Sorry, het liet even op zich wachten - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rik Beijer - WaarBenJij.nu Sorry, het liet even op zich wachten - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rik Beijer - WaarBenJij.nu

Sorry, het liet even op zich wachten

Blijf op de hoogte en volg Rik

27 Juli 2012 | Thailand, Bangkok

Gisteren had ik mij zelf het doel gesteld dat ik mijn verhaal geschreven moest hebben, vandaag kan ik hem dan ook na wat correcties en laatste aanpassingen daadwerkelijk plaatsen.
Mijn verhaal schrijven was nog een hele klus want mijn laatste verhaal is alweer van een tijd geleden. Overigens is dat ook niet erg slim want een groot gedeelte van mijn verhaal had ik al in het vliegtuig richting Thailand geschreven.

De afgelopen uren, dagen en weken is er weer genoeg gebeurd en om het allemaal ook voor jullie overzichtelijk te houden schrijf ik mijn verhaal tot mijn aankomst in Indonesië. De rest van de info vinden jullie ook snel, misschien vandaag nog, in een apart verhaal om het overzichtelijk te houden.

`Eerder al geschreven:´

Op duizenden kilometers van jullie vandaan en ook nog eens op duizenden kilometers hoogte, maak ik een begin aan dit verhaal. Ondanks dat de mensen om mij heen allemaal slapen of in ieder geval geen woord spreken heb ik vandaag in het vliegtuig eerst een stuk uit een boek gelezen, daarna een cabaret show gekeken om met die zelfde aanhoudende glimlach mijn verhaal te gaan schrijven. Die glimlach, is ook wel een teken voor mij hoe ik op dit moment in mijn vel zit. Want zowel Gullian als Hong Kong waren geweldige bestemmingen en gaven me echt een positief gevoel!

Eigenlijk een beetje stiekem bestudeer ik af en toe mijn agenda, om eens uit te rekenen hoelang ik al onderweg ben. Elke keer besef ik dan weer dat de tijd zo ongelofelijk snel gaat en gelukkig dus nog even een tijdje duurt.
Nu ruim 5 weken onderweg heb ik zoals in B.V. Moskou een stad leren kennen zoals ik dat nog nooit had gedaan, de Transaberie express meegemaakt, net als de Nomaden geleefd, vanaf China elke avond weer opzoek moeten gaan voor een slaapplek, heerlijke maaltijden gegeten en China ervaren,gezien en meegemaakt op een manier wat ik vooraf nooit had bedacht.

Mijn laatste verhaal sloot ik af met de mededeling dat ik hoopte een rust dag te kunnen houden, deze dag had ik eigenlijk wel nodig maar hebben uiteindelijk pas in de laatste 2 dagen in Hong Kong plaatsgevonden. Mijn laatste dag in Gullian heb ik een tour gemaakt naar 2 schitterende gebieden waar we met bamboe boten over het water dreven en ondertussen van 2 totaal verschillende landschappen konden genieten.
Die avond vertrok mijn trein richting Hong Kong, ruim 14 uur die minder soepel verliepen dan ik vooraf verwachte of eigenlijk meer hoopte. Door mijn eerdere positieve maar zware ervaring om zittend de nacht te over bruggen, had mij doen besluiten dit de laatste treinreis in China weer te doen. Ondanks de wat mindere ervaring kwam ik wel in gesprek met een Chinese jongen die mij hielp langs de douane, met de metro en mijn voorzag van wat info.

Aangekomen in Hong-Kong dacht ik wel `even` een betaalbaar slaapplek te vinden maar ik had mijn doel moeten vermakelijke alleen al een hostel vinden, dit lukte mij namelijk al niet. Het gebied waar ik zocht was dan ook wel precies in het centrum en toen ik de hoop eigenlijk al begon op te geven kwam ik een oude man tegen die voor mij een slaapplek kon regelen. Dit was betaalbaar en in het centrum en dus precies wat ik zocht!

In Hong Kong heerste er ondanks de vele mensen die hier wonen en de dichtbevolktheid van het land een hele andere sfeer dan ik de ruim 2 weken daarvoor in China had ervaart. Zo was het hier schoon, spraken de mensen Engels, was er hier veel meer te zien en te doen , heerlijk weer, georganiseerd, vervoer gemakkelijker en misschien wel het belangrijkste werd er niet de hele tijd op de grond gerocheld!
Nu per dag benoemen wat ik gedaan heb is al niet meer mogelijk, mijn ´dagboek´ is er namelijk na zijn 29e dag mee gestopt. Wat komt doordat ik vanaf het begin van mijn reis dagelijks zoveel mee maak en daardoor te veel moeite heb of vind om het allemaal te noteren en daardoor ook vergeet.

Hong Kong bestaat uit 2 delen, het vaste land en een eiland Hong Kong Eiland. Mijn tijd heb ik op beide plekken veel doorgebracht zowel in de stad als in de bus (Big bus tour) ,die zowel over het eiland als het vaste land reed. Via deze weg kwam ik langs alle toeristische plekken en je meermaals de mogelijkheid gaf om uit te stappen of om even later je tocht weer te vervolgen…

Een aantal bezigheden die ik in Hong Kong heb gedaan zijn markten, langste roltrap, lichtshows, boottochten, (geweldige!!) uitzichten, zonnen, Duits bierfeest, lekker uit eten, haven bezichtigen, meest luxe winkels BEKIJKEN en nog veel meer….

Ondertussen was ik na mijn 2e nacht op advies van 2 Nederlanders (die ik al eerder had ontmoet) nog verhuist naar Hong Kong eiland waar het qua bestemming niet verkeerd was en ik nog goedkoper kon overnachten. 

Mijn laatste 2 dagen bestonden zoals eerder al benoemd niet uit bijzonder veel, zo moest ik de eerste keer de bus nemen naar het strand waar ik de hele middag heb gelegen en ontzettend bruin ben geworden en moest ik de 2e dag de straat over steken waar zich midden in het park een zwembad bevond met meerdere baden, waaronder een zonnen-bad (klein laagje water waarin je ligt te zonnen).

En na die laatste heerlijke dag stapte ik begin van de avond mijn vliegtuig in richting Thailand. Daar aangekomen gelijk een hotel genomen omdat mijn familie (Pap,Mam,Koen en Manon) pas 6uur later aan zouden komen. Toen ik bij de aankomsthal aankwam en zag dat het vliegtuig ondertussen al geland was kwamen er wel wat zenuwen, hoe zou het zijn om iedereen weer te zien?

2 volle weken Thailand met het gezin verliepen alsof we nooit van elkaar weg waren geweest, gelukkig maar want deze vakantie moest niet om de verloren zoon/broer draaien maar ook voor hun een heerlijke vakantie zijn. Ondanks dat het op sommige momenten even wennen voor mij was, om weer te moeten luisteren of dingen te moeten overleggen. Heb ik 2 weken Thailand als super ervaren.
Voor ons allen was dit voor het eerst een georganiseerde reis met een geweldige, grappige, gezellige, spontane en ook erg fijn Nederlands sprekende reisleidster! Zij heeft ons vele bijzondere plekken van Thailand laten zien; Rijstvelden, olifanten, markten, apen, steden, dorpjes, oorspronkelijk Thaise gezinnen, mooie tochten, heerlijke restaurantjes, fietstochten, jungletochten en nog veeeel meer!!

En toen we van onze reisleidster en de rest van de groep afscheid hadden genomen na een geweldige Thaise avond met muziek, dans, diner en taart inclusief show voor paps die jarig was… hadden wij er nog een paar dagen in een luxe resort met een heerlijk zwembad en ook vlakbij het strand erbij geboekt. Wat een heerlijk einde van een onderbreking tijdens mijn wereldreis die ondertussen al weer bijna 8 weken bezig is!

P.s.

…..of de ´walking street´ in Pattaya wat de grootste hoeren buurt van de wereld is ( zo kreeg ik te horen ) aan de Ping Pong show in Bangkok kon treffen, dat moeten jullie maar aan de overige Beijers vragen!


Rik

  • 27 Juli 2012 - 17:18

    Erik Van Nieuwkerk:

    He goed om te horen dat je weer goed in je vel zit. En dat je het weer ontzettend naar je zin heb, ook met de rest van de Fam. Maar dat ik nou aan je zus moet vragen hoe het in de hoeren buurt was vindt ik een beetje jammer!!!!! He jongen geniet er van en ik hou je verhalen in de gaten, leuk om te lezen, en dat biertje doen we wel als je weer terug bent,sorry maar ik vond het te ver fietsen HAHA

    Gr Erik

  • 27 Juli 2012 - 19:59

    Ilse:

    Leuk... snel door naar het volgende verhaal:)

    x ilse

  • 03 Augustus 2012 - 23:00

    Manon:

    Hee Rik!!
    Alweer helemaal beter??
    Hoe is die daar en mis je ons nu alweer!!? Haha

    Ik mis jullie nu wel hoor. Als iedereen weg is, is het wel heel stil in huis opeens! Haha
    Geniet ervan!!!
    Kusss je zusje!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rik

Nederlandse leeuw (in de vorm van een koekje) in Mongolie!

Actief sinds 15 Maart 2008
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 49994

Voorgaande reizen:

02 Juni 2012 - 18 Februari 2013

Wereldreis 2012

20 April 2008 - 27 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: