Opweg naar ROUTE66 - Reisverslag uit Lebanon, Verenigde Staten van Rik Beijer - WaarBenJij.nu Opweg naar ROUTE66 - Reisverslag uit Lebanon, Verenigde Staten van Rik Beijer - WaarBenJij.nu

Opweg naar ROUTE66

Blijf op de hoogte en volg Rik

29 September 2012 | Verenigde Staten, Lebanon

Hallo allemaal,
Een passende titel, een begin van het verhaal, het zo samen vatten dat ik er meer mensen een plezier mee doe om het te lezen of om al onze belevingen onder woorden brengen, is ook deze keer weer een hele uitdaging!
We hebben sinds mijn laatste verhaal ``Washington en Chicago´´ beide steden al weer achter ons gelaten en hebben onze eerste dagen op route 66 er ook officieel op zitten. Ja, ook nu gaat het weer snel! De uitspraak waar Tim na precies een week mee kwam, had ook ik deze keer weer. ``Heb al het gevoel dat we een maand weg zijn´´ Maar laten we duidelijk zijn dat betekend niet voor ons en vele andere backpackers dat we het niet naar onze zin hebben, we doen gewoon veel, krijgen veel nieuwe indrukken en zijn toch ook weer ver weg van vrienden en familie…
Aangekomen in Washington, namen we al snel afscheid van onze Koreaanse Chinees die we de 3e avond in Washington wel weer tegen zouden komen, dit omdat wij in het zelfde hostel als haar zouden overnachten. Maar eerst hadden wij 2 overnachtingen bij een CS (couchsurfing) adres geregeld. In een luxe wijk net buiten het centrum, zaten wij in een mooi huis wat er enkel bewoond werd door 3 mannelijke bewoners en er maar verwaarloost bij stond. Voor ons geen probleem, de gezelligheid was er niet minder om en de slaapplek ( een bank en luchtbed ) werd er ook niet minder om. Maar voor we hier gebruik van konden maken werden we mee genomen naar een concert met Amerikaanse volksmuziek, wat ook nog eens erg goed klonk!
De 2 dagen die in Washington volgde hebben we heel veel gelopen en zeker alle hoogtepunten die ons interesseerde gezien. Daar behoorde zelfs meerdere museums bij en dat hebben toch maar weinig mensen van te voren van ons gedacht!
De laatste nacht in Washington sliepen we in een hostel, deze nacht zijn we ook uit geweest in het levendige centrum en was een nachtelijk bezoekje aan de MAC ook een echte must! De volgende morgen werd ik, net op tijd voor ons gratis ontbijt, wakker gemaakt door Tim. Daarna hadden we afgesproken met ´Koreaantje´ om vervolgens een FBI museum te bezoeken en een lekkere smoothie te nuttigen om daarna de metro richting het station te nemen om vanaf daar onze 18uur durende trein reis te nemen naar Chicago. Vergeleken met mijn treinreizen in China was dit een wereld van verschil en konden wij ``lange Nederlanders´´ (zoals we vaak worden genoemd!) heerlijk onze benen strekken en de nacht goed overbruggen.
Aangekomen in Chicago hadden we te maken met een andere tijdzone, wat maar weer eens bevestigd hoe groot het land is. Ons CS-adres was dit keer een `echt´ studentenhuis, maar geen kwaad woord over de mannen die ons ondanks de kleine ruimte ons wel gewoon in huis namen en nog het meest bijzondere zijn (lucht)bed aan ons aanbood waardoor hij zelf 3 nachten op de vloer sliep. Respect!
Onze beste CS belevenis was in Chicago maar niet met deze mannen, via mijn profiel had ik ook een berichtje gekregen met de uitnodigen ergens wat te gaan drinken. Na wat berichtjes heen en weer gestuurd te hebben werd dit uit eindelijk een uitnodiging in zijn appartement, waar de mixjes vodka al snel op tafel stonden en gingen we op zijn rekening naar een restaurant gericht op veganisme. De avond sloten we (iets te) laat af in zijn appartement, na een zeer gezellige avond voor beide partijen want de volgende middag kregen we al weer berichtje met de tekst ``Zal ik vanavond koken?´´
Onze 3e dag in Chicago hebben wij `thuis´ besteed achter de computer om het een en ander aan informatie in te winnen voor route 66, waar mij zoals wel vaker werd verteld, deze reis kan niet gemaakt worden zonder een goede voorbereiding! Tim en ik zijn dus blij dat we hier zeker een middag aan besteed hebben, met als gevolg wat hoogte punten op de route, extra CS overnachtingen, hotel overnachtingen geboekt waaronder een super luxe hotel in Las Vegas….
Of het nu allemaal goed verloopt en de route spoedig verloopt weten we al wel een kleine beetje wat we zijn vandaag aangekomen in Lebanon, maar als deze info volgt in het volgende verhaal ``ROUTE 66´´ ……….

Bedankt voor het lezen!

Groeten Tim en Rik

• 29 September 2012 - 12:24

Rob:

Hoi Rik en Tim

Ik zie dat er al veel reakties op bovenstaand verhaal zijn gekomen dus kan ik niet achter blijven.
    Klinkt leuk zo net kamperen. Nu nog zo'n super de luxe appartement zien te score datvzie je op tv ook altijd.
    Ik denk dat met route 66 het avontuur echt gaat beginnen,eigen auto en weinig vooraf geregeld dus de verhalen zullen wel weer komen.

Veel plezier, rob

• 29 September 2012 - 18:23

John En Claudia:

Hey Rik en Tim,

Zo te lezen hebben jullie het ontzettend naar jullie zin !
    Geniet er van en nog heel veel plezier samen
    We kijken uit naar je verhalen.

Groeten, John en Claudia

• 30 September 2012 - 09:45

Adrie En Leontine:

Hoi Tim en Rik,

Zo, dus het echte werk is begonnen. Toevallig zagen we afgelopen vrijdag een reisprogramma op TV waarin de Route 66 werd "behandeld". Zag er gaaf uit, Monument Valley ziet er spannend uit, wonen nog redelijk veel indianen. Kortom, jullie gaan nog veel beleven. Tja, veel musea zal je daar niet meer tegenkomen (ik wist niet wat ik las!!!!).
    Veel plezier en doe vooral voorzichtig.

Groeten,
    Adrie en Leontine

• 02 Oktober 2012 - 11:29

Mandy:

Boys!

Klinkt goed! Heel veel plezier!!!

X Mandy