Opweg naar New Zeeland... - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Rik Beijer - WaarBenJij.nu Opweg naar New Zeeland... - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Rik Beijer - WaarBenJij.nu

Opweg naar New Zeeland...

Blijf op de hoogte en volg Rik

07 Augustus 2012 | Indonesië, Kuta

Hoi allemaal,

New Zeeland komt al weer steeds dichterbij en dat betekend dat ik straks ook gedag moet zeggen tegen Indonesië en daarbij alweer afscheid neem van het 6e land in nog maar iets meer dan 2 maanden!
Indonesië heet mij gebracht wat ik er van verwachte en hoopte, dat was eigenlijk al heel snel duidelijk. Mijn eerste dagen waren geweldig door mijn gidsen waardoor ik zoveel verschillende gezichten op 1 dag van Indonesië zag.

Mijn geboekte 2 daagse tour waar ik na een korte nachtrust de zonsopkomst kon zien opkomen met een krater en een vulkaan op de achtergrond was geweldig. Helemaal onverwachts waren de uitbarstingen….. helaas niet van de vulkaan, maar van mij zelf. Details zal ik besparen maar het zorgde er vanaf dat moment wel voor dat ik iets minder kon genieten en de lange busreis richting Bali extra zwaar voor mij werd.
Bij het uitstappen in de bus in Bali (Denpasar) sprak ik nog snel 2dames aan die ook bij mij in de bus zaten of ik met hun de taxi kon delen naar het centrum… en zo vertrokken we al snel met zijn 3e naar een hotel, natuurlijk niet de eerste de beste of goedkoopste want deze franse dames hadden wel eisen! (goede voorbereiding voor het samen reizen  )
Na een goede nachtrust voelde ik mij prima en had ik slechts nog maar 1 probleem wat er voor zorgde dat ik geregeld snel de WC op moest zoeken, wat helaas nog wel 3 dagen heeft aangehouden…
Nadat we met onze grote backpack tassen vertrokken, kwamen we al snel via een taxi chauffeur (die ons opnieuw zelf aansprak) bij de haven aan. Onderweg belde de chauffeur naar de desbetreffende boot, die ons naar de Gilli eilanden zou moeten brengen op, want zo bleek, ging deze tocht vanaf deze plek maar 1x per dag. Met een speedboot waren we een uur onderweg maar liet het ons wel een paar van de duizenden eilanden die Indonesië heeft zien en kwamen we tot slot aan op onze bestemming….

Hier besloot ik afscheid te nemen van de franse dames en opzoek te gaan naar een verblijfplaats voor mij zelf. Een hotel vinden is niet het moeilijkste, deze worden namelijk door vele ´verkopers´ op straat aan iedereen aangeboden. Al snel volgde ik mijn weg naar een goedkope kamer iets verder van het strand af, hier werd ik onderweg aangesproken dit keer door een fransman of ik de kamer waar ik naar toe op weg was met hem wilde delen. Hierdoor konden we de kosten delen en kwamen we dus een stuk goedkoper uit.

Zo is mijn verblijf op dit geweldige eilanden waar een combinatie van rust (geen motorvoertuigen), drukte (toeristen),witte stranden,mooie helder blauw water en waar je een geweldig uitzicht hebt dus vanaf de eerste tot de laatste dag met een fransman geweest.
Mij vermaakt op het eiland heb ik me zeker! Heel veel op het strand gelegen, heerlijk gegeten, duiken, snorkelen, gefietst, gezwommen, bruin geworden en ook een gekke avond uitgaan gehad!

Toen kwam toch het moment dat ik weer moest gaan, als laatste bestemming besloot ik Kuta. Dit ligt op Bali en staat vooral bekent om het surfen, uitgaansleven en de vele Australiërs. Hier had ik 3 volle dagen te besteden, als ik de dag van aankomst en vertrek niet mee rekende en dus besloot ik dan ook 1 dag te besteden aan surfen en de andere dag een binnenlandse tour te maken. Mijn 3e dag hield ik nog even open en liet ik het lot dus maar beslissen…..

Na mijn surfervaring op Bali, wat ik gedaan moest hebben, heerlijk aan het strand had gelegen besloot ik mijn trip te boeken. Na een onderhandeling was het mij gelukt goedkoop een dag tour te boeken, moest ook wel want na mijn laatste pintransactie had ik besloten niet meer te pinnen. New Zeeland en Amerika komen er nog aan en dat zijn nou niet echt de goedkoopste landen.
Dus gek genoeg nam ik genoegen met een bakje noedels in een supermarkt i.p.v. een goede maaltijd voor 4 euro aan de overkant. Daarna met het bespaarde geld wel even een drankje gedaan in een kroeg met WIFI.

