Dankjewel ilse voor het plaatsen van dit verhaal:) - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Rik Beijer - WaarBenJij.nu Dankjewel ilse voor het plaatsen van dit verhaal:) - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Rik Beijer - WaarBenJij.nu

Dankjewel ilse voor het plaatsen van dit verhaal:)

Door: Rik Beijer

Blijf op de hoogte en volg Rik

27 Januari 2013 | Zimbabwe, Victoria Falls

Hallo,

Dit verhaal is een beetje vertraagd vanwege technische storingen, inmiddels zijn we al in Malawi, daarover volgt mn verhaal nog...


Met mijn vertrek uit Port Elizabeth was, sloot ik alweer een gedeelte van mijn reis af. Een geweldige wereldreis die 2 Juni 2012 begon met een vlucht van Amsterdam naar Moskou en eind februari zal eindigen met een vlucht vanaf Nairoibi (Kenia)….

De invulling voor mijn laatste 2 weken heb ik nog geen idee van omdat ik nog geen plannen heb gemaakt wat ik wil doen als de tour is afgelopen. Ondanks dat ik ontzettend veel zin heb in de nieuwe studie en nieuwe Job in Zwolle waarmee ik beide in maart gelijk mee zal beginnen, wil ik er nog niet (te veel) aan denken.

Tussen het vertrek vanuit Port Elizabeth en het begin van onze tour met Nomad die vanaf Zimbabwe, Victoria Falls, zou vertrekken. hadden we een week om ons te verplaatsen om zo de nodige activiteiten te kunnen ondernemen. Zo hebben we Lesotho (een land omringd enkel door Zuid Afrika) d.m.v. een dag tour bezocht hebben, hebben we flink wat regen hebben gehad tijdens het rijden, de zon zagen we als we de auto uit waren, heerlijk zijn gaan lunchen of dineren, de ochtend heerlijk rustig aan konden doen en een vlucht vanuit JHB naar Zimbabwe maakte.
Het land maakte al gelijk een andere indruk op mij, want na een lange rij voor de douane, vielen mij vooral de armoede en de verkeersborden op die mij om de 100 meter voor een ander wild beest waarschuwde! Volgens de weersvoorspelling zouden we de aankomende weken vooral regen en onweer te zien krijgen, maar het blijkt dat we geluk hebben en zo konden we de 3 dagen die we hier nog vrij te besteden hadden genieten van heerlijk weer!!
De VictoriaFalls waren indrukwekkend groot, eindelijk een waterval die echt indruk op mij maakte! Zijn we belaagd door verkopers die ons op straat of op de markt van alles willen verkopen, wat ze ook nog wel eens lukt.

Zo beloofde ik de ``ijscoman´´ een ijsje bij hem te kopen als hij mij na mijn bezoek aan de falls nog zou herkennen. Zijn collega/vriend die erbij stond kon ik ook blij maken, want ik kon met mijn blote voeten niet meer op straat lopen en dus vroeg ik of ik zijn slippers mocht over nemen….

Met 2 ijsjes en 2 slippers met totaal verschillende maten(!) kwam ik dus trots aangelopen bij Ilse, ook ik kon nu de straat over steken . Een verkoopman kon ik blij maken met het 2e ijsje waarna ik als dank een ``Jammie jammie´´ ontving! Ilse haar verkoop technieken werden toen ook geprikkeld, want waar ik voor 1 dollar uiteindelijk een ijsje had gegeten en een ketting had ontvangen, betaalde zij 2 dollar enkel voor haar ketting. Dus ook hier hadden we naast de vele spelletjes die we deze reis al met elkaar spelen een wedstrijdje of gewoon iets naar elkaar te bewijzen. ``Ilse, goed gedaan! Met een vraagprijs van 20dollar kocht jij het voor maar 3 dollar. TOP! ´´

De avonden brachten we met een vast ritueel door aan onze eigen tafel in een leeg restaurant, om vervolgens de avond door te brengen met muziek, drankjes en vele andere mensen wat allen plaats vond in een andere lodge.
Zo kwam ik ook Loes tegen die samen met Ilse en ik zelf de sterkste rivier aan durfde te gaan op een bodyboard. Dat ik de volgende ochtend uiteindelijk enkel met Loes en een busje vol ``zimbabwenese(?)´´ deze ontzettend gave uitdaging aan ging, kwam door een bijna dood ervaring van Ilse met rafting op de zelfde rivier. Niet heel gek hoor, want begreep dat er 2 jaar terug met bundgy jumpen een lijn is afgebroken en dan hebben we het nog niet over het feit dat er ook krokodillen in het water zitten….

De volgende dag begon onze tour met Nomad. De regels waren duidelijk: deze reis is geen vakantie maar een avontuur, onze gids zorgt voor alles er is slecht een zaak wij ons druk over mogen maken en dat is het weer.

We zijn nu 2 dagen onderweg en kan al vast stellen dat we een grote, gezellige groep hebben. Waarbij wij voorin de bus zorgen voor spelletjes, liedjes, gekke gesprekken en dus een hoop gezelligheid!



  • 28 Januari 2013 - 06:39

    Irma:

    Leuk verhaal, ben benieuwd naar het vervolg.
    Een reis als avontuur, wat leuk bedacht...

  • 10 Februari 2013 - 17:32

    Nenad:

    Nice story my friend, keep enjoying... ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rik

Nederlandse leeuw (in de vorm van een koekje) in Mongolie!

Actief sinds 15 Maart 2008
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 49915

Voorgaande reizen:

02 Juni 2012 - 18 Februari 2013

Wereldreis 2012

20 April 2008 - 27 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: