Aan de andere kant van de Wereld - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Rik Beijer - WaarBenJij.nu Aan de andere kant van de Wereld - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Rik Beijer - WaarBenJij.nu

Aan de andere kant van de Wereld

Blijf op de hoogte en volg Rik

23 Augustus 2012 | Nieuw Zeeland, Hanmer Springs

Al een tijd geleden heb ik (een begin) van mijn verhaal al geschreven. Aan ``de andere kant van de wereld´´ is WIFI alleen niet gratis en heeft mijn mobiel nauwelijks bereik. Dus krijg ik wel sms’jes binnen maar kan ik ze niet beantwoorden en heb ik mijn internet tijd zo efficiënt mogelijk gebruikt: reacties op waarbenjij.nu lezen, Voetbal nieuws, AD.nl, Hotmail, FB en info opzoeken voor mijn volgende bestemmingen. Sorry maar daar deze dringende zaken liet het online zetten van een nieuw verhaal dus even op zich wachten!



Hoi allemaal,


Officieel mag ik niet zeggen dat ik in Australië ben geweest, omdat het slechts een overstap op de luchthaven van Melbourne was. Toch vind ik dat ik een paar uur in Australië heb door gebracht want heb er tenslotte een croissant gegeten, bakje koffie gehad en mijn eerste ervaring met de winter sinds lange tijd mogen ervaren.
Regen en kou zo gaat de winter in New Zeeland er toch niet uit zien? Helaas zagen mijn eerste dagen er wel zo uit en zouden er ook nog meerdere gaan volgen.
Op advies van Ilse, eerder al genoemd in een van mijn verhalen, heb ik in New Zeeland een 3 weekse tour met ´Adventure Tours` geboekt. Niet de goedkoopste keuze, maar wel de beste keuze om in mijn geval het gehele land met de nodige informatie in 3 weken te kunnen verkennen.

Voordat ik daadwerkelijk aan deze tour, waar ik onwijs naar uit keek, zou beginnen had ik nog 2 dagen voor mij zelf in Auckland. Hier heb ik dan ook gebruik van gemaakt om zowel Auckland als de omgeving te verkennen. Mijn goede voornemen tijdens een heerlijk stukje zalm om mijn notitieboekje weer als dagboek te gebruiken werd hier dan ook gemaakt, want zo besefte ik tijdens het terug lezen van deze notities, is dat wel erg leuk. Helaas moet ik jullie hierbij wel vertellen dat het bij een dag is gebleven, want toen ik 3 dagen later bedacht dat ik de afgelopen 3 dagen nog moest noteren, kwam ik er achter dat ik ``ergens´´ afscheid van mijn dagboek heb genomen.

Dit is niet het enige wat mijn (georganiseerde/nette/opgeruimde/etc.) reis NIET heeft overleefd:


- Hardeschrijf (gelukkig heb ik mijn foto´s nog!)
- Vest (de NZ winter in met enkel een t-shirt)
- Pennen en dobbelstenen (nog1)
- Sokken (ik geef de wasserette de schuld!)
- Camera (er zit een barst in mijn scherm, gelukkig kan ik nog wel foto´s maken)
- Mijn spelletjes box (geen mens erger je niet meer….)
- En vast nog het een en ander, waar ik deze dagen wel achter kom J


Maar zolang ik mijn vlucht naar New York gewoon op tijd haal, computer en hardeschrijf niet verlies en mijn camera foto´s blijft maken laat ik mij niet gek maken!
In mijn vertrouwde wereld, met een vast levenspatroon en met vrienden en familie om mij heen is dat denk ik sowieso al erg moeilijk bij mij. Toch lukt het mij zelf in deze reis wel, ook al zijn het maar soms maar enkele korte momenten, je leert jezelf in zo´n reis wel kennen. Omdat ik toch in 3 maanden veel momenten alleen door breng denk je veel na over het verleden en het heden…. Momenten dat je het even niet ziet zitten, momenten dat ik vol energie zit, ideeën mijn hoofd overstromen, het liefst in de kolk zit, iedereen mijn gedachten passeert, uitkijk naar mijn volgende reis of gewoon mijn gedachten gewoon zijn gang laat gaan. Wat ik overigens tijdens een goede lange wandeling, waarvan ik geregeld een maak, echt van kan genieten en dus heerlijk vind!

Toch voelde ik dat mijn Nieuw Zeeland reis ook als een teleurstelling begon, ik werd voor mijn 3 weekse tour opgehaald door een personen auto met daarin enkel een ouder koppel uit Denemarken. Vreemde mensen zo op het eerste gezicht en met de mededeling dat dit de groep voor de aankomende 3 weken was en niet zoals verwacht uit 15 man of meer zou bestaan, was dat een flinke tegenvaller. De vulkaan waar Ilse en Manon al naar vroegen kwam inderdaad voor in onze planning, maar kon door de uitbarsting niet gedaan worden. De regen en de slechte voorspelling deden me ook niet veel goeds evenals de tour (incl. gids) , dit zouden 3 lange weken worden.
Maar als ik op dat moment realistische terug had gekeken en had gewacht mijn gevoel naar sommige van jullie uit te spreke, had ik geweten dat ik helemaal fout zat. Zag zelf dan ook al snel in dat ik fout zat en gewoon even mijn gevoel moest uiten, die je alleen toch op een of andere manier oppropt (en alleen in de spiegel met je zelf kan bespreken) ook al is er eigenlijk niet veel aan de hand.

De dagen die volgde zijn dan ook tot nu toe prima verlopen en hebben zelfs het weer veranderd naar geregeld droogte of zelfs de zon. Vermaak me goed en heb het goed aar me zin! Het leukste vind ik nog om mijn foto´s terug te kijken en te zien dat ik alle foto´s een enorme BIG SMILE heb en bij het kijken van de foto´s opnieuw glimlachend de geweldige reis herbeleef.

De tour is na enkele dagen in de top van het Noorder eiland omgeruild voor een bus en er hebben er zich 6 mensen bij ons toegevoegd, hiervan gaat er straks ook 1 mee naar het zuider eiland. Dat betekend dus een grotere groep voor de rest van de dagen, YES! Ook de tour is veel uitdagender, drukker, leuker, gezelliger en afwisselender geworden. Ben dan ook blij en een tevreden backpacker!

Wat we bijvoorbeeld al gedaan hebben:

- Jacuzie op het strand gemaakt, met natuurlijk warm water uit de grond!
- Eiland bezocht
- Dolfijnen gezien
- Wandel tochten gemaakt
- BBQ
- Traditionele avond, incl show en diner.
- 4x4 tocht opzoek naar zeldzame dieren in de NZ bergen
- Vulkaan bezocht, die we helaas niet op konden klimmen
- Watervallen bezocht
- Gewandeld met uitzicht op de vulkaan en besneeuwde bergen
- Mega wandel tocht waar ik 3 uur over heb gelopen ipv 4.5 uur!!
- Lange maar zeer mooie auto rit
- ``Soort´´ Jacuzzi park bezocht, heerlijk!!

Er staat ons nog wel het een en ander te wachten. Morgen gaat de groep met een boot op zoek naar walvissen en dolfijnen omdat ik beide beesten al eerder heb gezien blijf ik op het vaste land en proberen op een leuk plekje mijn foto´s uit zoeken (mijn mede reizigers willen graag ook wat van mijn foto´s! ) Dolfijnen heb ik trouwens al 2keer tijdens mijn reis mogen bewonderen, een keer erg lang en van heel dichtbij een andere keer maar kort maar wel in grote getale, minimaal 250!!!

Mijn tour is al weer bijna op de helft, maar gelukkig heb ik daarna nog wat dagen zelf te besteden voordat ik naar Amerika vlieg… Waar een nieuw avontuur op zich staat te wachten!
De tijd vliegt dan ook om en dat is altijd maar weer een goed teken!


Groet vanuit het regenachtige, koude, besneeuwde (top van de bergen), modderige, gezellige, mooie en vooral verre Nieuw Zeeland!!!

Rik

  • 23 Augustus 2012 - 10:03

    Ilse:

    He Rik!!

    Ik ga je zo nog terug mailen, dus hou het hier even kort ;)
    Maar blij te horen dat Nieuw-Zeeland je inmiddels beter bevalt. Het zuider-eiland is sowieso veel gaver dan het noorder-eiland vind ik, dus ik hoop dat je daar een onwijs leuke tourgroep hebt en een onvergetelijke tijd gaat hebben!!

    Have fun!

  • 23 Augustus 2012 - 12:43

    Annet Otten:

    Hallo Rik.
    Fijn van je te horen. Wat een avontuur....! Nog een hele fijne reis verder gewenst.
    Wij zijn alweer een paar weken aan het werk na een heerlijke vakantie in een voor ons "ver"land (Turkije).
    Zo geniet een ieder op zijn eigen manier, maar ik vind het erg tof van je dat jij hiervoor gekozen hebt.
    Groeten,
    Willem en Annet

  • 23 Augustus 2012 - 14:15

    Karin:

    Hoi rik,

    Wat was je verhaal weer leuk om te lezen. Je beschrijft alles zo mooi. Je belevenissen, gevoel en gedachten. Veel plezier nog.

    Groetjes karin

    Ps: glenn mist je hij maakte een opmerking dat hij al tijdje niks van je gehoord heeft

  • 23 Augustus 2012 - 15:34

    Erik V N:

    He Rik,
    Wat kan je toch mooi je belevenissen op papier zetten, het is steeds weer een genot om te lezen.
    Nog veel plezier in NZ en ik wacht op je volgende verhaal.

    Gr Erik

  • 28 Augustus 2012 - 15:25

    Nenad:

    Very interesting text,I like reading this..Enjoy on your travel!! I will continue reading your text by google translate which translation is terrible ,but what to do...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rik

Nederlandse leeuw (in de vorm van een koekje) in Mongolie!

Actief sinds 15 Maart 2008
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 50026

Voorgaande reizen:

02 Juni 2012 - 18 Februari 2013

Wereldreis 2012

20 April 2008 - 27 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: