Onderweg met Nomad - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Rik Beijer - WaarBenJij.nu Onderweg met Nomad - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Rik Beijer - WaarBenJij.nu

Onderweg met Nomad

Blijf op de hoogte en volg Rik

30 Januari 2013 | Zimbabwe, Victoria Falls

Lieve vrienden,

Het is al weer even dat ik zelf online ben geweest.. Ilse heeft eerder deze week al wel een verhaal voor mij online gezet. Omdat de internet verbinding slecht was en ik ook de zware klus van sociaal een bak koffie met mijn reisgenoten op mij moest nemen, bezocht Ilse het internet cafe met mijn USB op zak. Vandaag lukte het mij toch om in vergelijking met de afgelopen 2 weken iets van mij te laten horen!

Nog maar een paar weekjes en dan ben ik al weer terug. 26 februari kom ik al weer in het land, als ik het allemaal goed heb genoteerd en er niks veranderd… Whatsapp werkt nog steeds niet op mijn telefoon, maar heb ook geen internet. Via de mail, FB en sms ben ik nog steeds (minimaal) bereikbaar en probeer ik het contact te onderhouden.

Maar ook ik moet mijn excuus daarin maken. Aan het internet, of slechte bereik op mijn telefoon kan ik niet veel veranderen……..Maar mijn telefoon vergeten te checken was niet erg netjes! Paps dan ook maar gelijk gebeld, bij het lezen dat ze eerder van wintersport terug gekeerd waren. Met dit nieuwe verhaal (wat ik hopelijk straks tijdens onze stop online kan zetten) kom ik mijn belofte snel wat van me te laten horen dan ook na. Ongerust zullen ze zich zeker na het telefoontje vast niet om mij maken. Als ik mijn eigen stem zou moeten analyseren, zou ik zeggen dat ik vrolijk, enthousiast, gelukkig en misschien zelfs wel een klein beetje populair klonk. Want met het gelach vanuit de bus omdat ik het thuisfront ging bellen, niet op alles antwoord wist of gewoon even mijn paps en mams stem hoorde met een lach op mijn gezicht, moet ze goed gedaan hebben!

De bus is ondertussen weer vertrokken, we zijn compleet: 3 personen begeleiding en 17 medereizigers. De afgelopen 2 nachten hebben we door gebracht in Malawi, waar ik voor 2 nachten even gestopt was met kamperen maar in een mooi huisje aan het water in een bed heb geslapen. De reis die we maken is namelijk geen luxe. Zo heeft het grootste gedeelte van onze groep voor kamping gekozen en moesten de kampeerders dus bijvoorbeeld vanochtend voor het ontbijt (6:15!) hun tent ingepakt hebben. Ook het eten is niet bijzonder maar wel erg leuk, met de ``Nomad Familie´´ beginnen we de ochtend met een botterham en een bak koffie. Als je aan de buurt bent om de afwas te doen, moet je daarna opschieten want we zitten aan een schema en daar proberen we ons wel aan te houden.

Voor vandaag staat er 5 uur rijden op het programma, hebben ook al 9 uur gehad of zoals gisteren een dag niks omdat we dan 2 nachten op dezelfde locatie verblijven. Omdat ik voorin zit en d.m.v. een koelbox een tafeltje hebben gemaakt, vallen de uurtjes wel mee en gaat de tijd snel.

De lunch van vandaag zal als het rijden volgens schema verloopt bij aankomst zijn, andere keren is dit een snelle pitstop. Waarbij we allemaal eerst snel de bosjes in vluchten voor onze toilet behoefte, vervolgens de benen gestrekt worden en ik een bal te voorschijn haal een beetje lol.. Ondertussen is de begeleiding ( op de bestuurder na ) de lunch aan het klaar zetten. Op een keer dat we pasta hadden na hebben we elke keer een broodje gezond gegeten, prima dus!
Het avond eten is afwisselend en prima te eten. Na het eten sluiten we af met de ``Norman´´ show, dit is onze gids die mogelijke vragen beantwoord, een praatje over het dorpje of de route die we afgelegd hebt maakt, de vertrek tijd voor de volgende dag bekent maakt en vooral mij er dan weer aan herinnert dat deze trip geen vakantie is…….
De dagen vliegen ook voorbij, ben nu al weer een week met deze tour onderweg. Naast mijn afwas buurt (Ochtend, middag EN(!) avond) heb ik ook een school bezocht, een ziekenhuis, 2x een dorp bezocht, dansshow gezien, zowel overdag als in de nacht een gamedrive gemaakt, 2 duiken gemaakt (niet bijzonder, wel veel lol) , zwemmen, voetballen met lokale kids, zonnen, spelletjes, biljarten of aan de bar of voor onze ``camper´´ met een fles drank een van de vele leuke, gekke en zeer vervelende spelletjes van Ilse spelen (zoals; Aapje, aapje, aapje….olifantje….aapje…..) Hahahaha kent iedereen die?


Bedankt voor het lezen!

Rik
VANUIT MALAWI

  • 30 Januari 2013 - 14:59

    Koen:

    Natuurlijk ken ik die nog, heb jij dit verveldende spel al verteld?
    "Er is een eiland waar 'r iets is wat er niet is."

  • 30 Januari 2013 - 16:08

    Rik Beijer:

    Deze heb ik (volgens mij) wel gespeeld met Ilse. Maar nog niet met de groep, zit alleen te bedenken of het in het Engels wel mogelijk is?

  • 30 Januari 2013 - 18:22

    Manon:

    Toen pap en mam mij vertelde dat je had gebeld, hadden ze het er idd over dat je lol had, op de achtergrond werd veel gelachen of zat je weer wat te schreeuwen! Haha oftewel, ze wisten wel zeker dat je het goed had!
    (gelukkig maar, anders horen wij 'al wat van Rik gehoord?' 'is rik al online geweest?' hihi

    Maar klinkt alleen super hoor! Behalve dat vroege opstaan en is de bosjes je behoefte doen, ieeeell !!
    Maar geniet ervan broertje, de tijd vliegt!

  • 31 Januari 2013 - 00:42

    Erik Van Nieuwkerk:


    He pik geniet van de laatste weken. mooie ervaring rijker.tot gauw hoor.








  • 31 Januari 2013 - 07:29

    Rob En Irma:

    We vonden het super dat je belde!

  • 01 Februari 2013 - 10:10

    Pa:

    Lekker kort verhaal. Maar als het geen vakantie trip is wat is het dan wel?
    De laatste 3 weken van je lange afwisselende reis gaan bijna in. Je eerste dag thuis is al ingepland als school dag ha ha echt iets voor jou. Het serieuze leven gaat dan weer beginnen. Dus dat betekent dat je er nu nog maar goed van moet gaan genieten.

    In Nederland zitten ze met een groot probleem. We krijgen een koning en dat houd in dat koninginnedag van 30 april veranderd in Koningsdag op 27 april. De eerste keer dat we dit gaan vieren is in 2014 maar die dag valt op zondag en dus moet het dag eerder gevierd worden. Dus zaterdag 26 april. HA HA dat kan dus helemaal niet want dan BEN JIJ AL JARIG en geeft je vast al een groot feest.
    Ik ben benieuwd hoe koning Willem Alexander dit gaat oplossen.

    Ga komende weken lekker genieten, je pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rik

Nederlandse leeuw (in de vorm van een koekje) in Mongolie!

Actief sinds 15 Maart 2008
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 49908

Voorgaande reizen:

02 Juni 2012 - 18 Februari 2013

Wereldreis 2012

20 April 2008 - 27 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: