dag USA

Blijf op de hoogte en volg Rik

04 December 2012 | Verenigde Staten, Los Angeles

Lieve Tim,

dat ik dit na 3 maanden gemeend kan zeggen zegt genoeg, de vakantie is goed verlopen!

Onze eerste vakantie met zijn tweeën, zit er nu alleen al weer bijna op…. Vanavond nog een korte nachtrust, waarna we het vliegtuig in stappen om via Houston na 3 maanden weer in Nederland aan te komen.
Deze 3 maanden zijn voor mijn gevoel veel te snel gegaan, we kwamen tijd te kort, hadden nog veel meer willen zien, veranderde onze planning geregeld en zijn nog lang niet uitgekeken in dit land.

Voor een volgende reis zullen we misschien meer gaan uitzoeken om niet verdwaald door een stad te hoeven zoeken naar een slaapplek, misschien een beetje voorbereiding dat je vooraf weet dat een auto kopen officieel niet mogelijk is, het goedkoopste autoverhuurbedrijf al opgezocht is, iemand van ons weet hoe route 66 loopt, een idee hebben wat mooie stops zijn, we weten dat er natuurparken in November dicht zijn, de route uitgestippeld is want 3x Vegas passeren en 4x LA klinkt allemaal niet echt logisch ow en dan heb ik het nog niet eens over onze Vegas periode waar we op de 20e onze auto moesten inleveren maar pas voor de 21e een overnachting hadden geregeld om vervolgens geen vervoer vanuit Vegas naar LA te regelen waardoor we er ook nog eens een nacht langer moesten blijven. Vervelend……;)

Maar wees niet bang, mijn mond zal gesloten zijn over Vegas want ``What happens in Vegas…….Stays on Facebook!´´
Zo was een van de voorbij komende grappen tijdens 1 van de 3 (geweldige) shows die wij hebben bezocht, ben blij dat we hier tijd voor hebben gemaakt ook al moesten we hiervoor wel opschieten na ons ontbijt en lieten we er minimaal 1 poker toernooi voor schieten.

Na Vegas uiteindelijk met de bus in LA aangekomen, waar we heerlijk rustig aan hebben gedaan. Onze eerste CS adres dacht volgens mij dat hij in Vegas was, ook bij hem maakte het niet uit welke dag het was.
Gelukkig vertrokken we hier al weer na 2 nachten, maar hadden wij onze mening al vast staan: LA was niet onze stad, eigenlijk hadden we dit in San Francisco al eerder naar elkaar uitgesproken ``de grote steden waren we wel zat!´´ Hollywood bezocht, bustour langs de villa´s van (onbekende) sterren gemaakt, een wandeling met als uitzicht punt over de stad gemaakt, theater waar de Oscar uitreiking is bezocht om vervolgens af te sluiten, te rusten en vooral heerlijk voor ons te laten zorgen bij ons laatste CS adres…
Onze laatste, tegelijk beste, gekste of leukste adres ik weet het niet maar vond het heerlijk om hier onze laatste dagen te verblijven en hoop hier ooit nog eens terug te komen!
Dat deze man al op leeftijd was (75jaar) maakte ons ondanks onze eerdere mindere ervaring met een oudere man dit keer niet uit. Volgens ons geniaal uitgedachte plan zouden we het lekker rustig aan doen, na Vegas geen stappen meer, voor de laatste dagen een mooie hotel met zwembad waar we dan de laatste dagen konden door brengen. Ook dit is opnieuw anders gelopen en eigenlijk ook niet heel verrassend, want dit was zoals ik eerder al zij geen uitzondering. Ons CS adres was perfect, zoals beloofd beide onze eigen kamer en als extra´tje een butler die zorgde voor het ontbijt of avond eten als hij ons al niet mee uit eten mee nam! Ik heb dan ook zeker geen spijt van ons besluit dat we hier maar tot onze vertrek datum zijn gebleven, we bespaarde opnieuw weer eens geld met ons CS adres, we konden de attracties zoals Universal studio´s, Santa Monica, aquariums en nog meer gemakkelijk bezoeken, hij brengt ons morgen om 4uur in de ochtend naar het vliegveld en tegelijk was het ook nog eens gezellig met onze persoonlijke butler David, de Amerikaan Ben die geboren is in Indonesië en ook nog eens Nederlands sprak omdat hij 6 jaar in Nederland heeft gewoond om aan de eerste Nederlandse raket lancering te werken. Maar vergeet de hond niet, zijn beste vriend en dat moesten wij te koop nemen als ons gespreksonderwerp nummer 1. Ach als dat het vervelendste was!?

Wil je bedanken voor de gezelligheid, de gesprekstof of soms juist even de stilte. We zaten precies op 1 lijn en dat maakte het reizen gemakkelijk en misschien tegelijk ook wel uniek! Morgen weer thuis en begint zeker voor jou het normale leven weer, wat zal dat wennen zijn. Vooral het ritme en het georganiseerde zal iets zijn waar je misschien nu wel naar verlangt maar tegelijk ook het tegen over gestelde is van de afgelopen 3 maanden…..
Hoop dat we ooit opnieuw weer samen op reis zullen gaan en de geweldige vakantie en ervaring kunnen evenaren want al klonk deze reis in het begin van deze brief misschien niet erg aantrekkelijk, het was top!

Groetjes,
Rik

• 04 December 2012 - 07:54

Irma:

Een beetje voorbereiding is inderdaad wel makkelijk. Haha
    Rik: tot over 24 uur!!! Eindelijk...

• 04 December 2012 - 08:20

Ilse:

Rik, wat top te horen dat jullie het zo leuk hebben gehad en dat het onderling allemaal goed is gegaan... dat is toch altijd even afwachten als je zo samen op reis gaat;)
    Ik wens je een fijne terugvlucht,, geniet van de tijd in Nederland en dan is het daarna onze beurt... ik hoop dat onze reis naar Afrika net zo'n geweldige ervaring gaat worden .

Haha enjoy en tot snel!

x

• 04 December 2012 - 09:20

Koen:

Voor dat ongeorganiseerder heb je (deels) zelf voorafgaand aan de reis voor gekozen. Leven van dag tot dag, lekker toch!

• 04 December 2012 - 17:28

Tim:

Na de eerste 2 weken, die letterlijk voelde als 2 maanden dacht ik dat we ons op sommige stukken zouden gaan vervelen.. integendeel hebben we 2 dagen? misschien 3 dagen niet zoveel gedaan! Eenmaal op route 66 beland te zijn vloog de tijd voorbij, elke dag nieuwe omgeving, mensen en al snel ons eerste National park!
    Ondanks onze `voorbereiding` was de reis afwisselend genoeg om het leuk te houden, vele uren in de auto, de mooie parken, de leuke mensen via couchsurfen, de grote steden etc! Ik ben blij dat het couchsurfen zo gemakkelijk ging, had dit zeker niet verwacht en maakte onze reis een stuk goedkoper maar vooral leuker omdat de jeugd-reizigershostels toch vooral alleen in de grote steden te vinden waren, en we anders de meeste tijd in hotel beland waren..
    Hopelijk maken we ooit nog eens een roadtrip, iets korter of net zo lang! Oost europa misschien of `gewoon` naar Hawaii! Anyway ik heb de reis als geweldig ervaren en veel geleerd! Mensen bleven maar zeggen dat we zoveel gingen zien of al gezien hadden, meer dan de gemiddelde amerikaan en dat terwijl we nog dingen moesten overslaan of niet genoeg tijd hebben besteed.. Ik kijk al uit naar onze volgende trip!

• 04 December 2012 - 18:25

Manon:

Leuk verhaal!!
    Het is duidelijk dat jullie beide het super hebben gehad :)
    Tot morgen broertje!!