``WELKOM IN NEW ZEELAND!´´ krijg ik via whatsapp binnen, snap niks van me moeder want vlieg pas over 3 dagen… Toch krijg ik het benauwd en voor dat ik reageer zoek ik mijn eticket op mijn telefoon op. Het onmogelijke lijkt te zijn gebeurd, ik heb mij totaal vergist, niet goed gekeken, verkeerd in mijn agenda gezet of al te lang aan het reizen dat ik veel te makkelijk ben geworden (relax)…. Maar mijn vlucht naar New Zeeland was die morgen om 08:00 uur vertrokken!
Toen ik het meermaals had nagekeken besloot ik toch maar te reageren ``Mam, dit geloof je nooit´´
Ontzettend balend en vol ongeloof zat ik dan aan mijn biertje, de afgelopen dagen en zelfs mijn avond eten kwam in gedachten langs… Zo ben je aan het bezuinigen en aan het genieten van alles om je heen en op het andere moment gooi je belachelijk veel geld weg, door mijn vlucht te missen en komt je (al geboekte) reis in nieuw zeeland ook nog in gevaar!

Gister avond is het mij gelukt een nieuw ticket te boeken en ik vertrek vanavond alsnog en zo komt dus alles toch nog goed. Er viel gister avond dan ook echt een last van mijn schouders af en omdat ik vanaf deze afstand niet echt gemakkelijk een gesprek met iemand heb, moest ik toch even wat kwijt via FB. Over het hele voorval heb ik nog niet kunnen lachen, maar weet dat die momenten echt nog wel komen. Heb het nu achter me kunnen laten, het is onwijs zonde en dom, maar het is gebeurd.

Zoals Paps al zij ``Je bent pas echt een wereldreiziger als je ook deze tegenslagen kan verwerken´´

Mijn laatste dag in Bali zit er nu bijna op, de laatste zonnen stralen gepakt en zo nog even de laatste foto´s maken. Een vest moet er ook nog gekocht worden, want dit heeft het eiland Gillis niet gehaald door een ongemakkelijk moment  (toilet bezoek, ticket betalen en de boot halen) , dit zal ook wel nodig zijn want van ruim 30 graden zit ik straks in de winter van New Zeeland…….


Zoals eerder al benoemd , leuk dat jullie dit lezen en nog leuker de reacties/sms/app/mailtjes die ik ontvang!!

Groetjes Rik


P.s. een veel voorkomende vraag/opmerking is dan ook dat ik zo snel de
wereld voorbij ´vlieg´ hier denk ik zelf ook veel over na. Maar dat ik in deze 3 maanden snel door vele landen ga en zo ook in dit geval 2 weken Indonesie achter de rug heb is een bewuste keuze geweest, ik wilde snel zoveel mogelijk zien.
Straks heb ik 3 maanden USA met Tim en daarna max. 3 maanden in het zuiden van Afrika met o.a. Ilse. Naar beide reizen kijk ik ontzettend uit, natuurlijk eerst New Zeeland, maar het lijkt me leuk weer een vast gezellig gezelschap om mij heen te hebben.
Nu ruim 2 maanden verder moet ik wel zeggen dat het lastiger is zolang alleen dan ik vooraf had gedacht, maar ik het door het snelle reizen wel ontzettend naar mijn zin heb!!!

  • 07 Augustus 2012 - 11:48

    Chantal:

    Hey Rik! Wat een verhalen allemaal! Erg leuk om te lezen!
    En wat een tegenslag, maar gelukkig is er niks met je zelf aan de hand behalve hoog nodige toiletbezoekjes, maar dat hoort erbij!!

    Wie weet zie ik je nog in USA! Ik ga 14 oktober een week naar New York! Ik weet natuurlijk niet waar jij je dan bevindt, maar wie weet! ;)

    Fijne reis nog en laat de winter alsjeblieft in New Zeeland!! Hier is het nog geen zomer geweest namelijk! Het regent vandaag alweer de gehele dag! :(

    xxx
    ( ook de groetjes van mijn mama! )

  • 07 Augustus 2012 - 13:21

    Kirsten O.:

    Wauw, ik vind het echt ontzettend knap en stoer hoe jij dit allemaal in je eentje doet! Trots op jou! Geniet van al het moois dat je nog ziet en mee maakt. xx

  • 07 Augustus 2012 - 13:27

    Manon:

    haaaii!!

    Bijna niet te geloven idd.. Maar jou overkomt het weer.
    Echt jammer van dat ticket maar gebeurt is gebeurt :( al lang genoeg over gehad gisteren, zou het je niet nog meer inpeperen..

    Nu lekker winter jij! hahaha zou wel even wennen zijn van het strand naar een dikke trui :P
    Hoe ging het surfen daar, kon je het een beetje???
    Ik vind de tijd snel gaan hoor, geniet ervan!!

    xxxx je zussiee

  • 07 Augustus 2012 - 13:41

    Joyce Kuijntjes:

    Super gaaf Rik!! En tja,...maar niet meer aan de tegenslag denken, als dit het ergste blijft je hele reis dan heb je geen klagen!!

    Geniet en have fun!!

    Groetjes,

    John en joyce

  • 07 Augustus 2012 - 14:47

    Manon:

    Merk je trouwens nog wat van die vulkaan die ontwaakt is???

  • 07 Augustus 2012 - 18:37

    Erik Van Nieuwkerk:

    HE prutser, hoe krijg je het voor mekaar HAHA. maar leuk dat je het wel weer naar je zin hebt gehad. Maar nu vanuit de warmte naar de kou zal wel erg tegen vallen. Geniet van new zeeland, volgens Dorina is het het mooiste land ter wereld. spreek je gauw! maar geen vluchten meer missen hoor.

    Gr Erik

  • 07 Augustus 2012 - 19:25

    Silvia:

    Hee wereldreiziger bij je volgende biertje komt er vast al een klein glimlachje...blijf lekker genieten
    groetjes en een dille kus...Silvia

  • 07 Augustus 2012 - 22:37

    Ilse:

    Hee Rik!

    Oke het verliep dan misschien niet helemaal soepel, maar het gaat erom dat je nu dan echt in Nieuw-Zeeland bent, echt een prachtig land! Ik ben er niet in de winter geweest, maar ook dat lijkt me echt geweldig! Ik lees dat je georganiseerd gaat reizen daar, ik hoop dat je mn advies hebt opgevolgd en n tour hebt geboekt met adventure tours, dan ga je echt sowieso een super gave onvergetelijke tijd hebben. Maar anders natuurlijk ook gewoon, Nieuw-Zeeland is tof!
    Ik hoorde net het nieuws dat mount Tongariro is uitgebarsten, na meer dan 100 jaar zonder activiteit!! De locals zeggen dat een Maori die in de berg leeft wakker is geworden, zich omgedraaid heeft een flinke scheet heeft gelaten en weer is gaan slapen... Tsjah je hoort wel, een bijzondere cultuur daar, vergeet daar zeker niet wat van mee te pikken! En ik weet niet of je de hike bij mount Tongariro nu kan doen, maar als je hem gaat doen: succes! Aan het einde van de hike staan er wat goede bomen om te knuffelen als je wat energie nodig hebt, geloof me, dat helpt:) En die energie kan je best wel gebruiken aan het einde van de hike... Geniet geniet geniet, ben super benieuwd naar je verhalen!!

    Ooh en als je met adventure tours bent: mail even welke route je doet en welke gids je hebt:)

  • 08 Augustus 2012 - 08:38

    Cheyenne :

    Dat zal wel even erg schrikken zijn geweest! Je paps heeft helemaal gelijk :)

    geniet van de rest van je reis, maar dat komt wel goed zo te lezen.

    Groetjes!

  • 08 Augustus 2012 - 23:16

    Erik-Jan:

    Hey Rik,

    Mooi verhaal weer. Kut van die vlucht en ticket, maar weet zeker dat dat je reis niet kan verpesten. Gewoon even terugdenken aan alle mooie momenten die je al hebt gehad en vooruit denken aan alle mooie en speciale momenten die nog komen gaan. Komt helemaal goed. Anders geef je toch gewoon ergens een benefietconcert? Help Rik de Nieuw-Zeelandse winter door... Wie weet...

    Heel veel plezier in Nieuw-Zeeland en geniet er maar vooral van!

    Groet, Erik-Jan.

  • 10 Augustus 2012 - 03:28

    Rik:

    Hoi allemaal,

    Wat ontzettend leuk om alle reacties te lezen.

    @Manon laten we over het surfen enkel zeggen dat ik meermaals even heb gestaan, maar om nou te zeggen dat het goed ging....

    Over de vulkaan heb ik hier niks gehoord en er staat ook niks op de voorkant van de kranten, ben er dan ook niet mee bezig geweest.

    @Ilse morgen begint mijn tour, 21 dagen en natuurlijk met adventure tours hoe kon je daa nou over twijfelen! Jij bent de expert op het gebied van reizen (zeker in NZ) heb de rest dus niet eens bekeken! ;)

    -Over de winter, het is wennen en niet echt mijn ding! Moet nog wel wat kleren er voor aanschaffen....maar dat komt wel!

    Groet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rik

Nederlandse leeuw (in de vorm van een koekje) in Mongolie!

Actief sinds 15 Maart 2008
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 50022

Voorgaande reizen:

02 Juni 2012 - 18 Februari 2013

Wereldreis 2012

20 April 2008 - 27 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: