Route 66 - Reisverslag uit Albuquerque, Verenigde Staten van Rik Beijer - WaarBenJij.nu Route 66 - Reisverslag uit Albuquerque, Verenigde Staten van Rik Beijer - WaarBenJij.nu

Route 66

Blijf op de hoogte en volg Rik

03 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Albuquerque

Voor vele is het een droom die ooit nog werkelijkheid moet worden, de bekendste niet bestaande snelweg is bekend over de hele wereld, maar wordt nog maar door weinig mensen bereden. Op Route 66 is de reis het doel. Van Chicago naar LA een route van bijna 4000 km gaat het niet om bakken in de zon, het bezoeken van museums of het beklimmen van bergen. De kracht van route 66 is het gebrek aan bezienswaardigheden. Route 66 bestaat uit verborgen belevenissen die je vooral zelf moet ontdekken.
….en daar zijn wij afgelopen week officieel aan begonnen!

Als wij onze Jeep Liberty in Chicago ophalen gaat voor ons gevoel deze geweldige vakantie echt beginnen. New York en Washington waren zonder twijfel geweldig, maar uiteindelijk geeft een eigen auto in combinatie met het rijden over route 66 en straks ook nog eens de gehele westkust toch wel de grootste kick!

Op het moment van schrijven rijden we net een indianen reservaat binnen, Tim achter het stuur en ik met mijn laptop op schoot maar dit natuurlijk niet zonder mijn (video)camera uit het oog te verliezen! We maken dan ook beide vele foto´s, waarvan ik er vandaag op verzoek een paar op deze site heb geplaatst. Volgens Tim kom ik geen schietende indianen of cowboys op paarden tegen, voor mijn gevoel moeten die er zeker hier in Texas zitten maar
``die zitten vast verstopt ´´ en dus kan ik weer verder met typen….

We zijn nu een week onderweg en hebben de volgende plaatsen al achter ons gelaten ( voor wie het op wil zoeken! ) : Chicago, Springfield (il) , ST Louis, Lebanon, Tulsa, Oklahoma City, Amarillo en op dit moment zijn we via Santa Fe onderweg naar Albuquerque.

1 ding is zeker het is een reis die nog moeilijker te beschrijven is dan de maanden hiervoor, het is een route die mij alleen per naam bekend was liet mij besluiten een autoreis te maken van Oost naar West Amerika. Zoals wel vaker wist ik niet wat ik moest verwachten en gelukkig stelde mij dit opnieuw niet teleur.
Vele kilometers ``niks´´ te zien zie ik anders, een oud bordje, gebouw, lokaal cafe, benzine station, huizen, auto´s of het wisselende landschap laten mij allen nu genieten! Kilometers maken doe ik hier met veel plezier aan het stuur of naast Tim met mijn camera of wegenkaart in de hand. Als 2 vrienden er op aangewezen zijn om route 66 te berijden is een uitdaging en tegelijk een heel leuk avontuur!

Voor onze reis hadden we al besloten zoveel mogelijk van Couchsurfen gebruik te maken. Voor wie hiermee niet bekend zijn een korte uitleg:
Mensen stellen letterlijk vertaald hun bank beschikbaar om op die manier gratis te overnachten, mogelijk over heel de wereld met als doel elkaar beter te leren kennen op meerdere fronten.

Wij zouden couchsurfen voornamelijk gebruiken voor de gratis overnachtingen, bijna 3 maanden Amerika, een auto huren en ook nog eens elke avond de hotel kosten waar je slechts slaapt is geen goedkope grap! Deze gedachten hebben we nu zeker niet meer, we zijn het volkomen eens met de gedachten achter CS (couchsurfen)! We vinden het geweldig om bij vreemden te overnachten en op de gekste plekken terecht te komen, genieten tegelijk van de aandacht die de lokale omgeving ons geeft omdat ze nog nooit Nederlanders zijn tegen gekomen, zien de stad op een anderer manier, weten beter hoe de echte Amerikaan leeft en natuurlijk zijn we ook blij met het ontbijtje, diner en drankjes die voor ons geregeld worden….

De LEUKSTE couchsurf belevenis is lastig te benoemen want naast Chicago, waar we 2 avonden in zijn appartement aan de drank en uit eten gingen in een restaurant voor veganisme hebben we ook een geweldige avond gehad in Springfield.
Tegen 17uur kwamen we aan bij ons CS adres, na wat gedronken te hebben wilde hij ons gelijk de stad laten zien voor het donker zou worden en wij de volgende ochtend weer zouden vertrekken. Zijn favoriete kroeg behoorde ook tot de rondleiding. De avond was vooral gezellig door de lokale mede stamgasten in de kroeg die korte praatjes met ons maakte of (sorry alweer!) biertjes en pizza aanboden! …we zijn ze dankbaar want deze DUBBEL DEKKER pizza, is toch echt het beste wat we tot nu toe hebben gegeten!

De SLECHTSTE couchsurf adres kan zijn in Chicago waar we in een te kleine studentenkamer sliepen of in Tulsa waar we bij een 62 jarige man die ontzettend vriendelijk voor ons zorgde en aan alle wensen van een perfecte CS voldeed toch echt even iets aan de geur in zijn huis en zich zelf had moeten doen!

Vanavond hebben we ook een CS adres en hebben we er ook nog een paar verder op de route gepland staan en zullen wij dit ook zeker aan de westkust blijven proberen, want CS is echt een geweldige manier van reizen en voegen ontzettend veel extra´s toe aan deze reis!

De BESTE slaapplek was voor ons beide gister nacht beide op een bank in een ruime woonkamer. Hier kwamen we tegen half 7 aan omdat we eerst een heerlijke steak hadden gegeten in een restaurant dat bekend staat om het aanbieden van een steak van ruim 3,5 kilo! Natuurlijk horen hier ook de nodige bijgerechten bij en als dit je dan lukt binnen een uur krijg je het gerecht GRATIS! Later op de avond zijn we nog naar een `hoogtepunt´ in Amarillo geweest waar ze meerdere auto´s met de punt in de grond hebben gestopt en (dit keer) hebben geverfd in de vorm van vlaggen van verschillende landen…. Na een praatje, ook met mama, want we zaten dit keer in een gezin besloten we tegen 11 uur te gaan slapen….. Vast en zeker ook door het vroege opstaan en het steeds opnieuw weer laat naar bed gaan zorgde vast en zeker ook voor deze heerlijke slaapplek en goede nachtrust!

Groetjes Tim en Rik

P.s. foto´s USA voeg ik morgen waarschijnlijk toe, hierbij al wel vast wat foto´s van de afgelopen maanden!

• 03 Oktober 2012 - 19:20

Kirsten :

Hoi Rik,

Wat heb je dit weer mooi geschreven;-) Leuk om te lezen. Veel plezier verder en geniet, geniet & geniet!

Liefs

• 04 Oktober 2012 - 07:40

Fleur Ten Hacken:

Hi Rik! Wat leuk om al je CS-ervaringen te horen! Ik ga vanavond naar een CS-meeting hier in Beijing, ben benieuwd! Geniet nog van de rest van je reis! xxx

• 05 Oktober 2012 - 16:10

Marcel:

he cowboys al praten met een rollende amerikaanse rrrrrr

• 05 Oktober 2012 - 16:12

Marcel:

he cowboys waar blijve de fotos??