Het einde van Route 66 is het begin van ..... - Reisverslag uit Laguna Niguel, Verenigde Staten van Rik Beijer - WaarBenJij.nu Het einde van Route 66 is het begin van ..... - Reisverslag uit Laguna Niguel, Verenigde Staten van Rik Beijer - WaarBenJij.nu

Het einde van Route 66 is het begin van .....

Blijf op de hoogte en volg Rik

17 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Laguna Niguel

Rik; “Amarillo, daar ben ik pas”

Tim; “Weet je hoeveel we gedaan hebben vanaf Amarillo, dat zijn zeker 3 pagina’s “GEK” ‘’


Er valt een korte stilte, maar gelukkig staat de muziek nog aan, zingt Tim soms even mee en zorgt hij er ondertussen voor dat we met de zee die links van ons ligt over de 4-baans snelweg richting onze volgende bestemming aan de Westkust gaan.

Route 66 hebben we een kleine week geleden namelijk achter ons gelaten, een reis die ons heeft verrast, (volgens CS) ons uithoudings vermogen met elkaar heeft getest, vele verschillende beelden van Amerika heeft laten zien, we door CS geweldige mensen hebben leren kennen, leuke feestjes hebben gehad, geregeld ons zelf of door anderen zijn verrast met een heerlijke maaltijd, de historie van Amerika hebben ervaren en gezien door bijvoorbeeld alleen al het bezoeken van de kleine dorpjes en hebben we ook nog eens tijdens de route 3 natuurparken bezocht…

Wij zijn het zeker niet eens met de Amerikanen die route 66 maar niks vinden, wij zijn blij dat we het gedaan hebben! Maar zullen het je alleen pas aanraden als je langere tijd in Amerika zit. Bepaalde stukken zijn niet bijzonder, je zou dus ook halverwege de route kunnen beginnen, waar veel meer te zien is, het landschap sneller veranderd en waar je route 66 ervaart zoals je erover leest of denkt. Maar in ons geval, als je toch tijd zat hebt….100% zeker doen!
Want zeg nou zelf waar anders zie je een landschap zo snel(?) veranderen van stad naar het platteland, steeds weer kleine dorpjes, door de bergen, midden in de woestijn, door een totaal verlaten dorp en zoveel meer!

Onze route stond door route 66 gedeeltelijk vast, we moesten richting het Westen en hadden ons voor genomen route 66 zoveel mogelijk te volgen. Daarbij hadden wij dus geregeld CS adressen vast gelegd die ons dus een soort van verplichting gaven wel op de afgesproken dag in de betreffende plaats aan te komen.

Toch hebben wij gisteren zelfs nog onze planning (voor de zoveelste keer) totaal omgegooid, maar hier later meer over, route 66 hebben wij gereden alleen wel met een paar uitschieters naar boven of naar beneden om straks naar bijna 3 maanden echt alles gezien te hebben. Helaas zijn we daar nu al wel achter, alles zien, de helft of een kwart…. dat gaat ons nooit lukken!

Een aantal natuur parken hebben we al kunnen afstrepen van ons “Must see” lijstje;

1.
Mesa verde, een park waar je nog duidelijk kunt zien dat de mensen echt hier geleefd hebben. Met vele stenen zijn er tussen de rotsen de mooiste huizen gemaakt.


2.
Monument valley, uit het niets schieten de grootste rotsen de lucht in.


3.
Grand Canyon, we hebben 3 uur langer in de auto gezeten om bij de Noord kant uit te komen. Minder touristisch, beter uitzicht en geweldige wandeltochten.

Het waren 3 totaal verschillende parken, die niet te vergelijken met elkaar zijn. In de Grand Canyon hebben we meerdere hikes kunnen lopen, de andere parken was het of een hele kleine wandeling of ging je er met de auto door heen, dit was dus zeker wel erg positief aan de Grand Canyon.


Ook zijn wij een keertje van route 66 afgeweken, om bij Havasu Lake City uit te komen, wat ook wel bekend staat als London met de echte Londonse bridge. Hier kwamen we terecht omdat wij ons CS adres iets te laat hadden geïnformeerd en zij daarop niks meer van zich had laten horen. We wilde dit plaatsje eigenlijk bezoeken de volgende dag, maar zijn dus door gereden om hier al een overnachting mee te pakken om de volgende daarna weer door te kunnen gaan. Vele zullen deze beleving al wel gehoord hebben, maar hierbij alsnog mijn FB-status:


Het is ons WEER gelukt! Sauna, turks stoombad, fitness, zwembad, ontbijt, 2 grote bedden, balkon, nog grotere kamer dan gisteren en dat voor maar 15euro p p.p.!! Palm Springs (Palm Springs, California — met Tim Hak.


Het regelen van een hotel voor de juiste prijs liet ik Tim gelijk zien dat ik mijn onderhandelingstechnieken nog niet kwijt was, het lukte me zelfs na het definitief vast stellen van een goedkope prijs er nog iets van af te krijgen, want tja 2 Nederlandse jongens uit Amsterdam die 3 maanden door Amerika rijden…….

Als wij geen CS adres hebben, proberen we nu dus ook eerst de stad te verkennen, wat te gaan eten en dan pas opzoek te gaan naar een hotel. Tot nu toe al 3x keer met als gevolg een super verblijf wat ons in de avond minimaal voorziet van een zwembad en jacuzie!

Tot slot sloten wij onze laatste Route 66 overnachting af in een Wigwam, en bestelde wij om het indiaanse leven echt te ervaren ons eten online, zoals wel vaker was dit weer veel te veel waardoor we ook de volgende ochtend en middag konden genieten van onze pizza! Onder het genot van wat drankjes, de broodjes, pasta en de pizza niet te vergeten gingen wij er weer voor zitten om de aankomende weken in beeld te krijgen. We besloten Mexico toch niet te bezoeken, tijd gebrek en de onduidelijkheid of het wel mogelijk was met ons visum.

Via een middag shoppen ( beide o.a. 4 paar schoenen gekocht!!) , een dag door een ander park rond gelopen kwamen we aan in Sant Diego. Hier hebben we van de 3nachten helaas maar 1 nacht bij een CS adres kunnen overnachten, maar hebben we wel opnieuw geweldige dagen en opnieuw weer veel en erg leuke dingen gedaan:

° Seaworld (Dolfinarium, met attracties en veel shows was erg leuk!)
° American footbal wedstrijd
° Show van de Amerikaanse luchtmacht

Terwijl we al ruim een maand in Amerika rond reizen, hadden we de zee nog niet gezien en zeker nog niet genoten van de heerlijke zon en top temperatuur die we al vanaf het begin hebben. Onze volgende stop kwam dan ook prima uit en is vooral relaxt zo kan ik nu wel zeggen. Net zoals de reactie van Annet in mijn vorige verhaal, hoor ik gelukkig vaker dat ik mijn (in dit geval onze) belevingen leuk verwoord. Gelukkig ook maar, want besteed er veel tijd aan en zo zijn we nu ook al een paar dagen op onze bestemming aan de westkust waar Tim eerder in dit verhaal naar toe reed.

Vanuit de woonkamer hebben we zich op de zee, hebben we beide onze eigen kamer, zijn we zo op het strand, kunnen we gebruik maken van het zwembad, hebben we al 2x toe heerlijk gegeten (voor ons beide zelfs de eerste keer Sushi, wat volgens de expert nergens in Ned. zo goed te vinden is) en maakt dit verblijf het voor mij extra bijzonder omdat het de vader van Glenn is, die ik enkel van de positieve verhalen kende.
Op dit moment valt alles prima in elkaar en Tim verwoord het goed
``Je zou hier maar het hele jaar kunnen wonen’’

Rik: ``Je zij weer GEK tegen mij he? ´´

We pakken zo al onze spullen en vertrekken dan helaas al weer en gaan dan verder naar boven, San Francisco en Los Angeles slaan we over om dit na Las Vegas in onze laatste 10 dagen zonder auto te verkennen.
Of we nog naar Seatlle en Vancouver gaan is sinds het advies, de vele foto´s en verhalen van Leen (vader Glenn) nog onbekend. De parken zijn tot nu toe indrukwekkend en daar zijn er nog zoveel meer van die we misschien d.m.v. langere wandeltochten beter moeten gaan verkennen. We laten onze planning dus wat meer open, hopen dat onze CS flexibel genoeg willen en kunnen zijn en zien het allemaal wel, want zoals ik eerder al verwoorde: Zelfs nu weer hier 3 maanden zijn moeten we keuzes maken en kunnen we niet alles zien, zeker niet zoals onze vorige planning die er per ongeluk voor zorgde dat we elk weekend in een grotere stad zaten van donderdagavond tot en met zondag!
Maar daar zijn we van af gestapt hoor, houden er nu (een stuk minder) rekening mee. We hebben namelijk ook al 5 dagen LAS VEGAS, daardoor verklaren meerdere ons al voor gek! Overigens willen we iedereen straks niet voor een te groot schok effect zorgen om als 2 gespierde mannen terug te komen, die vooral alle biertjes hebben laten staan en er straks in December maar vies van zijn geworden.
December kunnen we er beide straks gewoon weer tegen aan, een gezellige maand die ik anders dan vooraf gepland toch niet in Afrika ga door brengen. De maand December blijft een super maand die ik, besloten tijdens mijn 3mnd. alleen reizen, met mijn vrienden en familie wil door brengen. Over de invulling over deze reis zal ik jullie later meer informeren, maar ga er in Zuid-Afrika en Kenia in mijn eentje, en gezamenlijk met Ilse in meerdere landen in Afrika een top afsluiting van mijn wereldreis van maken!


Groeten,
Rik


P.s. mijn telefoon is overleden waardoor ik al mijn telefoon nummers kwijt ben geraakt, zou iedereen mij A.U.B. een sms of whatsapp willen sturen zodat ik alle nummers weer z.s.m. heb 






  • 17 Oktober 2012 - 20:18

    Cheyenne :

    Jaloers!

  • 18 Oktober 2012 - 09:42

    Ilse:

    Goed verhaal weer rik! Dat laatste nog het beste: wiehoeeh zin in afrika!! :D

  • 18 Oktober 2012 - 10:34

    Kirsten:

    Toch jammer dat we elkaar miss lopen in Vegas...

  • 18 Oktober 2012 - 11:41

    Erik:

    Leuk weer om te lezen, ben ook wel een beetje jaloers. Nou fijne tijd daar en tot gauw maar weer.

    Erik v N

  • 18 Oktober 2012 - 11:41

    Erik:

    Leuk weer om te lezen, ben ook wel een beetje jaloers. Nou fijne tijd daar en tot gauw maar weer.

    Erik v N

  • 18 Oktober 2012 - 22:27

    Irma:

    Heerlijk om weer een verhaal te lezen Rik!!!
    Weet jij dat ik heel erg trots op je ben?
    Dikke zoen

  • 18 Oktober 2012 - 22:27

    Irma:

    Heerlijk om weer een verhaal te lezen Rik!!!
    Weet jij dat ik heel erg trots op je ben?
    Dikke zoen

  • 26 Oktober 2012 - 00:35

    Johan:

    Kolere je schrijft met net zoveel woorden als dat je op de trein aan het praten was....
    Leuk! Heb je gevonden en ik heb veel bij te lezen zie ik al.

    Veel plezier nog!

    Groetjes,

    Johan
    (Trans Mongolie Express)

  • 26 Oktober 2012 - 02:35

    Rik Beijer:

    @Cheyenne,Ilse,Kirsten,Erik en Mams BEDANKT voor jullie reactie!! Erg leuk!

    @ Johan, wat super dat je me gezocht en uiteindelijk gevonden hebt.. Moet je nog altijd terug mailen maar ik kan je gerust stellen je bent niet de enige bij wie ik dat nog moet doen!
    Met mij gaat het goed, maar dat valt in de verhalen wel te lezen, hoe is het met jou? Ben benieuwd naar als je China verhalen, zijn die ergens te lezen of moet het gewoon onder het genot van een aantal glazen vodka en chinees bier ergens in het koude Nederland?

    P.s. mijn mail is Rik2604@hotmail.com

    Groet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rik

Nederlandse leeuw (in de vorm van een koekje) in Mongolie!

Actief sinds 15 Maart 2008
Verslag gelezen: 520
Totaal aantal bezoekers 50008

Voorgaande reizen:

02 Juni 2012 - 18 Februari 2013

Wereldreis 2012

20 April 2008 - 27 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: